Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, millaiselle miehelle uskaltaa ns. antaa ohjakset parisuhteessa?

Vierailija
01.06.2025 |

Eli että nainen luottaa miehen päätöksentekokykyyn ja mielipiteisiin eikä yritä kantaa kaikkea taakkaa yksin vaan antaa myös miehen johtaa. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole antamassa päätöksenteko-oikeutta elämästäni tai lasteni elämistä miehille. Ihan turha haaveillakaan sellaista. Kannattaisi myös tsekata kuuppa, että mikä on pielessä kun haikailee tuollaisista megalomaanisista toisten hallisemisista.

Vierailija
2/20 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka saa homman toimimaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän parisuhde ole yhteistyötä.

Vierailija
4/20 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on parempi arjen huolehtija.

Vierailija
5/20 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nuoremmat naiset, noin 18-20 v, ovat innokkaimpia antamaan minulle ns. ohjat. Taidan olla vähän sellainen daddy heille. M38

Vierailija
6/20 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole antamassa päätöksenteko-oikeutta elämästäni tai lasteni elämistä miehille. Ihan turha haaveillakaan sellaista. Kannattaisi myös tsekata kuuppa, että mikä on pielessä kun haikailee tuollaisista megalomaanisista toisten hallisemisista.

Minusta olisi kiva, jos joku järjestelisi asiat. Niin, että homma toimii. Jos ei toimi, niin sitten pitää itse alkaa järjestämään.

Voimavaroja vapautuu silloin muuhun. 

Vierailija
7/20 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli haluat olla suhteessa, jossa sinä päätät kaikesta ja mies vain tekee kuten haluat koko ajan? Jos vaikka kysyt miehen mielipidettä jostain, vastaus on aina en tiedä tai ihan sama? Ap 

Vierailija
8/20 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen hukassa omassa kuupassasi? "Antaa MYÖS miehen päättää" ei tarkoita että nainen on alisteisessa asemassa mieheen nähden. Asioista päätetään yhdessä, ei nainen/mies yksin.

Vierailija
9/20 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä asiat päätetään.

Vierailija
10/20 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nuoremmat naiset, noin 18-20 v, ovat innokkaimpia antamaan minulle ns. ohjat. Taidan olla vähän sellainen daddy heille. M38

Jos on tehnyt kaiken pitkään itse, ymmärtää sen, ettei tarvi olla toimettomana kuitenkaan. Asiat voi tehdä paremmin. Olen viimeiset 20 vuotta hoitanut kaiken itse. Tämä tarkoittaa sitä, että teen kyllä asiat, mutta osan sinne päin. En juuri koskaan esim. silitä vaatteita. 

Vierailija
11/20 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua johtaa vain mies joka on älykkäämpi, tasaisempi ja kiltimpi kuin minä. Mies joka ajattelee minun parastani ja jonka päätökset perustuu MEIHIN ensisijaisesti eikä häneen itseensä. Yksikään itsekäs tai heikko mies ei minua johda.

Vierailija
12/20 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mihin ihmiset käyttävät aikansa. Olen ollut totaali-yh., omaishoitaja, on asunnon lisäksi mökki ja auto. Olen yrittäjä. Tuntuu, että toimetonta hetkeä on harvoin. Milloin en siivoa tai tee kotihommia, opiskele uutta jne. 

Se, että joku muu tekee asioita, tarkoittaa vain sitä, että resursseja vapautuu muuhun. 

Vierailija
13/20 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ja ei. Naisen pitää elää itse ja päättää itse elämästään. Ei sitä voi toiselle ulkoistaa että olisi vaikka kontrolloiva mies. Ja on vaarallistakin jos mies ohjailee vaan. Koska puolet voi olla hyvää ja puolet huonoa sitten, että mennään päin seinää. Ja oma minuus katoaa tapettiin. On tärkeä saada itseensä yhteys ja omaa aikaakin. Ja oma ajattelu.

Vierailija
14/20 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli haluat olla suhteessa, jossa sinä päätät kaikesta ja mies vain tekee kuten haluat koko ajan? Jos vaikka kysyt miehen mielipidettä jostain, vastaus on aina en tiedä tai ihan sama? Ap 

Tämä oli ihan sinun aivopierusi ja kertoo ainoastaan sinun kyvyttömyydestäsi kommunikoida, neuvotella ja sopia asioista niinkuin täysivaltainen ihminen neuvottelee äysivaltaisen ihmisen kanssa.

