Kokoomuksen kansanedustaja postasi someen kuvan, jossa äänestää työttömien perusturvan leikkauksesta - 4000 euron arvoinen kello ranteessaan
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ongelma? Pitäisikö isoista asioista olla päättämässä sellainen ihminen, joka ei kykene huolehtimaan edes itsestään? Sossuelätin logiikka.
Ei omista ylikallista kelloa = ei huolehdi itsestään. Taattua kokkarilogiikkaa.
Mä ostin yli 5k€ arvoisen kellon kun olin jäänyt työttömäksi 2021. En sano, että maailman järkevin päätös, mutta niin tein.
Tietenkään en jäänyt loppuelämäksi kotiin juomaan viinaa ja uhriutumaan, vaan n. puolen vuoden päästä oli jo uusi duuni. Valitettavasti se oli kuitenkin pepusta, mutta en jäänyt sinnittelemään, saikuttamaan ja terveyttäni pilaamaan, vaan vaihdoin parempaan ja huomattavasti paremmin palkattuun työhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ylimielistä siinä on, että ostaa itselleen jotain mieluisaa palkinnoksi siitä, että on puurtanut töissä ja kouluttautunut?
Ottaa ne rahat heikoimmassa asemassa olevilta ja pröystäilee sillä kameroiden edessä?On se hieman sanonko mitä...
Ei teiltä kyllä yhtään mitään oteta. Kun ettehän te tienaa mitään tai tee mitään yhteisissä talkoissa, olette pelkkiä vapaamatkustajia. Muut käyvät töissä, jotta korttitalo ei kaadu. Ei heitä voi enää enempää rangaista, nyt jo moni tekee puolet kuusta palkatta!! Mieti tätä ihan ajatuksella. Teiltä ei saa vaatia mitään vastikkeeksi tuesta, mutta monet työnssäkäyvät tosiaan tekevät ilmaistyötä jo nyt puolet kuusta. Siltikin röyhkeä elättilauma käsi ojossa huutaa ettei riitä ja solvaa ahneeksi. Kuka tässä yhtälössä itse asiassa se ahne luuseri on? Toinen saa lahjoituksena joka kuukausi rahaa laittamatta tikkua ristiin ja toinen raataa palkatta töitä, halusivat tai ei. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin antaa teille hieman vähemmän. Se ei ole ottamista. Te otatte joka kuukausi muilta.
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen tienaa itse omat rahansa, hän voi pitää ranteessaan ihan sellaista kelloa kuin haluaa.
Silloin kun ihminen maksattaa kaiken kuukaudesta ja vuodesta toiseen muilla, hän tyytykööt siihen mitä saa. Onhan se absurdia, että toiset saavat jopa yli 10 000€ vuodessa lahjana muiden palkkarahoja ihan vaan siitä ilosta, että hengittävät. Toisilta taas viedään jopa kymmenituhansia vuodessa rahoja joiden eteen on raatanut tuntikausia töitä. Ja silti te kehtaatte valittaa.
Viddu. Useat ottaa palkkansa verorahoista, vaikka työnsä on suunsoittoa. Ei hyödytä ketään. Loisia ovat viroissaan, eivät tulosta tee.
Tuokin kello tullaan vielä sosialisoimaan tovereiden kesken. Oikeisto on nyt polarisoinut yhteiskunnan siinä määrin, että vähintäänkin sisäpoliittisesti tulevat raskaat ajat eteen. Ulkokopoliittiset realistiset uhkat ovat myös realiteetti. Nykyhallituksen politiikka uhkaa myös Suomen sotilaallista puolustuskykyä, mitä kollektiiviseen konsensukseen tulee maanpuolustuksesta ja sen tarpeesta. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Miten se liittyy mihinkään?
Köyhät kyykkyyn, siten se liittyy!
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen tienaa itse omat rahansa, hän voi pitää ranteessaan ihan sellaista kelloa kuin haluaa.
