Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saa työpaikan, jossa ei joudu terveystarkastukseen tai jossa ei ole työterveyshuoltoa?

Vierailija
06.06.2025 |

Huono kokemus, en enää halua! Keksittiin asioita ja syyllistettiin, vaikka tein työni kunnolla, enkä käytä mitään huumeita! En vaan halua, että joku muu päättää missä käyn ja milloin!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, pian ei enää ole työterveyshuoltoa, eikä muutenkaan tavallisilla ihmisillä varaa käydä lääkärillä. Me kuollaan kaikki! Vain eliitti jää ja maksaa lääkäreille kunnon palkkaa.🤗

Vierailija
2/16 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeat yrittäjäksi. Voit ihan itse päättää käytkö lääkärissä vai et. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupeat yrittäjäksi. Voit ihan itse päättää käytkö lääkärissä vai et. 

Tätä olen itsekin miettinyt!

Vierailija
4/16 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No opettajana, riippuen tietty paikkakunnasta, millainen työterveyssoppari on. Puhelimessa hoidetaan mitä hoidetaan. Takaisinsoitot kesken oppituntia, joten eipä niihinkään voi aina vastata.

Vierailija
5/16 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto on lakisääteinen työnantajille eli sellaista työpaikkaa ei teoriassa ole, jossa ei olisi työterveyttä järjestettynä (sopimuslaajuus vaihtelee). Toki on yrityksiä, jotka eivät ole hankkineet työterveyshuoltoa lainsäädännöstä huolimatta. Yrittäjille ei ole pakollista joten ainoa varma ratkaisu on ryhtyä yrittäjäksi.

Vierailija
6/16 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveyshuolto on lakisääteinen työnantajille eli sellaista työpaikkaa ei teoriassa ole, jossa ei olisi työterveyttä järjestettynä (sopimuslaajuus vaihtelee). Toki on yrityksiä, jotka eivät ole hankkineet työterveyshuoltoa lainsäädännöstä huolimatta. Yrittäjille ei ole pakollista joten ainoa varma ratkaisu on ryhtyä yrittäjäksi.

Eikö tuohonkin ole joku raja, montako työntekijää on, kauanko on ollut töissä tai paljonko on liikevaihto? Minä olin aikoinaan iltatöissä yrittäjän ainoana työntekijänä, eikä firmalla ollut mitään velvollisuutta tarjota työterveyshuoltoa.

Vierailija
7/16 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vuokrafirmojen kautta, niin ei ole työhöntulotarkastuksia. 

Vierailija
8/16 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan välttele työterveyshoitajaa?

Vierailija
9/16 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin rupesi jo vituttamaan ne työterveystarkastukset jotka oli lähinnä vain syyllistämistä että mikset ole kaikkea vapaa-aikaasi riehunut urheilusuorituksia tehden, ikäänkuin fyysisesti raskaan teollisuustyön jälkeen vielä jaksaisi lähteä millekään paskalenkille perkele. Hyvä kai se on tantan sanoa kun itse istuu vaan kirjoituspöydän takana homehtumassa päivät pitkät!

Vierailija
10/16 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto on lakisääteinen velvollisuus, joka työnantajien pitää järjestää. Ainakin osassa matalapalkkaisia osa-aikatöitä työterveydessä on vain minimitaso eli jos töissä sattuu tapaturma, voi mennä työnantajan luvalla hoidattamaan sen. Mutta jo sairauslomat pitää hakea julkiselta puolelta, ja mitään työhöntulotarkastuksia ei tietenkään ole.

Vierailija
11/16 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, vaikka virallisesti ei ole. Tein vuorotteluvapaan sijaisuuden työpaikkaan, jolla tietenkin oli lakisääteinen työterveyshuolto, mutta puljun talousihminen kielsi sitä käyttämästä, "koska se maksaa työnantajalle". Kaikissa asioissa tuli kääntyä oman terveysaseman puoleen. Mitään työhöntulotarkastuksia ei ollut, ei minulle eikä minun jälkeeni töihin tulleillekaan. Työsuhteeni loppuvaiheessa palkkasin uuden nuoren assarin, jolle painotin, että oikeus työterveyteen on, mutta en tiedä uskalsiko hänkään sitä koskaan käyttää.

Vierailija
12/16 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuoltoa ei ole pakko käyttää vaikka sellainen olisikin. Niihin terveystsrkastuksiin ei tarvitse mennä jos ei halua. 

Vierailija
13/16 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa yrittäminen on aika vaikeaa, ei ainakaan kannata ihan vähässä palkata ketään töihin.

Vierailija
14/16 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen puolen työterveys on suuri vitsi. Ei työhöntulotarkastusta, ei ainakaan eräässä suurehkossa eteläsuomalaisessa kaupungissa. Puhelimitse saurauslomatkin, varsinkin jos äänestä kuulee, että on yskä-nuha-tyyppinen tauti. Tällaista työntekijöistä - "tärkeimmästä voimavarastamme" - huolehtimista.

Vierailija
15/16 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei säännöllisiä tarkastuksia tarvitse järjestää, kuin aloilla joissa suurempi terveys-haitta, kuten esim. yö- ja vuorotyöt.

Vierailija
16/16 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan ole onneksi ollut työhöntulotarkastusta. Valtiolla olen töissä, en tiedä johtuuko siitä, että aloitin sijaisena. Ihan tyytyväinen, en välittäisikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän