Ope-50v, aina määräaikaisissa Onko muita?
Kevätillat ja kesät menee seuraavan vuoden töitä hakiessa. Vakipaikat menevät nuoremmille, kun laki muuttui eikä työkokemuksella ole merkitystä. Se vastavalmistunut vaan tuntuu rekseistä porukkaan sopivammalta.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ryhmänhallintataidot hakuilmoituksessa tarkoittaa: Palkkaamme miehen. Ennen käytettiin sanaa Auktoriteetti. Ja se on ihan kukkua, että naisopeilla ei noita ominaisuuksia olisi.
Ihan totta. Sukupuolella on hyvin vähän merkitystä tässä. Omilta kouluvuosilta muistan naisopettajan jonka pelkkä katse sai luokan hiljenemään kun taas eräs miespuolinen matikan opettaja ei kerta kaikkiaan saanut kuria pidettyä yhtään, hän lähtikin pois jo parin vuoden jälkeen ja siirtyi yliopistolle tutkijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lain muutos? Aina lasketaan kokemusvuodet.
Siksi haku on monivaiheinen, että saadaan syy olla palkkaamatta kokenein.
Kokenein on yleensä ansainnut kaikkein suurimmat lisät. Ei köyhillä kunnilla ole varaa palkata niin kalliita opettajia. Toiseksi kokeneilla on erilainen opetustyyli kuin nuoremmilla. Ei yksikään rehtori kestä sitä vanhempien valitusta, kun tulee joku veteraaniopettaja äkseeraamaan villilaumaa.
Vierailija kirjoitti:
Ryhmänhallintataidot hakuilmoituksessa tarkoittaa: Palkkaamme miehen. Ennen käytettiin sanaa Auktoriteetti. Ja se on ihan kukkua, että naisopeilla ei noita ominaisuuksia olisi.
Tiedäthän sinä, missä opitaan ryhmänhallintataitoja? Ei suinkaan opettajakoulutuksessa vaan RUK:ssa. Aika harva naisupseeri hankkiutuu opettajaksi eikä se luultavasti olisi kovin iso meriitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedäthän sinä, missä opitaan ryhmänhallintataitoja? Ei suinkaan opettajakoulutuksessa vaan RUK:ssa. Aika harva naisupseeri hankkiutuu opettajaksi eikä se luultavasti olisi kovin iso meriitti.
Voisi tulla vänrikille äitiä ikävä, kun yrittäisi komentamalla saada häröilijät keskittymään opetukseen.
Joku reksi voisi avautua millaisia mieluiten palkkaa.
- Tuttujen jälkikasvua ja sukulaisia....?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella opettajalla on pitkä kokemus ja koulutusta esim. partiosta tai muusta harrastuksesta ryhmänohjaajana tai valmentajana. Sanoisin että se on lähempänä opettajan roolia kuin mitkään armeijatouhut.
Vierailija kirjoitti:
Joku reksi voisi avautua millaisia mieluiten palkkaa.
- Tuttujen jälkikasvua ja sukulaisia....?
Ihmettelin kun eräs vastavalmistunut historian opettaja sai heti vakitöitä. Kas kummaa, kyseisen koulun rehtorilla oli sama (harvinainen) sukunimi.
Meillä palkataan vanhempiakin. Itse sain vakiviran 52-vuotiaana. Vanhin meillä vakiviran saanut on ollut 61. Suhteellisen iso yläkoulu yliopistokaupungin naapurikunnassa. Meillä on ihana rehtori, arvostaa kaikkia!
Vierailija kirjoitti:
Meillä palkataan vanhempiakin. Itse sain vakiviran 52-vuotiaana. Vanhin meillä vakiviran saanut on ollut 61. Suhteellisen iso yläkoulu yliopistokaupungin naapurikunnassa. Meillä on ihana rehtori, arvostaa kaikkia!
Koulujen ilmapiireissä on suuria eroja. Parhaissa on yhteinen tavoite vaikuttaa positiivisesti lasten tulevaisuuteen, pahimmissa keskitytään välttämään virheitä johdon mikromanageeraamisen takia.
Sellaisia koulujakin on, joissa koululaiset ehdolllistetaan ulkoistamaan oma vastuunsa oppimisestaan ja vaivannäöstä. Se tehdään liialla empatialla ryhmänohjaajien ja erityisopettajien ryhtyessä oppilaan 'asianajaksi' aineenopettajan vaatimien suoritusten torppaamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä valmistuin opettajaksi 40-vuotiaaana ja naiivina kuvittelin että ikä olisi vain etu kun olisin samaa ikäluokkaa kuin oppilaiden vanhemmat. Huihai, ne 25-vuotiaat menivät aina edelle. Minä olisin mielelläni pysynyt samassa työpaikassa eläkeikään saakka. Ne nuoremmat ovat vaihtaneet paikkaa jo monesti tai jääneet perhevapaille. En kerta kaikkiaan ymmärrä miksi minä olin se huonompi vaihtoehto.
Ope, työtön/pätkätyöläinen
Minä hain samaa työtä kaksi kertaa, ensin sen sai joku muu ja sitten kun se lähti niin työn sain minä.
Minä valmistuin opettajaksi 40-vuotiaaana ja naiivina kuvittelin että ikä olisi vain etu kun olisin samaa ikäluokkaa kuin oppilaiden vanhemmat. Huihai, ne 25-vuotiaat menivät aina edelle. Minä olisin mielelläni pysynyt samassa työpaikassa eläkeikään saakka. Ne nuoremmat ovat vaihtaneet paikkaa jo monesti tai jääneet perhevapaille. En kerta kaikkiaan ymmärrä miksi minä olin se huonompi vaihtoehto.
Ope, työtön/pätkätyöläinen