Ovatko kaverisuhteesikin tällaisia? Soitat kaverille, että "nyt teet niinkuin minä sanon!!! Ai et vai? Yritätkö alistaa MINUA senkin hullu??"

Mikä aiheuttaa tällaisen psykoosin? Onko sinulla hoitokontakti?

Vierailija
15/20 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ja ei. Naisen pitää elää itse ja päättää itse elämästään. Ei sitä voi toiselle ulkoistaa että olisi vaikka kontrolloiva mies. Ja on vaarallistakin jos mies ohjailee vaan. Koska puolet voi olla hyvää ja puolet huonoa sitten, että mennään päin seinää. Ja oma minuus katoaa tapettiin. On tärkeä saada itseensä yhteys ja omaa aikaakin. Ja oma ajattelu.

Voit olla tuota mieltä sitten. Minä näen sen niin, että aikaa vapautuu muuhun. Voi opiskella jotain, tai tehdä enemmän töitä. Suunnitella jne.

Ihmisten ongelma usein ok juurikin ajan puute. Silloin ei ole resursseja järjestää asioita paremmin. 

Vierailija
16/20 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mihin ihmiset käyttävät aikansa. Olen ollut totaali-yh., omaishoitaja, on asunnon lisäksi mökki ja auto. Olen yrittäjä. Tuntuu, että toimetonta hetkeä on harvoin. Milloin en siivoa tai tee kotihommia, opiskele uutta jne. 

Se, että joku muu tekee asioita, tarkoittaa vain sitä, että resursseja vapautuu muuhun. 

Ja naiivisti kuvittelet että se toinen käyttää valtaansa järkeviin asioihin, eikä esim. paskaan, kuten että sinä annat hänelle perse- ja suuhoitoa joka päivä nyt tunnin ajan.

Ei ole pienintäkään syytä luovuttaa valtaa miehelle ja jos mies taas olisi vallan arvoinen, tällä ei olisi pienintäkään ongelmaa hyväksyttää päätöksiään naisella. Se miksi hän vaatii absoluuttista valtaa on nimenomaan se, että päätökset mitä hän haluaa tehdä, eivät ole naisen edun mukaisia.

Vierailija
17/20 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua johtaa vain mies joka on älykkäämpi, tasaisempi ja kiltimpi kuin minä. Mies joka ajattelee minun parastani ja jonka päätökset perustuu MEIHIN ensisijaisesti eikä häneen itseensä. Yksikään itsekäs tai heikko mies ei minua johda.

Eli ei mies. Jos hän tekisi päätöksiä, jotka sopivat molemmille, hänen ei tarvitsisi vaati auktoriteettia ja valtaa. Voisi ihan hyvin vaan kysyä ja saada suostumuksen.

Vierailija
18/20 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja naiivisti kuvittelet että se toinen käyttää valtaansa järkeviin asioihin, eikä esim. paskaan, kuten että sinä annat hänelle perse- ja suuhoitoa joka päivä nyt tunnin ajan.

Ei ole pienintäkään syytä luovuttaa valtaa miehelle ja jos mies taas olisi vallan arvoinen, tällä ei olisi pienintäkään ongelmaa hyväksyttää päätöksiään naisella. Se miksi hän vaatii absoluuttista valtaa on nimenomaan se, että päätökset mitä hän haluaa tehdä, eivät ole naisen edun mukaisia.

Miksi antaisin mitään hoitoa miehelle, jos en saa mitään takaisin? 

Minusta koko kysymys vallasta on absurdi. Tietysti jos elämä on niin rajoittunutta, että koti ja sen ympäristö on elämän sisältö. Minulle minun työni on vapaus. Lähes kaikki muut arkiasiat ovat pakollisia hoidettavia. 

Vierailija
19/20 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään tarvetta kontrolloida sisustusta tai jääkaapin sisältöä. Kunhan on siistiä ja puhdasta ja kivan näköistä. Kivan näköistä voi olla monennäköistä. 

Vierailija
20/20 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotettavan ja vastuuntuntoisen. Oma mieheni on sellainen. Mä käyn töissä ja mies hoitaa kodin, lasten menot ja metatyöt ainakin 80 %. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi