Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka reissaatte, ärsyttääkö turistien rahastaminen?

Vierailija
31.05.2025 |

Itse tykkään reissata ja monesti tulee (lyhyiden lomien ja lentojen) takia matkustettua melko perus turistikohteisiin, itseä on alkanut ärsyttää se miten monessa välimeren kohteessa hinnat on Suomen tasoa vaikkei varmasti paikallisille sitä ole hieman sivummalla. Eräässä kohteessa ei myös ollut ruokakauppoja, pelkästään minimarketteja ja esimerkiksi pieni vesipullo oli euron. Pakkohan se on maksaa ellet vuokraa autoa, jolla pääset jonnekin syrjäkylään halvemman ruoan perässä. Sitten ravintolassa tuodaan ensimmäisenä pöytään pussillinen leipää, jota et edes syö ja sitten kuitista huomaat että jaa se oli kuusi euroa. Jotenkin menee maku. No, kai tämä on sitten se hinta auringosta ja lämmöstä joita eniten kaipaan.

Ja te jotka ette syystä tai toisesta matkustele, ei tarvitse tuomita matkustelua tai syyttää siitä että itsepähän kohteeni valitsen. Reissaisin mieluiten Aasiaan johonkin köyhempiin maihin jossa sentään edelleen on edullista eikä ole samanlaista rahastuksen makua joka ikisestä asiasta, aina ei vain aika riitä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene lomalle semmoiseen kohteeseen, jossa on vähemmän turisteja.

Niissä kusetetaan vielä enemmän koska turistit kuvittelevat olevansa uniikkeja matkailijoita jotka eivät käy turistikohteissa ja ovat siksi naiiviudessaan helppoa riistaa. 

Vierailija
22/27 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei arsyta. Olen joka tapauksessa etuoikeutettu ja rikas verrattuna paikallisiin. Minusta on ihan oikein etta maksamme tuotteista ja palveluista enemman, menemmehan toisten maahan vapaaehtoisesti kayttamaan niita. 

Tämä turistien asenne johtaa siihen, että hinnat nousevat myös paikallisille. Useassa maassa puhunut paikallisten kanssa, joita vtuttaa kun turistit maksavat ylihintaa kaikesta ja se vaikuttaa haitallisesti myös heidän elämäänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ole yksikään turisti rahastanut.

Vierailija
24/27 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää jonkin verran monessa maassa vallitseva tippaaminen.  Ns. juomarahan antaminen kuuluu siellä  kantaväestönkin käytäntöihin, ei sitä edellytetä vain turisteilta. Itse olen kasvanut maassa, jossa oletetaan työntekijän tulevan toimeen omalla palkallaan.  Jätän hotelleissa kyllä siivoojille reilun juomarahan, mielelläni.  

Vierailija
25/27 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kohteissa missä kaikki on vähintään puolet halvempaa kuin Suomessa. Eihän minkään nyt ilmaista tarvitse olla. 

Vierailija
26/27 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee mutta itse vältän turistipaikkoja joten en maksa liikaa.

Esim viimekesänä rantakuppilassa pasta-annos 34e, 400m sivukujalle n kilo mereneläviä lisukkeineen 18e. 

Toisessa ns kuuluisammassa kohteessa pasta-annos 32e ja 8km päässä paikallisessa ravintolassa 3 ruokalajia huippuherkkuja 38e. Saman järven rannalla

Vierailija
27/27 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene lomalle semmoiseen kohteeseen, jossa on vähemmän turisteja.

Niissä kusetetaan vielä enemmän koska turistit kuvittelevat olevansa uniikkeja matkailijoita jotka eivät käy turistikohteissa ja ovat siksi naiiviudessaan helppoa riistaa. 

Ihan olemme maksaneet saman kuin paikalliset asukkaat näissä pikkukylien ravintoloissa. Ei heidän tarvitse huijata ketään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan