Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä merkki myy konetiskitabletteja, jotka VOI puolittaa?

Vierailija
07.06.2025 |

Huoh. Olin muutaman viikon ilman astianpesukoneen käyttöä ku yritin löytää konetiskitabletteja joissa ei ole sellaista käärettä joka jätetään siihen tablettiin ja isketään koneeseen. En löytänyt ja tänään sitten ostin paketin LV:n konetiskitabuja joissa on "itsestään sulava" kääre, ku muita ei tunnu olevan markkinoilla. Ajattelin et poistan sen kääreen sitten aina ennen pesua ja puolitan sen tabletin koska mulla astiamäärä sinkkutaloudessa melko pieni eivätkä oo koskaan tosi likaisia. No mitä vielä, ne tabletit on järkyttävän kokoisia et 1/4 riittäisi pesemään mun astiat mennen tullen. Lisäksi se kääre siinä tabletin ympärillä on niin sitkeää ettei se tunnu lähtevän mutta se tabletti sen sisällä hajoaa heti sellaiseksi jauheeksi ja leviää pitkin käsiä sitten kun siihen kalvoon vihdoin saa jonkun reiän. Puolitapa se siinä sitten. Eli kysymys: missä myydään (mikä merkki) tiskiainetabletteja jotka VOI puolittaa? 

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään. Ei niitä ole tarkoitus alkaa pilkkomaan. Mutta onneksi tämä onkin pelkkä provo :)

Vierailija
2/47 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei valmisteta pienempiä? Kate on tietysti isommissa parempi kun ihmiset ei jaksa puolittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskikoneainetta myydään myös jauheena.

Vierailija
4/47 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen siirtynyt käyttämään nestemäistä pesuainetta pullosta! Todella kätevä annostella ja määritellä paljonko laittaa! Paras ratkaisu, enkä ole pariin vuoteen muuta ostanut!

Vierailija
5/47 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jauhemaista pesuainetta jota käytän lyhyissä ohjelmissa missä ei tabl ehdi liueta.

Mulle taas tuottaa vaikeuksia löytää poistettavalla kääreellä kun tykään niistä, ei tarvitse myrkkyä käsitellä.  Erisanissa muistaakseni poistettava näissä luontoystävällisissä merkeissä.

Vierailija
6/47 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tiskikoneainetta myydään myös jauheena.

Jep, ehkä pakko siirtyä siihen sitten :) 

-ap

Vierailija
7/47 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen siirtynyt käyttämään nestemäistä pesuainetta pullosta! Todella kätevä annostella ja määritellä paljonko laittaa! Paras ratkaisu, enkä ole pariin vuoteen muuta ostanut!

Tämä ei pese teekuppeja puhtaaksi.

Vierailija
8/47 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jauheena tai litkuna. Saat laitettua just niin pienen määrän kuin haluat.

Vierailija
9/47 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coop, S-ryhmä. Sai testeissä hyvät pisteet.

Vierailija
10/47 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin jauhemaista pesuainetta jota käytän lyhyissä ohjelmissa missä ei tabl ehdi liueta.

Mulle taas tuottaa vaikeuksia löytää poistettavalla kääreellä kun tykään niistä, ei tarvitse myrkkyä käsitellä.  Erisanissa muistaakseni poistettava näissä luontoystävällisissä merkeissä.

Tuli kirjoitettua hassusti, ajatus mennyt sekaisin.Tykkään liukenevissa kääreissä olevista mutta monissa on poistettava.

Vierailija
11/47 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes tiennyt että sellaista on, menee ostoslistalle :)

Vierailija
12/47 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää muista, minkä merkkinen oli se, josta tein reklamaation siksi, että se ei ollut tabletti vaan tiiviisti pakattua jauhetta. Ehkä LV, jos se on aloittajan kokemus.

Halpistabletit ovat helposti puolitettavia, ainakin veitsen avulla. Aina meillä on tiskissä joku sellainen terävä veitsi tai sakset, joita voi  käyttää.

Vierailija
13/47 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teekuppeja varten pieni tiskisieni jolla  käsintiskiaineella pyyhitään sisäpuolelta jos jää rantua.

Vierailija
14/47 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Kannatti kysyä neuvoa! :)

-ap

Vierailija
15/47 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on pehmeä vesi. Osta pelkästään sensitive nestemäinen halvin. Toimii. Mitään kirkasteita ja hajuja ei tarvita! Halpaa kuin saippua 😊 voit annostella tarv. määrään helposti👍🏻

Vierailija
16/47 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä merkki? Ei meillä ainakaan ole mitään ongelmia ollut.

Vierailija
17/47 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää muista, minkä merkkinen oli se, josta tein reklamaation siksi, että se ei ollut tabletti vaan tiiviisti pakattua jauhetta. Ehkä LV, jos se on aloittajan kokemus.

Halpistabletit ovat helposti puolitettavia, ainakin veitsen avulla. Aina meillä on tiskissä joku sellainen terävä veitsi tai sakset, joita voi  käyttää.

Hah, toi oli nimenomaan tiiviiksi pakattua jauhetta. Mulla oli joskus halpistabletteja jotka just sai hyvin puolitettua.

-ap

Vierailija
18/47 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään. Ei niitä ole tarkoitus alkaa pilkkomaan. Mutta onneksi tämä onkin pelkkä provo :)

Olen puolittanut jo vuosia. Hyvin on pessyt.

Vierailija
19/47 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitan terävällä veitsellä ja leikkaan kalvon saksilla. Hyvin toimii ja pesee yhtä hyvin kuin kokonainen.

Vierailija
20/47 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena vastaan. 

Miksi olisi provo? Puolikkaan tabletin sisällöllä pesee helposti täyden koneellisen, riittää loistavasti. Tästä syystä en enää osta noita tabletteja, kun puolittaminen tehty vaikeaksi ja koko tabletin käyttö on liikaa. Liika pesuaine kuormittaa ympäristöä ja elimistöä.