Hankalimmat osastot isossa organisaatiossa?
Pointti siis toimeentuleminen toisen osaston työntekijöiden kanssa. Oman kokemuksen mukaan hankalimmat ihmiset löytyät: 1) HR-osastolta 2) IT-osastolta. Kummallakin osastolla ollaan ylimielisiä ja vallankäyttöasemassa organisaation kaikkia työntekijöitä kohtaan. Näillä osastoilla työskentelevien kanssa normaali asioiden hoitaminen ja vuoropuhelu on usein liian hankalaa.
Kommentit (4)
Minulla on kokemusta kahdesta isosta firmasta viimeisen 30 vuoden ajalta. Minä olen aina saanut it:stä tarvitsemani avun nopeasti ja ystävälliesti. Sen sijaan hr-osaston ihmiset käyttäytyvät kuin olisivat kaikki pomojani.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kokemusta kahdesta isosta firmasta viimeisen 30 vuoden ajalta. Minä olen aina saanut it:stä tarvitsemani avun nopeasti ja ystävälliesti. Sen sijaan hr-osaston ihmiset käyttäytyvät kuin olisivat kaikki pomojani.
Niinhän ne ovatkin. Jos et tiennyt: HR = Human Resources. Eli olet resurssi, ja HR-osaston tehtävä on hallinnoida sinua ja muita ihmisresursseja. IT-osasto puolestaan hallinnoi IT-resursseja, talousosasto talousresursseja jne.
Erityisasiantuntijat. Ottavat jokaisen kysymyksen henkilökohtaisena loukkauksena ja/tai osoituksena kysyjän tyhmyydestä tai kyvyttömyydestä. Myös ääni it-osastolle.
Jep, HR usein se pahin... Meillä IT on tosi kivoja tyyppejä täynnä, alkaa ajat muuttua! Ehkä yksi hankalimmista on ns. assarit tai muuten toista osastoa tukevat. Ovat ehkä vähän alemmalla tasolla, mutta kun heitä "tärkeämmät" tarvitsevat heidän palvelujaan, nousee se usein hattuun. Ja antaa aihetta uhriutua.