Kukka- amppeleiden hinnat todella korkeat!! Yli 20euroa. Piti lahjaksi ostaa, mutta nyt ostankin kukkakimpun.
Kommentit (7)
Ostettiin parillakympillä puutavaraa ja muut tilpehöörit, mies teki niistä amppelin. Siinä toki nyt kukkia paljon mutta ei se silti 200€ maksa.
Monin paikoin puutarhoilla ylihinnoittelua ja mukana myös punkit ja kirvat 😡
Mul jäi kukat ostamatta. Ainakin ennen juhannusta. Ruokaan ja laskuihin menny rahat. Voi sen amppelin tehdä itekin. Jos on vanha tyhjä amppeli tai ruukku. Nii laittaa mullat siihen ja jotai roikkuvia kesäkukkia siihe. Tokmannista saa varmaa lumihiutale valkoinen tai lobelia sinikukkanen taimi. Niitä ruukkuun 3-4 tainta. Ja kastelun myötä pian valtaa astian kuin valmis ampeli olis kaupasta ostettu. Hiukan halvempi. Säästän ruukut yleensä.
Voi hankkia amppelin erikseen. Itse olen myös virkannut sellaisen. Sen varaan voi ripustaa kukkapurkin, johon istuttaa kauniin kukan.
Ennen muinoin oli halvalla nättejä simpukankuori-amppeleita. Minulla on edelleen 2 sellaista käytössä.
Ainakin kukkatalossa on jotain naruamppeleita.
Tulee tuossakin vaihtoehdossa kukkaselle hintaa, paitsi jos löydät kotoa/kirpparilta nätin kukkapurkin ja istutat kukkasen siihen. Ei tarvitse edes amppelia.
Ne muovihärpäkkeet ovat todella hirveitä. Ei voi edes katsoa sellaista, kun aina tulee mieleen, että pitäis saada siirrettyä se kukka johonkin kauniiseen astiaan.
Siitä karseasta muovipurkistakin joutuu maksamaan myös, joten tuleehan ampeleille varmasti hintaa. Eivät ampplelit koskaan ole olleet mitään edullisia kuin vasta kauden lopussa kukkien vetäessä viimeisiään. Mitä enemmän kukkaa isossa amppelissa sen kalliimpaa tietysti.
En osta amppeleita juuri sen hinnan ja myös muovisruukun rumuuden vuoksi. En käsitä, miten ihmiset kehtaavat roikottaa niitä talojensa edustoilla?