Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät nykynuoret enää notku ostoskeskuksissa kuten minun nuoruudessani?

Vierailija
27.05.2025 |

Tyhjää on. Syntyvyyden lasku syynä? 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella on nuoria ostareilla, varsinkin ennen viikonloppua ja juhlapyhiä. Ehkei päivällä vielä ole. 

Vierailija
22/37 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut mitään pihalla tapahtuvaa toimintaa, skeittiä ja p*llurallia

Ei kukaan nykyään enää skeittaa. 🤭

Kai sentään jotkut, Tampereella on urheilulukiossa oikein skeittilinja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä muualla olekaan

Vierailija
24/37 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. En tarkoittanut mitään pihalla tapahtuvaa toimintaa, skeittiä ja p*llurallia, vaan sitä mitä itse aikoinani tein kavereitteni kanssa. Kierreltiin liikkeissä, etenkin musiikki-, vaikkei mitään tietysti ostettu. Käytiin jäätelöllä ja kahvilla. Ap

Tuskin silloinkaan olisi tuota tehty, jos olisi ollut some ja mahdollisuus tavoittaa ihmisiä kotisohvalta. Mä olen 1970-luvulla syntynyt, ja muistan että tuo oli pääosin tylsää ja suuren osan vuodesta säiden takia hyvin epämukavaa. Mutta kun ei ollut mitään muutakaan tekemistä. Kotona istuminen oli vielä tylsempää. Jos olisi ollut nykyajan pelikoneet, sosiaalinen media, suoratoistot, niin enpä olisi itsekään tainnut paljoa "kartsalla" roikkua.

Sitä se oli. Mikään paikka ei ollut iltaisin auki ja vaikka olis ollutkin niin ei ollut rahaa. Sitä vaan istui jossain rappusilla ja joku ohi laahautuva puliukko sönkötti "mitä maksaa?" juttuja. Pojankollit, ne keillä oli ajokortit, ajeli ohi nauraa räkättäen ja käsimerkkejä etusormen ja nyrkin kanssa tehden. 

Vierailija
25/37 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. En tarkoittanut mitään pihalla tapahtuvaa toimintaa, skeittiä ja p*llurallia, vaan sitä mitä itse aikoinani tein kavereitteni kanssa. Kierreltiin liikkeissä, etenkin musiikki-, vaikkei mitään tietysti ostettu. Käytiin jäätelöllä ja kahvilla. Ap

Maailma on muuttunut. Ehkei ne siksi kiertele musiikkiliikkeissä, kun niitä ei enää ole? Eikä käy kahvilla, koska eivät juo kahvia. Kyllä ne ostoskeskuksissa notkuu, penkit täynnä monenväristä nuorisoa juomassa energiajuomia, vaate-, kosmetiikka- ja nuorisoliikkeet (Glitter, Normal, Kicks) täynnä nuorisoa.

Vierailija
26/37 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maaseudullakin hankala notkua, kun ei ole ostoskeskuksia. Kylän ilmoitustaululla joskus kokoontuvat.

Vierailija
27/37 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä maaseudullakin hankala notkua, kun ei ole ostoskeskuksia. Kylän ilmoitustaululla joskus kokoontuvat.

Täällä ne notkuvat K-marketin parkkipaikalla. Kunnan asukasluku 11 000. 

Vierailija
28/37 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaikuta enää.

Vierailija
29/37 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnehän nuorisoa pakotetaan menemään kertomalla valtamedioissa että miten kauheaa on kun eivät notku ostarilla vaan esim. pelaavat kavareiden kanssa netissä :)

Vierailija
30/37 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notkuvathan mutta nyt on täysi-ikäisiä n e e k e r e i t ä ja kar va kä siä seassa Triplassa.

Vierailija
31/37 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyrmannissa niitä on paljon ja kovaäänisesti, ovat asiakaskarkotteita.

Vierailija
32/37 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notkuvathan mutta nyt on täysi-ikäisiä n e e k e r e i t ä ja kar va kä siä seassa Triplassa.

Varmaan totta mutta ei sitä silti tarvitse kymmeneen kertaan kertoa. 

Vierailija
33/37 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin kauppakeskuksessa ei notku nuoret eikä varsinkaan vanhat. Sieltä on nimittäin poistettu kaikki penkit! Havahduin tähän kun olin raskaana, sekä uudestaan kun olin vauvan kanssa ja olisi pitänyt istua alas ja imettää (lastenhoitohuone poissa käytöstä). 

Vierailija
34/37 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin silloinkaan olisi tuota tehty, jos olisi ollut some ja mahdollisuus tavoittaa ihmisiä kotisohvalta. Mä olen 1970-luvulla syntynyt, ja muistan että tuo oli pääosin tylsää ja suuren osan vuodesta säiden takia hyvin epämukavaa. Mutta kun ei ollut mitään muutakaan tekemistä. Kotona istuminen oli vielä tylsempää. Jos olisi ollut nykyajan pelikoneet, sosiaalinen media, suoratoistot, niin enpä olisi itsekään tainnut paljoa "kartsalla" roikkua.

Olen syntynyt 1975 ja kyllä silloin omassa teni-iässä oli "pelikoneita" vaikkei itselläni ol

Tuo oli silti semmoista yksinäistä nököttämistä. Nykyajan pelaaminen kavereiden kanssa verkossa on ihan eri asia. Voi kun sellaista olisi ollut jo omassa nuoruudessa! t paljon nököttänyt

Vierailija
35/37 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin kauppakeskuksessa ei notku nuoret eikä varsinkaan vanhat. Sieltä on nimittäin poistettu kaikki penkit! Havahduin tähän kun olin raskaana, sekä uudestaan kun olin vauvan kanssa ja olisi pitänyt istua alas ja imettää (lastenhoitohuone poissa käytöstä). 

Kamppi on tosi asiakasvihamielinen, muistan kun 5 kerroksessa oli 5-8 vuotta sitten vielä keilahalli ja sen edessä kauppakeskuksen yleinen halli alue, siinä äiti ostoksiensa ja kahden noin 6 luokkalaisen lapsen kanssa nätisti odottivat  yhtä lapsistaan että tulee ulos jostain liikkeestä tai sieltä keilahallista, vartija tuli häätämään sen suomaalaisen äidin ja ne kaksii lasta, koska tasapuolisuuden vuoksi hän ei voi antaa odottaa siinä, koska hän joutui nuorisoa myös häätää siitä. Mielestäni käsittämätöntä, maksava asiakas häädetään odottamaan eri kerrokseen, selvästi oli sekin äiti käyttänyt rahaa siellä kampin liikkeissä

Vierailija
36/37 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks siellä Hgissä pitää olla niin paljon kauppakeskuksia? Oman laskuni mielestä 3-4 erilaista keskusta toisissaan kiinni ja isot tavaratalot lisäksi. 

Vierailija
37/37 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi mikä tissinvilauttelija olet/olit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme