Prrrleen katevaraus!
Piti lähteä tänään parille, mutta enpä sitten menekään. Oli kolme katevarausta HSL 89€, Spotify 19.99€ ja Ruutu+ 15.99 €. yhteensä 126 €.
Kaikissa noissa on kuun viimeinen päivä eräpäivä. Eli tässä kuussa vika päivä on lauantaina. Kukin palvelu on ns. laskuvapaa, että se velottuu automaattisesti. Ja eikä siinä mitään, jos velottuisikin silloin, kun se on sovittu eli kuun viimeinen päivä.
Katevaraus tulee kolme vuorokautta aikaisemmin ja velottuu sitten vikana päivänä. Onhan tämä ollut tiedossa, kun näin on menty jo jonkin aikaa. Tällä kertaa vaan unohdin koko jutun, että olisi pitänyt käydä nostamassa tili tyhjäksi ajoissa.
Tililä siis oli 200 euroa ja nyt jäljellä on 72 euroa. Ylihuomenna tulee tili ja enkä ihan tyhjin taskuin tahdo olla.
Ärsyttää!!! Eikä tää ole edes eka kerta. Joka kuukausihan tämä juttu on, mutta nyt olisi voinut pitkästä aikaa kylmä chardonnay maistunut hyvässä seurassa. Maailma vaatii parannusta!
Miksi tuommoinen on olemassa ja kuka siitä oikein hyötyy?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
No onpas paska systeemi, mutta jos ylihuomenna tulee tili, niin kyllähän sinä tuolla seitsemällä kympillä chardonnayta saat ihan ilman ongelmia.
Kiitos rohkasusta. Saanhan mä, mutta jotenkin meni tapetit ja tunnelma... ja jos huomenna tarvii jotain.. vaikka apteekista. No, en tiä. Onhan ilta vielä nuori. Saishan sitä Alkostakin, jos vaan nauttis kalsarit.
Mikset vaihda laskutusjaksoa? Miten ne kaikki juuri viimeinen päivä erääntyy kun sehän vaihteleekin joka kk
Tuo on pientä vielä. Minulla auton huolto maksoi vähän yli 500 euroa ja maksu onnistui vasta kolmannella yrittämällä. Kaikista maksuyrityksistä jäi kuitenkin katevaraus ja arvaa vituttiko. Ne turhat yli tonnin katevaraukset poistuivat vasta viikon päästä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on pientä vielä. Minulla auton huolto maksoi vähän yli 500 euroa ja maksu onnistui vasta kolmannella yrittämällä. Kaikista maksuyrityksistä jäi kuitenkin katevaraus ja arvaa vituttiko. Ne turhat yli tonnin katevaraukset poistuivat vasta viikon päästä.
Juuu on pientä onneksi. Mulla kävi kerran 199 euron ostoksen kanssa. Sinä päivänä oli vielä jotain yleisiä nettiongelmia esiintynyt, että sanoinkin kassalle, että jos ei ekalla kerralla heti nappaa, niin odottaa... Äh, eihän se malttanut. Veti toisen ja kolmannenkin kerran. Sitten ups, kuusisataa varas. Menihän siinä sitten hetki, kun tilanne palautui. Kyllä mä hieman kiittelin.
Ärsyttää koko varaussysteemi.
Vierailija kirjoitti:
Mikset vaihda laskutusjaksoa? Miten ne kaikki juuri viimeinen päivä erääntyy kun sehän vaihteleekin joka kk
No, kun mä olen vaihtanut ne niin, että viimeinen päivä tulee tili, niin sitten maksutkin menis silloin. Että tuollainen kolmen päivän turha puskuri on ihmisten mielestä ok? Samahan se on sitten velottaakin samantien.
Ruutu+:n olen joskus laittanut tauolle muutamaksi päiväksi, että se laskuttaa sitten kuun 3 päivä ja varaus siten edellisen kuun vika päivä. On näillä kikkailtu ja testailtu. Ei vaan mene ymmärrykseen koko varaus systeemi.
No onpas paska systeemi, mutta jos ylihuomenna tulee tili, niin kyllähän sinä tuolla seitsemällä kympillä chardonnayta saat ihan ilman ongelmia.