Silloin kun ihminen maksattaa kaiken kuukaudesta ja vuodesta toiseen muilla, hän tyytykööt siihen mitä saa. Onhan se absurdia, että toiset saavat jopa yli 10 000€ vuodessa lahjana muiden palkkarahoja ihan vaan siitä ilosta, että hengittävät. Toisilta taas viedään jopa kymmenituhansia vuodessa rahoja joiden eteen on raatanut tuntikausia töitä. Ja silti te kehtaatte valittaa.
Kyllähän nämä kokoomuksenkin kansanedustajat elätetään työtätekevien verorahoilla.
Head of Finance
Karmivaa. Huh. Heidän on tavallaan kai pakko kertoa aikeensa ja mielipiteensä, se näkyy noin. Äänestäjiään edustavat mm.
Sain työpaikalta kultakellon, kun olin työskennellyt 40 vuotta siinä firmassa. Hopeisia lahjoja on kertynyt sukulaisilta, vaikka en niitä koskaan käytä. Ei oikein ilkeäisi myydäkään.
Vasemmistolaiset toki kieltäytyvät vastaaottamasta mitään lahjuksia. Sanna parkakin joutui vähissä vaatteissa olemaan jopa pääministerinä ollessaan.
Kaikkien joilla on varaa pitäisi ostaa suomalaisia tuotteita, myynnistä se talous paranee, ei pihistämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Sain työpaikalta kultakellon, kun olin työskennellyt 40 vuotta siinä firmassa. Hopeisia lahjoja on kertynyt sukulaisilta, vaikka en niitä koskaan käytä. Ei oikein ilkeäisi myydäkään.
Siis oikein umpikultaa, kuten esim. Rolexit on vai kullatun (leijonat jne. ruput) josta se parin mikronin seitinohut kultaus kuluu nolosti puhki parissa vuodessa ja pläkkipelti alkaa paistaa nolosti alta?
Kokoomuksen rahat on sosialisoitava!
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien joilla on varaa pitäisi ostaa suomalaisia tuotteita, myynnistä se talous paranee, ei pihistämisestä.
Mutta jos rahat haluaa laittaa osakkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ylimielistä siinä on, että ostaa itselleen jotain mieluisaa palkinnoksi siitä, että on puurtanut töissä ja kouluttautunut?
Ottaa ne rahat heikoimmassa asemassa olevilta ja pröystäilee sillä kameroiden edessä?On se hieman sanonko mitä...
Ei teiltä kyllä yhtään mitään oteta. Kun ettehän te tienaa mitään tai tee mitään yhteisissä talkoissa, olette pelkkiä vapaamatkustajia. Muut käyvät töissä, jotta korttitalo ei kaadu. Ei heitä voi enää enempää rangaista, nyt jo moni tekee puolet kuusta palkatta!! Mieti tätä ihan ajatuksella. Teiltä ei saa vaatia mitään vastikkeeksi tuesta, mutta monet työnssäkäyvät tosiaan tekevät ilmaistyötä jo nyt puolet kuusta. Siltikin röyhkeä elättilauma käsi ojossa huutaa ettei riitä ja solvaa ahneeksi. Kuka tässä yhtälössä itse asiassa se ahne
Aamen. On tämä järkyttävää mihin jamaan maa on päästetty. Valtava ihmismassa on opetettu lokkeilemaan kaikki muilta. Nyt kun pitäisi aikuistua, ollaan aivan kädettömiä ja syytetään muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ongelma? Pitäisikö isoista asioista olla päättämässä sellainen ihminen, joka ei kykene huolehtimaan edes itsestään? Sossuelätin logiikka.
Ei omista ylikallista kelloa = ei huolehdi itsestään. Taattua kokkarilogiikkaa.
No joku toimeentulotuella elävä ei kyllä huolehdi itsestään kun on näin alas vajonnut.
Mitä ihmeellistä on 4000 euron kellossa, kun isolla osa ihmisistä omistaa mm. asunnon ja auton? Se on vain vähän peruskelloa parempi kello, tyypillisesti tehty teräksestä.