Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette näin viileänä kesänä?

Vierailija
06.06.2025 |

Esim. lasten kanssa, kun rannallakaan ei tarkene.

Kommentit (160)

Vierailija
21/160 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesän kuudes päivä. Oon lenkkeilly koirien kanssa, käyny kalassa, saunonu ja uinu, uinu ilman saunaa, kitkeny, leikannu ruohoo, käyny lenkillä kissan kanssa, lekotellu, paistanu makkaraa notskilla, hörppiny olusta, kuunnellu lintujen laulua ja ihaillu luonnon kasveja ym. Mitäpä tässä meikeläinen muuta. Ai niin, ihana kun ei ole helle. 

Vierailija
22/160 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nauttinut siitä, ettei ole liian kuuma. Töitä jaksaa hyvin tehdä kotona ja toimistolle pyöräillessä ei läkähdy. Parvekelaseja voi pitää kiinni, joten kissakin pääsee nauttimaan kesästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/160 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin kesästä. Ihanaa kun ei ole helteitä!

Vierailija
24/160 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia mutta itse pidän viileästä säästä kunhan ei vettä sada 👍

Vierailija
25/160 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan paras kesäsää 😀

Vierailija
26/160 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin. Käyn juoksemassa, maauimalassa uimassa, maastopyöräilemässä. Grillaan!

Vierailija
27/160 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen etelänmatkaa syyskuulle

Vierailija
28/160 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan paras kesäsää 😀

Tämä on hyvä, helteitä ei tarvita.

Vierailija
29/160 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on helpompaa, kun ei ole liian kuuma. Ollaan huppujen sisällä tekemässä julkisivuremonttia, joten helteitä ei todellakaan toivota. Hyvä sää tehdä pyörälenkkiä ja käydä ulkosalilla. Silti tarpeeksi lämmin terassilla istuskeluun, auringossa on helposti yli 20 ja se riittää. Oikeastaan tämmöstä +18-22 asteista toivoisi koko kesäksi, niin nukkuminenkin on helpompaa, jos öisin olisi viileämpää. 

Vierailija
30/160 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläinen nauttii sateesta kun saa katsella sisällä hyvällä omalla tunnolla telkkaa; uusia sarjoja on katsomatta useita tai sitten voi lukea kirjaa tai leipoa tai viettää aikaa lapsenlapsen kanssa. Poutasäällä olen rapsutellut maalia räystäslaudoista, ne pitää vielä hioa ja maalata - muutakin maalattavaa on,  mutta ei siitä stressiä - kesää on jäljellä. Aurinkoisella säällä ulkoillaan, keskiviikkona esim. oli aivan ihana ilma, pyöräilin päivällä aurinkoiselle terassille järven rannalle ja istuin siellä 7 tuntia, pelasin kaverin kanssa korttia ja juotiin muutamat lonkerot.

Vierailija
31/160 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa katsottaisiin vasta 31. elokuuta, oliko kesä viileä vai ei.

Vierailija
32/160 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mun kesälomasuunnitelmista on mennä fillarilla Kaukasten luontopolulle & Middle of Nowhere -taidepuistoon. Kesäkuun lopulla vasta aukeaa tuo taidepuisto.

Mahdollisesti käyn myös yhdillä festareilla. 

Vanhempieni mökille ainakin juhannuksena.

Vierailija
33/160 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelän maissa nauravat kippurassa, jos kuulisivat, kuinka joidenkin mielestä +25 astetta on liikaa. No, on se huvittava ajatus näin suomalaisenkin näkökulmasta katsottuna. :D Pitää olla tosi herkkähipiäistä porukkaa, jos sellainen on liikaa.

Vierailija
34/160 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin vehreydestä ja kesän tuoksusta. Sateiden ansiosta ei tarvitse koko ajan olla kastelemassa kerrostalomme pihalla olevia yrttejä ja kukkia eikä tarvitse murehtia maastopalovaroituksista, jos haluaa grillata yleisillä grillipaikoilla tai sytyttää tulet nuotiopaikoilla.

Vierailija
35/160 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä painetaan juhannukseen asti, katsotaan sitten lomilla mitä säät sallitvat. Moottoripyöräilyä, kalastusta, grillaamista, sukulointia, ampumaratareissuja, hyviä kirjoja riippukeinussa, yms yms. En tosiaan stressaa kesätekemisistä, ja sekin on OK jos vain olla möllöttää ja käy välillä hakemassa lähikaupasta kaljaa ja makkaraa. Suomen kesä on lyhyt ja jos siltä jotai spesifiä toivoo niin taatusti pettyy, joten parempi vain todeta että Insha'Allah ja Que sera, sera.

Vierailija
36/160 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttäisin sulle paskaasi jos tietäisin missä tuollainen vouhka ruikuttaja asuu.

Vierailija
37/160 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloin jo auringossa, joten en tiedä. 

Vierailija
38/160 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mä olen tehnyt tänä loppukeväänä ja alkukesänä kuin koko viime kevään ja kesän aikana. Ne helleputken on karseita eikä mitään jaksa eikä huvita tehdä kuin joko aikaisin aamusta tai myöhään illasta. Nyt on ollut ihanaa olla ulkona pitkin päivää, käydä lenkillä ja lähteä ihan huvikseen puutarhamyymälään sekä istua ulkona juomassa päiväkahvia ja lukemassa. Sadepäivänä on taas ollut kiva nukkua päikkärit ja käydä sateen jälkeen kävelyllä.

Koko kesän voisi olla tällaiset säät. No, hellehullluja varten voisi olla sellainen vajaan viikon pätkä kun aurinko vaan helottaisi mutta asteet olisi vain niukin naukin yli hellerajan eikä yöt trooppisia. Niitä tai 30 asteen helteitä en kaipaa lainkaan eikä ne Suomeen kuulukaan.

Vierailija
39/160 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelän maissa nauravat kippurassa, jos kuulisivat, kuinka joidenkin mielestä +25 astetta on liikaa. No, on se huvittava ajatus näin suomalaisenkin näkökulmasta katsottuna. :D Pitää olla tosi herkkähipiäistä porukkaa, jos sellainen on liikaa.

Samoin voisi sanoa, että aika herkkähipiäistä porukkaa, jos -20 astetta on liikaa. 

Kas kun kuumuus ei vain sovi kaikille. Sinä et sitä tule ymmärtämään ja sinulle on turha yrittää kertoa, kuinka lämpö aiheuttaa huimausta, huonoa oloa ja karsean, nihkeän olon. Siihen ei tarvitse edes ylipainoa, itse olen kärsinyt lämmöstä ihan pienestä asti, sain usein auringonpistoksia ja pitkään auringossa olo aiheutti oksennuksen tunnetta ja huimausta. Viihdyn mieluummin varjossa eikä helteellä pysty tekemään mitään fyysistä, muuten alkaa heikottaa. Se on aika huono homma raksahommissa kesällä ulkotöissä.. 

Vierailija
40/160 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä on helpompaa, kun ei ole liian kuuma. Ollaan huppujen sisällä tekemässä julkisivuremonttia, joten helteitä ei todellakaan toivota. Hyvä sää tehdä pyörälenkkiä ja käydä ulkosalilla. Silti tarpeeksi lämmin terassilla istuskeluun, auringossa on helposti yli 20 ja se riittää. Oikeastaan tämmöstä +18-22 asteista toivoisi koko kesäksi, niin nukkuminenkin on helpompaa, jos öisin olisi viileämpää. 

Ja kun on viileämpää niin voi pitää öisin ikkunoitakin auki kun mylvijät ja säksättäjät ei istu pihoillaan juopottelemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä