Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oksentaminen ja päänsärky

Vierailija
23.03.2007 |

Meidän kohta nelivuotias valitti ja itki eilen takaraivoaan. Sitten alkoi oksentaminen. Käytiin illalla lääkärissä mutta lääkäri sanoi, että luultavasti vain oksennustautia. Päänsärkyä ei oikein kommentoinut. Onko kellään muulla lapsella ollut oksennustaudissa pää kipeä? Ja tyttö valittaa päätään takaraivosta. Onkohan se ihan normaalia vai pitääkö tässä tosissaan huolestua?

Lisäksi tytöllä on kuuri päällä korvatulehdukseen ja ajattelinkin ettei lääke sovi tytölle mutta lääkärin mielestä siitä ei ole kyse.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksutauti ei.

eihän lapsi ole kaatunut pahasti tai mitään? aivotärähdystä mietin..

Vierailija
2/10 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en nyt halua pelotella, mutta sukulaismiehellä oire aivoverenvuodosta oli juuri jumalaton pääkipu ja oksentelu. Ja päteehän tuo toki myös aivotärähdykseen -oletko varma, ettei ole päätänsä johonkin iskenyt?

(ja älä nyt panikoidu, mutta kannattaa tilannetta kyllä vakavissaan seurata! Pelkkä oksennustauti harvemmin alkaa kovalla pääkivulla)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö oli melkein 12 tuntia oksentamatta ja aloitti taas uudelleen. Ei kylläkään yhtä rajuna.

AP

Vierailija
4/10 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
5/10 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksennustaudissa usein särkee päätä, oksennusrefleksi tuntuu päässä asti.

Koska itse olen just niin hysteerinen, että kun lapsi oksentaa yllättäen ilman syytä, alan googlettaa aivokasvaimista :( Ihan asiallisesta lasten lääkärikirjasta luin, että noissa tapauksissa oireena _saattaa_ olla öisin paheneva päänsärky ja oksentelu ilman pahoinvointia.

Vaan kun nuo oireet täsmäävät ziljoonaan muuhuunkin juttuun.

Meidän 4-vuotiaalla oli jokin aika sitten outoja oksennusjuttuja, kolme kertaa parin kuukauden sisällä hän ensin ihan yllättäen oksensi, sitten valitti mahakipua ja sitten nukkui monta tuntia putkeen ja herätessään oli ihan ok. Olin aivan hermona ja lääkärissä käytiin. Lääkäri epäili että hänellä nyt vaan sattumalta on herkkävatsaisena ollut kolme kertaa joku pöpö joka aiheuttaa oksentelun. Saatiin ohjeet seurata tilannetta ja kas, homma meni ohi. Eli oikeassa taisi se lääkäri olla.

Siksi ne opiskelee vuosia eikä vaan lue lasten lääkärikirjaa läpi :)

Vierailija
6/10 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat aivokalvontulehduksen oireita. Lääkäri on kyllä varmasti sulkenut tämän pois mutta hyvä kuitenkin pitää noita merkkejä silmällä

Vierailija
7/10 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tottakai kannattaa olla herkkänä ja mennä uudestaan lääkäriin jos ei ala parantua, kuulosti nyt luettuna niin huolettomalta tuo mun viestini. Tarkoitus oli lievittää paniikkia johon itse olen yleensä suotta taipuvainen.

Mulla itselläni oksentaminen sattuu päähän ja oksennustaudissa pää särkee.

Vierailija
8/10 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi, että ei vaikuta aivokalvontulehdukselta. Aina sitä pelkää pahinta kun on oma rakas lapsi kysessä.

AP

Vierailija
9/10 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitti eilen illalla ensin vatsakipua ja sitten pääsärkyä. Kun kysyin mistä kohtaa pää särkee, näytti takaraivoa.

Yöllä oksensi kerran ja tänään on ollut vatsa löysällä (syönyt kyllä suht normaalisti).

Vierailija
10/10 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 8vuotiaalla pojalla viime perjantaina kova päänsärky ekaa

kertaa, särky lakkasi kun oksenesi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän