Taitaa tulla helteetön kesä
6.6. näkyy nyt sääennustukset ja ei mene edes yli 20.0 asteen
Kommentit (62)
18-20 on sen verran lämmintä että kyllä t-paidalla tarkenee ulkona. On näitä kesiä ennenkin ollut.
Ei väliä ole minulle riittää +18 astetta. Olen mökillä koko kesän ja kalastelen. Kalaa tulee enemmän jos on kylmempi ilma kesällä.
+23, puolipilvistä ja kevyt tuulenviri, hyvän kesän resepti.
Joo, mun meteorologin taidot vahvistaa tämän. Kun katsoo taaksepäin, niin ainakin viimeiset n.10 vuotta on mennyt niin, että millainen toukokuu, niin sellainen kesä. Siis pääpiirteissään.
Vierailija kirjoitti:
Tulisikin. Vtuttaa aina heinäkuu.
Niin minuakin. Heinäkuu on nimittäin tilastollisesti sateisin kesäkuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Toukokuu ei ole kesää, eikä vielä kuulukaan olla helteitä. Voi itku tätä nykyihmistä.
Etelä-Suomessa on kyllä ollut jopa helteisiä toukokuita eikä se ole mitenkään erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mun meteorologin taidot vahvistaa tämän. Kun katsoo taaksepäin, niin ainakin viimeiset n.10 vuotta on mennyt niin, että millainen toukokuu, niin sellainen kesä. Siis pääpiirteissään.
Riippunee missä päin. Täällä oli viime vuonna hellettä toukokuussa, mutta muuten kylmä ja sateinen kesä. Sitä ennen oli viileitä toukokuita, mutta helteitä juhannuksrn jälkeen. Yleisesti viileä kevät on enteillyt kuumaa kesää.
Ihanaa, ei tarvitse kärsiä helteistä ja lämpöfatiikista.
Vierailija kirjoitti:
Suomen kesä on niin lyhyt että se saisi olla lämmin. Ei tartte aina olla niinku ennen vanhaan kun hiihdettiin koulut kesät ja talvet. Vastatuuleen tietenkin.
+20 on lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippunee missä päin. Täällä oli viime vuonna hellettä toukokuussa, mutta muuten kylmä ja sateinen kesä. Sitä ennen oli viileitä toukokuita, mutta helteitä juhannuksrn jälkeen. Yleisesti viileä kevät on enteillyt kuumaa kesää.
No juu, olisi pitänyt lisätä tuohon, että puhun pk-seudusta.
Ensimmäinen kesäkuukausi menetetty, kolme jäljellä. Vielä ehtii lämmetä, saadaan uimavedet uintikelpoisiksi.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä täällä Helsingissä on ollut poikkeuksellisen viileää.
Sama havainto. Harvassa on olleet päivät milloin tarkenisi viettää aikaa parvekkeella.
Ja muistan joitakin kesiä kun toukokuun lopussa/kesäkuun alussa oli jo helleviikkoja.
Ilmeisesti jotain nuoria kermaperseitä nää, jotka odottaa tänne loppumatonta hellettä toukokuusta alkaen. No, se ei kyllä vielä ainakaan ole normaalia, toki ovat helleputket lisääntyneet viime vuosina. Normaalia on viikon parin helleputki heinäkuussa ja yksittäisiä päiviä muulloin. Me olemme POHJOISESSA!
Vierailija kirjoitti:
Suomen kesä on niin lyhyt että se saisi olla lämmin. Ei tartte aina olla niinku ennen vanhaan kun hiihdettiin koulut kesät ja talvet. Vastatuuleen tietenkin.
Näin oli ja bonuksena sauvoilla huidottiin karhut ja sudet etäämmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisikin. Vtuttaa aina heinäkuu.
Niin minuakin. Heinäkuu on nimittäin tilastollisesti sateisin kesäkuukausi.
Tulee pulleita ja makeita marjoja.
Minulle riittää kun tiet on sulat eikä tarvi tehdä lumitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen kesäkuukausi menetetty, kolme jäljellä. Vielä ehtii lämmetä, saadaan uimavedet uintikelpoisiksi.
Mikä ensimmäinen? Ei sitä ole vielä tullutkaan. Toukokuu ei ole kesäkuukausi. Ihme hätähousuilua kun vielä ei ole helle ja peräti kesäkuun alku näyttää viileämpää.
Hyvä niin. Mikään ei ole veemäisempää kuin kärvistellä 30 asteisessa asunnossa unettomana, kun töissäkin pitäisi käydä. Olen kesäisin todella kiukkuinen ja ahdistunut, jospa siltä säästyttäisiin tänä kesänä.
Laita villapaita päälle . Ihme vilukissa