Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi kuva joka kertoo auringon vaikutukset - case Maria Nordin / Anni Sirvio yms omaa bisnestä kauppaavat folihattuilijat

Vierailija
02.06.2025 |

Rekkakuski, jonka kasvojen vasen puoli on altistunut 28 vuoden ajan säännöllisesti auringonvalolle. Voi verrata ihon ryppyisyyttä suhteessa kasvojen oikeaan puoleen, joka ei ole altistunut kuskinpaikalla istuessa auringolle samoin.

https://www.cbsnews.com/news/trucker-accumulates-skin-damage-on-left-si…

Oheisesta uutisjutusta linkki myös alkuperäiseen lääketiedelehti NEJM:in juttuun.

Tämän yksinkertaisen kuvan voi aina linkittää Maria Nordinin ja Anni Sirviön kotikutoisiin mainospuheisiin, kuinka aurinngonvalo ei ole haitallista iholle.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuva. Pitää tallettaa.

Vierailija
2/5 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen omalla kohdalla ihmetellyt sitä, että vaikka olen aina käyttänyt naamaan vähintään sk30 aurinkovoiteita, plus useimmiten vielä meikkiä, ja muualle en mitäään koska en pala, niin naama on kuitenkin se ryppyisin osa meikäläistä. Esim. kämmenselät, jotka ruskettuu joka kesä todella ruskeaksi, ei ole ollenkaan ryppyiset vielä 50 v. iässä, naama sen sijaan on. Ettei se aurinkorasvakaan mitään ihmeitä kyllä tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasen puoli kasvoistani on ikääntyneempi kuin oikea. Muuta selitystä en ole asialle keksinyt kuin sen, että yläasteella välitunnilla me muutaman pojan ryhmä keskustelimme monesti seisten vakiopaikoilla niin, että minun vasen puoleni oli aurinkoon eli etelään päin. Tästä on vuosikymmeniä.

Vierailija
4/5 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo rekkakuskin kuva voi myös johtua viimasta ainakin osittain eikä kokonaan auringosta. Viima voi viedä jopa kasvohalvaukseen. Aurinkoa kannattaa ottaa, mutta kohtuudella. Lääkerit haluavat peittää ihosi, jotta et saa D-vitamiinia ja tulet helpommin kipeäksi ja vastaanotolle maksamaan lääkerin pussiin.

Vierailija
5/5 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo rekkakuskin kuva voi myös johtua viimasta ainakin osittain eikä kokonaan auringosta. Viima voi viedä jopa kasvohalvaukseen. Aurinkoa kannattaa ottaa, mutta kohtuudella. Lääkerit haluavat peittää ihosi, jotta et saa D-vitamiinia ja tulet helpommin kipeäksi ja vastaanotolle maksamaan lääkerin pussiin.

Ööh.. En tunne yhtään lääkäriä, joka ajattelisi yhtä typeriä. D-vitamiinia myyvät apteekit, jokainen voi halutessaan ostaa jos epäilee ettei saa riittävästi D-vitamiinia. Parikymppiä maksaa vuoden annos. Enemmänkin lääkärit mainitsevat, että kannattaa ottaa etenkin talviaikaan D-vitamiinia purkista.

Ja lääkärit eivät ole missään salaliitossa D-vitamiini valmistajien kanssa. Ja siis se ammattinimike on lääkäri, ei lääkeri. Mikälie trolli sinäkin.