Nenänpielusten rasva haisee kalalta
Mulla outo ongelma: kun pyyhkäisty sormella nenän pieltä, niin sormeen jää sellainen säilykekalan haju.
Ällöttävää!!
Mikä tämän voi aiheuttaa? Käyn joka päivä suihkussa, käytän kasvirasvoja ym ja vaihtelen niitä ettei ole sekään syynä.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Tali-ihottuma. Se on usein keskellä kasvoja, korvantauksissa ja päänahassa. Kokeile ensin Head and shoulders - sampoolla pesua päivittäin ja jos ei auta, hae Pevison ja Elidel voiteet lääkäristä.
Itsellä sama vaiva korvien takana ja pelkään, että tulee päänahkaan, kun kutina on aika ikavä. Siksi pesen hiuspohjan tosi huolellisesti tea tree -sampoolla ja Head an shouldersilla. Tuo head and shoulders on ihotautilääkäriltä saamani vinkki.
Hän sanoi heti minut nähtyään (olin käynyt useasti lääkärissä tk:ssa ja kukaan ei osannut diagnosoida, olivat näytepalaa nenänpielestä ottamasa), että kyseessä on tali-ihottuma haluatko kuulla hyvät vai huonot uutisen ensin. Huonot ovat ne, että tauti ei todennäköisesti parane täysin koskaan, hyvät uutiset on se, että tämä ihotyyppi johon tali-ihottuma tulee, ei juuri vanhene. Se on paksu ja rasvainen, ei tule ryppyjä. Ja näin onkin käynyt :)
Tali-ihottuman syytä ei tie
Kiitos paljon.
Olen 42v ja ihoni on tosiaan täysin rypytön, usein luullaan alle 30v. Tali-ihottuman tiesin, että minulla on sitä. Mutta en tiennyt, että haisee tältä!
Elidel on uusi vinkki, kiitos!
Mainitsemiesi lisäksi päänahkaani on auttanut System 4 climbazole-tuotteet.
Tsemppiä meille.
Nizoral-voide apteekista saattaa auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Se haju voi tulla siitä sormesta
Sormi ei siis haise mitenkään. Haistan hajun nyt jo pelkästään ilman sormeakin. Tulee nenän ulkopuolisesta ihosta, siitä sieraimen ja posken välisestä "syvänteestä" tai liitiskohdasta.
Googletin ja tuo Malazzea-hiiva aiheuttaa tuota.
Ituhippeys ja vasemmistolaisuus syynä.
Korvantaustani haisi imelalta kun olin lihavampi ja huonokuntoisempi. Kuona mita keho poistaa puskee ihohuokosten lapi ja jos on joku matala-asteinen tulehdus, kuten lihavilla aina on, niin sitten iholta puskee kaikkea haisevaa skeidaa koko ajan.
Nyt hyvassa kunnossa hiki haisee eri tavalla, sellainen hormooni / testohiki eika sellainen virtsahiki ja iho eri kunnossa.
Tali-ihottuma. Se on usein keskellä kasvoja, korvantauksissa ja päänahassa. Kokeile ensin Head and shoulders - sampoolla pesua päivittäin ja jos ei auta, hae Pevison ja Elidel voiteet lääkäristä.
Itsellä sama vaiva korvien takana ja pelkään, että tulee päänahkaan, kun kutina on aika ikavä. Siksi pesen hiuspohjan tosi huolellisesti tea tree -sampoolla ja Head an shouldersilla. Tuo head and shoulders on ihotautilääkäriltä saamani vinkki.
Hän sanoi heti minut nähtyään (olin käynyt useasti lääkärissä tk:ssa ja kukaan ei osannut diagnosoida, olivat näytepalaa nenänpielestä ottamasa), että kyseessä on tali-ihottuma haluatko kuulla hyvät vai huonot uutisen ensin. Huonot ovat ne, että tauti ei todennäköisesti parane täysin koskaan, hyvät uutiset on se, että tämä ihotyyppi johon tali-ihottuma tulee, ei juuri vanhene. Se on paksu ja rasvainen, ei tule ryppyjä. Ja näin onkin käynyt :)
Tali-ihottuman syytä ei tiedetä. Jostain syystä iholla normaalistikin oleva Malazzea-hiiva alkaa lisääntyä ja aiheuttaa kutinaa ja ärsytystä. Itse käytän ennaltaehkäisevästi Elidel voidetta pari kertaa viikossa ja pesen korvantaukset päivittäin Head and shouldersilla, näin kutina ja ihon rikkoutuminen pysyvät poissa.