Sinä, joka oikeasti pidät töistäsi; mikä on se asia, minkä vuoksi viihdyt? Mikä on parasta työssäsi?
Itse olen ollut saman työantajan palveluksessa oikeastaan koko työhistoriani ajan, 32 vuotta. Meillä on useita yhtä pitkään samassa työpaikassa olleita. Työ on kivaa ja mielekästä, työkaverit ja esimiehet on kivoja, joustava työaika, erinomainen työterveyshuolto ja epassilla joustavat sopimukset. Hyvin harva on meiltä irtisanoutunut kaikkien näiden vuosien varrella. Työni liittyy tutkimukseen ja koen että teemme tärkeää, yleishyödyllistä työtä, jolla on merkitys.
Mikä on sinun juttusi, miksi sinä pidät omasta työstäsi?
Kommentit (5)
Se vastaaa koulutustani ja kiinnostustani. Tein jo aikoinaan lopputyön aiheesta, jota nyt teen työkseni. Työ on hyvinpalkattua ja vapaata. Konttorilla ei juuri tarvitse istua ja työajatkin ovat joustavat.
Työkaverit. Meillä kaikki ymmärtävät, että me ihmiset teemme ilmapiirin. Huonoja päiviä ja valitustakin saa olla, mutta ei määräänsä enempää. Jos meinaa jäädä negatiivinen kela päälle, pitää hakeutua muualle sitä purkamaan. Myöskään pelkkä passiivisuus ei riitä, vaan jokaisen pitää oikeasti antaakin osuutensa ilon ja hyvän hengen luojana. Työkaveria pitää osata kiittää, kehua ja auttaa. Tekopirteää meillä ei ole, mutta vissi on ero paikkoihin, joissa olen välillä käynyt tuuraamassa.
25 vuotta samassa työpaikassa. Kivat pitkäaikaiset työkaverit, mielekkäät sopivan haastavat tehtävät, lounas- ja virike-etu, työterveyshuolto, hammashoito, viihtyisä työympäristö toimistolla, etätyömahdollisuus, lyhyt työmatka (15min polkupyörällä). Niin ja ihan ok palkka 4500e/kk
Yli 30 vuotta kirjallisuuden suomentajana. Freelancerilla ei ole työsuhdetta, työkavereita eikä työsuhde-etuja, kuten palkallista lomaa, mutta vastapainoksi on vapaus valita mitä töitä tekee, missä ja milloin.
Liki 20 vuotta samassa paikassa. Suurin syy on vapaus. Kukaan ei katso olkapään yli. Jos tänään väsyttää, voin ottaa tänään rennommin ja huomenna tehdä tuplaverran. Intervallityönteko sopii minulle.