Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä niitä ahtaalla olevia perheitä on? En tunne yhtään

Vierailija
28.05.2025 |

Minusta vähän outoa. Ennen vanhaan häädötkin tehtiin siten, että tavarat vain kannettiin pihalle. Miksi sellaista ei enää näy? Miten se ahdinko näkyy?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomessa ole mitään köyhiä. Tiedän huijariperheen naapuirsta joilla on rahaa mutta saavat kelasta tuhansia toimeentulotukia. Ajavat hienolla 20000 euron autolla. Lapsilla on hyvät vaatteet ja hienot polkupyörät ja jopa sähkölaudat. Ei varmaan ole nälkään kukaan kuollut 100 vuoteen suomessa.

Mistä tiedät, että on huijariperhe?

Joku täti näin olettaa?

Vierailija
22/51 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ EN OLE KOSKAAN KÄYNYT ROVANIEMELLÄ, ONKOHAN SELLAISTA PAIKKAA OLEMASSAKAAN ?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MINÄ EN OLE KOSKAAN KÄYNYT ROVANIEMELLÄ, ONKOHAN SELLAISTA PAIKKAA OLEMASSAKAAN ?!

Tietysti on, koska joulupukki asuu siellä, senkin tolvana!

Vierailija
24/51 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan meistä ei näe koko kuvaa, elämme kaikki enemmän tai vähemmän omissa kuplissamme. Yleensä työpaikka, naapurusto ja ystäväpiiri muodostuvat pääasiassa ihmisistä, joilla on jokseenkin samanlainen sosio-ekonominen asema. Ei meidän kulmilla ole leipäjonoja, muttei se tarkoita ettei niitä olisi muualla.  

Vierailija
25/51 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomessa ole mitään köyhiä. Tiedän huijariperheen naapuirsta joilla on rahaa mutta saavat kelasta tuhansia toimeentulotukia. Ajavat hienolla 20000 euron autolla. Lapsilla on hyvät vaatteet ja hienot polkupyörät ja jopa sähkölaudat. Ei varmaan ole nälkään kukaan kuollut 100 vuoteen suomessa.

Meilläkin on 20 000 euron auto, hyvät vaatteet ja polkupyörät, jotka on hankittu silloin, kun olin vielä töissä. Auto tosin ei ole lähellekään oma vaan maksan siitä lyhennyksiä 200 euroa kuukaudessa ja pidän siitä kynsin hampain kiinni. Olisiko nuo vaatteet ja pyörät mielestäsi pitänyt myydä pilkkahintaan ja alkaa kulkea rääsyissä, jotta näyttäisi oikeaoppiselta köyhältä? 

T. Toimeentulotukiasiakas

Vierailija
26/51 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on 20 000 euron auto, hyvät vaatteet ja polkupyörät, jotka on hankittu silloin, kun olin vielä töissä. Auto tosin ei ole lähellekään oma vaan maksan siitä lyhennyksiä 200 euroa kuukaudessa ja pidän siitä kynsin hampain kiinni. Olisiko nuo vaatteet ja pyörät mielestäsi pitänyt myydä pilkkahintaan ja alkaa kulkea rääsyissä, jotta näyttäisi oikeaoppiselta köyhältä? 

Ei siitä haittaakaan olisi.

Vierailija
27/51 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan propagandaa hallitusta vastaan. Vassari politiikkaa. Nuo jutut siis.

Vierailija
28/51 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuen tarkoitushan on juuri se, ettei kenenkään tarvitse kulkea kodittomana ryysyläisenä kadulla roskiksia tonkien. Tällaisten ihmisten puuttuminen katukuvasta lienee tarkoittaa, että tuki jokseenkin toimii kuten pitääkin.

Vierailija
29/51 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä haittaakaan olisi.

Olisi siitä se haitta, että olisi ostettava tilalle toiset vaatteet eikä voisi kulkea pyörällä.

Vierailija
30/51 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että on huijariperhe?

Joku täti näin olettaa?

Aloittaja on luultavasti mies, joka suoltaa näitä "ei ole köyhiä, Kela maksaa kaiken" -ketjuja tänne vähän väliä.

Vierailija
31/51 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä itse ajattele, ettei heitä olisi, mutta kyllä on aika erikoista, miten köyhyydestä puhutaan ja siltikin kaikilla on kaikkea. 

Monilla lapsilla on uusimmat puhelimet, vaatteet jne. Keskiluokkaisena työssäkäyvänä itse kaikki maksavana sitä on erittäin vaikea ymmärtää. 

Ehkäpä sitten vaan tuet ja hyväntekeväisyysjärjestöt toimivat ja auttavat. 

Vierailija
32/51 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa mutta turistinperkeleet pilaa vuosi vuodelta enemmän koko kaupungin.

Vierailija
33/51 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista. Minä tunnen satoja ja varmaan niitä on paljon enemmän.

Vierailija
34/51 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuen tarkoitushan on juuri se, ettei kenenkään tarvitse kulkea kodittomana ryysyläisenä kadulla roskiksia tonkien. Tällaisten ihmisten puuttuminen katukuvasta lienee tarkoittaa, että tuki jokseenkin toimii kuten pitääkin.

Ongelma näiden tuilla elävien mielestä on se ettei ole sama elintaso kuin työssäkäyvillä,siitä on monen kohdalla kyse.Ero pitää saada vielä paljon selkeämmäksi että alkaa työnteko kiinnostaa.

Vierailija
35/51 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se just näkyy. Ihmiset kökkivät nyt kotonaan kun rahaa ei muuhunkaan ole. Korkeintaan kaupassa käydään ostamassa ne alennusruoat ja kirpputoreilta vaatteet. 

Vierailija
36/51 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tunne, koska mä elän nykyään keskiluokkaisessa kuplassa. Mutta entisen työni perusteella tiiän, että ihan varmasti näitä perheitä on. 

Vierailija
37/51 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ulospäin hyvin toimeentuleva perhe: on omakotitalo, 3 lasta ja molemmilla vanhemmilla työt. Mutta nyt viimeisen vuoden sisään olemme alkaneet elää aivan kädestä suuhun. Palkka kuluu viimeistä latia myöten ennen seuraavaa palkkapäivää. Lapsilla ei ole varaa harrastaa. Poika käy VPK:ssa, koska se on ilmainen harrastus. Kyllä alkaa tuntua se, että kaikessa hinnat ovat nousseet. Jo pelkkä ruokakassin hinta hipoo pilviä, sähkölaskut, jne. kaikki maksaa hitusen enemmän kuin ennen ja käteen ei jää enää mitään. 

Vierailija
38/51 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niitä miljonäärejä on? En tunne yhtään. 

Vierailija
39/51 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehkä itse ajattele, ettei heitä olisi, mutta kyllä on aika erikoista, miten köyhyydestä puhutaan ja siltikin kaikilla on kaikkea. 

Monilla lapsilla on uusimmat puhelimet, vaatteet jne. Keskiluokkaisena työssäkäyvänä itse kaikki maksavana sitä on erittäin vaikea ymmärtää. 

Ehkäpä sitten vaan tuet ja hyväntekeväisyysjärjestöt toimivat ja auttavat. 

Mistä tiedä et puhelin on uusi?

Annoin juuri ihmiselle (jolla ei ole varaa uuteen) lahjaksi puhelimen vm 2017 joka näyttää päällisin puolen uudelta.

Vierailija
40/51 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista. Minä tunnen satoja ja varmaan niitä on paljon enemmän.

Sitten olet töissä sosiaalialalla, niitä on ollut aina ja työ on polku parempaan elämään.