Arrgh ... mikä avuksi kun vauva ÄHISEE ja ÄÄNTELEE kovaäänisesti läpi yön?
Nyt on pikkuinen pian 3 viikkoa vanha ja nukkuu vaihtelevasti: välillä ihan rauhassa ja hiljaa syöttövälien ajan, mutta usein myös hyvin äänekkäästi ähisten ja ääntelehtien! nimim. " viime yönä tosi huonosti nukkunut"
Vauvan koppa on vieressäni (ei muuta vaihtoehtoa tässä asunnossa) ja mieskään ei aina pysty nukkumaan, vaikka korvatulpat on käytössä!
Vauva pitää aina röyhtäyttää syötön jälkeen, mutta jos se ei onnistu, on ähinä pahempi. Ja välillä nukahdan imettäessäni, joten vauvan röyhtäytys siirtyy ... Minulla on se käsitys että ääntely tulee lähinnä ilmavaivoista.
Vinkkejä?!!
Muistelen että esikoiseni oli myös kova ähisijä vauvana, mutta jossain vaiheessa se loppui, kun aloin nukuttaa vatsallaan (osasi sitten kääntää jo päänsä).
Kommentit (4)
meilla myos aivan jarkyttavat ahinat ja ilmikset jotka onneksi nyt 4kk on jo vahan harvinaisempia muutaman kuukauden tiukan dietin ansiosta.
meilla relat ja cuplaton vaan teki pahemmaksi, mutta minunruokavaliollani ahinat helpotti. eli sipuli, ruisleipa, pavut yms mitka saatta itsellesikin aiheuttaa ilmiksia.
suurin ero tapahtui, kun jatin maidon ja munan pois omasta ruokavaliosta ja silloin kun korviketta taytyy antaa niin erikois sellaista/ eli joskus on maitoallergiasta tai muist aallergioista kysymys. ei toki aina. ian kanssa se yleensa helpottaa tsemppia!!!
ei varmaan silta tunnu ja en itsekkaan uskonut, mutta kylla se helpottaa
meillä oli tuossa vaiheessa ihan sama juttu ja neuvolassakin asiasta puhuin. Sain neuvoksi käyttää korvatulppia koska " tämän ikäiset nyt vaan voi pitää isoa ääntä nukkuessaan" . Meillä ääntely jäi vähitellen pois ja minäkin siihen totuin vissiin. Tulppia en käyttänyt kuin pari yötä.
Eli kyllä se siitä... :)
meillä vauva ähisi myös kovaa tuossa iässä. Ähinä väheni ainakin puolella kun aloin antamaan hänelle Rela-tippoja (maitohappobakteereja), eli meille niistä oli suuri apu. Sitten tuossa 7 vkon iässä otimme vyöhyketerapiaa ja sen jälkeen ähinä väheni entisestään, samoin vauva alkoi nukkua pitkiä päiväunia. Nyt hän on kohta 4 kk ja ähinä on tiessään, ainakin lähes. Joskus kyllä viuhtoo ja ääntelee (tosin aika miedosti) jos en ole saanut röytäisyä tulemaan yöllä. Käytän edelleen maitohappobakteereja, mulla oli tossa ajan jakso etten antanut niitä, ja yöt olivat paljon levottomammat, liekö sitten johtui siitä vai mistä.
Mielestäni myös ähinä, ainakin meillä, johtui ilmavaivoista. Vauva yritti koko kehollaan saada pieruja ulos, ja kun pienenä ne lihakset ei ole vielä kovin vahvat niin se oli hankalaa. Nyt tosiaan saa jo pierut aika kivuttomasti ulos, ei tarvitse koko kroppaa äänen kera siihen hommaan.
Niin ja disflatyl tms. annoin myös pari kertaa, mutta tuntui että se vaan pahensi vaivaa.
Meillä tyttö 3vkoa2pvää ähiseen ja ääntelee kans äänekkäästi öisin,ei koko aikaa mut yleensä syötön jälkeen aamuyöllä,auttaa kun pistää tytön mahalleen,osaa kääntää päätään itse joten olen uskaltanut näin nukuttaa.
Ja suosittelen kans kokeilemaan jauhemaista maitohappobakteerivalmistetta joka sekoitetaan tilkkaan maitoa.Tämä auttoi esikoisella mahapuruihin,Cuplaton,Rela jne vaan pahensivat.
Jonzu