Meneekö vuokra-asunto yleensä heti kun vuokraisäntä jättää ilmoituksen?
Tarkoitin että nytkin on vuokra-asuntoilmoituksia jossa asunto vapautuu jo 1.6. Mitä jos vuokraisäntä ei löydä vuokralaista siihen mennessä?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei löydä eikä saa vuokratuloa. Tappiota tulee.
Mutta käykö noin usein?
Vuokrasin asuntoani joku vuosi sitten ja ei mun tarvinnut laittaa mitään ilmoitusta vaan vuokralainen suositteli taas uudelle vuokralaiselle. Mulle aina soitettiin, että oisko asunto vapaana. Aina löytyi jonku tutun tuttu, joka tarvitsi asuntoa. Kävi vielä tuuri, ettei kenekään kanssa ollut mitään ongelmia.
Riippuu sijainnista, asunnosta ja vuokran suuruudesta. Pk-seudulla ainakin on nyt monin paikoin vuokralaisen markkinat, vapaita asuntoja enemmän kuin asunnon katsojia. Jos asunto ei mene heti seisoo se tyhjillään ja omistaja maksaa sen kulut omasta pussistaan.
Käy nykyään melko usein, sillä vuosia on ollut vuokralaisen markkinat eli vapaita asuntoja on enemmän, mitä tarvitsijoita.
Ja tilanne näkyy vuokrissa. Jos on onnistunut saamaan hyvän vuokralaisen, siitä pidetään kiinni, eikä esim.. vuokria koroteta, vaikka kustannukset nousevat. Näin itselläni ja tuttavapiirissä, joilla sijoitusasuntoja. Itse en ole korottanut vuokraa 3 v.
Vierailija kirjoitti:
Käy nykyään melko usein, sillä vuosia on ollut vuokralaisen markkinat eli vapaita asuntoja on enemmän, mitä tarvitsijoita.
Ja tilanne näkyy vuokrissa. Jos on onnistunut saamaan hyvän vuokralaisen, siitä pidetään kiinni, eikä esim.. vuokria koroteta, vaikka kustannukset nousevat. Näin itselläni ja tuttavapiirissä, joilla sijoitusasuntoja. Itse en ole korottanut vuokraa 3 v.
Käy usein, ettei sitä uutta vuokralaista löydy.
Sitten ei löydä eikä saa vuokratuloa. Tappiota tulee.