Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä yli pahasta loukkauksesta?

Vierailija
31.05.2025 |

Minua loukattiin ihmissuhteissa ja olen vihainen vielä monen kuukauden jälkeenkin. Miten pääsee yli kun on pakko olla tekemisissä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin loukattiin. Monta vuotta sitten jo, mutta ei unohdu. En viitsi tähän laittaa miten, ettei tunnisteta, mutta liittyi asiaan, joka oli mulle rakas.

Sama, minulla myös, eikö olekin että ap tilanne, sinun tilanne ja minun tilanne kytkeytyy pääkaupunkiseutuun? Täällä on 60-70 luvulla syntynyt trolli jolla on näppinsä pelissä

Ei kytkeydy pk-seutuun

Vierailija
22/38 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mikä tilanne oli, kun loukattiin ihmissuhteissa? 

En kovin paljon viitsi nettiin avata mutta tiivistettynä: minulta vietiin rakas ja viejä tiesi tilanteen. Hänellä oli rakas jo valmiiksi.

Oliko tämä rakas joku ihminen? Ja hänet siis vietiin sinulta vastoin hänen tahtoaan? Miksi hän antoi tulla viedyksi? Tahdoton nyhverö?

Vai oliko rakas joku tavara, joka sinulta varastettiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi päästä yli? Minä päätin, etten pääse yli. Ei ole mitään syytä päästä.

Juuri näin. Välit voi pitää pinnallisen muodollisena, ja kylmettää itsensä sisältä täysin sitä ihmistä kohtaan. 

Miksi on pakko olla tekemisissä?

En halua lopettaa hyvää harrastusta

Parempi lopettaa, niin minäkin tein.

Vierailija
24/38 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin laulamisen kuorossa, kun täti vei siellä mieheni.

Vierailija
25/38 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi päästä yli? Minä päätin, etten pääse yli. Ei ole mitään syytä päästä.

Juuri näin. Välit voi pitää pinnallisen muodollisena, ja kylmettää itsensä sisältä täysin sitä ihmistä kohtaan. 

Miksi on pakko olla tekemisissä?

En halua lopettaa hyvää harrastusta

Parempi lopettaa, niin minäkin tein.

Sitten olisi vihainen siitäkin

Vierailija
26/38 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin laulamisen kuorossa, kun täti vei siellä mieheni.

Kuorot, kerhot kamppailulajit ja muut harrastukset voi olla dramaattisia 

Vierailija
27/38 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele että hänellä on nyt voima sinuun ja haaskaat omaa aikaa ja energiaa vatvomalla tätä asiaa.

Vierailija
28/38 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, se "rakas" ei ollut sulle se oikea. Oikea rakkaus ei pelaile selän takana.

Kiukun jälkeen täytyy pyrkiä vaan hyväksymään asia ja mennä eteenpäin. Kuvittele niille joku eläimen pää vaikka porsas. Tai possunperä naama. Eivät merkitse mitään. 

Noin yleisesti,  kun löydätte uusia rakkaita, heitä ei kannata esitellä kaikille. Kivakin "bestis" voi kiinnostua löydöstäsi, vaikka tämä ei olisi hänen tyyppiään, mutta haluaa vain koska on sinun. 

29/38 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se nyt ole kivaa eikä terveellistä olla koko ajan vihainen.

Ei tarvitse olla vihainen. Voi vain rauhallisesti ja sisäisen rauhan vallassa päästää irti toisesta ihmisestä.

Tietysti se on helpompaa, jos ei enää tarvitse olla tekemisissä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
30/38 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kovin paljon viitsi nettiin avata mutta tiivistettynä: minulta vietiin rakas ja viejä tiesi tilanteen. Hänellä oli rakas jo valmiiksi.

Nettiin voi kirjoitella mitä tahansa, tietämättä totuutta. Itse kohtasin joskus ihmisen, joka ei kestänyt okemassaoloani. Mukamas vein häneltä jotain (mitä ei ikinä ollutkaan 👌). Sitten uhriutui, vääriseli asioita ja kertoi kaikille kuinka kauhea ihminen olen. Ja koko aikana en ollut tehnyt hänelle yhtään mitään. 

Vierailija
31/38 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosta, jos keksit miten. 

Vierailija
32/38 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteiden tunnistaminen ja tunnustaminen ja kokeminen koko raakuudessaan. Rehellisesti. Fyysisiä tekoja niiden purkamiseksi.  Halkojen hakkuuta, mattojen tamppausta, spurtteja lenkillä, puuskuttamista, tömistelyä jaloilla, nyrkkelysäkin hakkaamista,  huutamista(suosittelen tätä yksin esim autossa) jne.

Vierailija
33/38 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa lopulta itkeminen, jota buustaa sopiva musiikki. Sureminen alkaa siitä ja irti päästäminen.

Vierailija
34/38 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuskasi ja otan osaa, petokset ovat vaikeita kestettäviä.

Sinun kannattaisi kysyä rakkaaltasi miksi hän lähti tuohon mukaan. Oliko tietoinen petoksesta, jonka mainitsit vai ei? Todennäköisesti ei tiennyt vaan tuli petetyksi eli hänelle annettiin jotain valheellista tietoa. Ja onko hän vieläkään tietoinen petoksesta, voi olla ettei ole. Tuollaiset tilanteet ovat tuskallisia kestettäviä, yrittäisin päästä kysymään rakkaaltasi, miksi hän jätti sinut. Se voisi valaista asiaa siinä mielessä että saisit tietää mitä hänelle on valehdeltu ja yrittää oikaista asiaa.Voi olla, että sinusta on kerrottu valheita. 

Vierailija
35/38 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko on olla tekemisissä, jos ette sentään ole samassa työpaikassa? 

Vierailija
36/38 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen loukkaus oli? Kismittääkö todenperäisyys vai oliko ihan huuhaata?

Vierailija
37/38 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen loukkaus oli? Kismittääkö todenperäisyys vai oliko ihan huuhaata?

Ei kenelläkään ole oikeutta laukoa mitään "totuuksia".

Vierailija
38/38 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä neuvo. Itsekin kipuilin noin 9kk loukatuksi tulemista ja yritin löytää keinoja päästä yli. Miksi edes haluan päästä yli. Sehän tarkoittaisi, että hyväksyisin tilanteen. Loukkaaja saa kokea lopun ikänsä sen, että en pääse yli, enkä anna anteeksi.