20€ crivitit lidlistä vai 150-200€ niket tai addut inttersportista?
Kommentit (17)
No kengät on ainoa juoksussa oleva asia, joista ei oikeasti kannata tinkiä.
Mulla on ollut yhdet Lidlistä ostetut juoksukengät, joiden sisäkennorakenne murtui hyvin pian, ei näkynyt ulospäin, mutta kipeytti jalat lenkillä ja kengän avaamalla näki tilanteen. Ja painoa mulla on vähän päälle 50 kg, eli en usko painon vaikuttaneen asiaan.
Joillain Mizunolla/Adidaksella juoksee noin 1000 km ennen kun kengän rakenne antaa liikaa periksi, niin en nyt sanoisi sen hieman hintavamman kenkäinvestoinnin olevan kovin merkittävä loppupeleissä huomioiden kenkien käyttöikä.
Mieluummin lidlistä kuin nikea tai adidasta tai muutakaan mikä valmistaa brändituotteensa lapsityövoimalla ja ymmärtääkseni nike metsästää kenguruita vain tossujensa valmistamiseen
Kuinka pian sulla juoksija kesti nuo Lidlin kengät? Mies meinasi hakea Lidlistä kengät, ja hän on satakiloinen. Käyttö tosi satunnaista ja kävelyä, kannattaakohan laittaa edes tuota paria kymppiä noihin ..
Katsoin Lidlissä noita kenkiä ja todella huonoilta vaikuttivat, sellaiset kovat koppurat
Nikeä ja Adidasta saa tarjouksesta viidelläkympillä.
Satunnais lenkkeilyyn ainakin ehdottomasti lidlin lenkkarit.
Olen pitänyt halppislenkkareita, no problem. Vaihdat vaan alkuperäiset pohjalliset parempiin niin hyvin menee.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pian sulla juoksija kesti nuo Lidlin kengät? Mies meinasi hakea Lidlistä kengät, ja hän on satakiloinen. Käyttö tosi satunnaista ja kävelyä, kannattaakohan laittaa edes tuota paria kymppiä noihin ..
Muutaman kuukauden. Eli yhden kesän verran käytin ennen kun jalat alkoivat protestoimaan ja päädyin avaamaan kengät.
Toki lidlilläkin on ollut useampia erilaisia juoksukenkämalleja tarjolla vuosien varrella, eli kannattaa tutkia tarkasti se sillä hetkellä myytävänä oleva kenkä ja sen materiaalit, jäykkyys jne. En sano, ettäkö ovat ehdottomasti aina jotenkin huonoja, mutta juoksu on nivelille aika tylyä liikunta kuitenkin, ja huonolla (tai vääränlaisella) kengällä saa valitettavasti pahimmassa tapauksessa hajotettua jalkansa.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin lidlistä kuin nikea tai adidasta tai muutakaan mikä valmistaa brändituotteensa lapsityövoimalla ja ymmärtääkseni nike metsästää kenguruita vain tossujensa valmistamiseen
Miksei kenguruita saisi metsästää? Niitä on Australiassa liiankin paljon, kaatolupia myönnetään vuosittain miljoonia, että kanta pysyisi kurissa. Parempi valinta varmaan kengurunnahka on, kuin joku muovista tehty tekonahka.
Ostin nuo hieman halvemmat Crivit kävelykengät. Alkuun oikeanpuoleinen puristi jalkaterää, muotoutui kuitenkin että tuo hävisi. Pidemmällä kävelylenkillä ilmeni ettei nuo oikein tue jalkoja ja meno muuttui ankkakävelyksi. Teki mieli heittää moiset töppöset metsään ja jatkaa loppumatka sukkasillaan. Minulle nuo ei sopineet
Kiitos, juoksija, vastauksesta! Pitää käydä paikan päällä katsomassa miltä ne vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jep, Lidlin urheilutekstiilit ajavat asiansa siinä kuin 20x kalliimmatkin eli peittelevät ruumiinosat joiden et halua heiluvan paljaana (ja mahdollisesti rajoittavatkin heilumista).
Kengät ovat ainoa osa jonka laadusta ei voi tinkiä mutta hinnasta kyllä paljonkin. Olen löytänyt yhden Niken ja yhden Adidaksen mallin jotka todella sopivat sekä jalkaan että juoksutyyliin mutta näitä saa aina puoleen hintaan jopa alle satasella kun uusi malli lanseerataan ja viimevuotiset myydään loppuun.
Hinta ja huippuarvostelut eivät sitten takaa mitään. Sopivuus täytyy itse kokeilla. Törkeän kallit Asicsit joita hehkutetaan joka paikassa eivät kertakaikkiaan sovi minun jalkaani ja vesikellot yhden lenkin jälkeen tappavat innostuksen siihen paikkaan.
Ääh, urheilukaupoissa on -50 ale noin joka 2 viikko, ja outletit. Sieltä.
Onkohan nuokin Temusta kuten se lääkedosetti ja nuo halpis keittiövälineet ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, Lidlin urheilutekstiilit ajavat asiansa siinä kuin 20x kalliimmatkin eli peittelevät ruumiinosat joiden et halua heiluvan paljaana (ja mahdollisesti rajoittavatkin heilumista).
Kengät ovat ainoa osa jonka laadusta ei voi tinkiä mutta hinnasta kyllä paljonkin. Olen löytänyt yhden Niken ja yhden Adidaksen mallin jotka todella sopivat sekä jalkaan että juoksutyyliin mutta näitä saa aina puoleen hintaan jopa alle satasella kun uusi malli lanseerataan ja viimevuotiset myydään loppuun.
Hinta ja huippuarvostelut eivät sitten takaa mitään. Sopivuus täytyy itse kokeilla. Törkeän kallit Asicsit joita hehkutetaan joka paikassa eivät kertakaikkiaan sovi minun jalkaani ja vesikellot yhden lenkin jälkeen tappavat innostuksen siihen paikkaan.
Niillä arvosteluilla voi tosiaan pääosin pyyhkiä takalistonsa, kuvaavat monesti pinnallisesti vain sen yhden testaajan juoksutuntumaa. Harvemmin on edes materiaali- tai vaimennustestausta mukana, saati että kerrottaisiin edes perusasiat testaajan juoksutyylistä, maastosta, harjoitusmääristä, painosta... Lisäksi jo pelkästään joku ylipronaatio on sellainen, mikä pitäisi aina henkilökohtaisesti selvittää, jossain vaiheessahan oli kovasti muotia hankkia turhaan pronaatiotuettuja neutraalin askellukseenkin.
Mulle myöskään liian iso droppi kengässä ei sovi, ja muutenkin on ollut hankalaa löytää sopivia (kapea, pitkä ja tasainen lesti), ihan pari merkkiä ja heiltäkin vain muutamia malleja, jotka passaavat jalkaan. Vaikka se juokseminen ei mitään rakettitiedettä harrastusmielessä ole, niin silti toivoisin, että kengät olisi se juttu, johon oikeasti panostettaisiin :)
Juoksukengät kannattaa testata aina ennen ostoa. Jopa samalta merkiltä löytyy malleja, jotka eivät olekaan hyvät. Crivittejä en ostas, muita kokeile.
Crivit ehdottomasti, jos sattuu löytämään mieleisen värin.