Vinkkejä pullosta syöttämiseen?
Olisiko jakaa hyviä neuvoja miten saada vauva (4,5 kk) syömään pullosta? Alussa söi pulloa, mutta kun ei pitkään aikaan olla annettu enää, niin nyt ei kelpaa vaikka nälkäkin olisi jo kova. Entä onko jotain tiettyä pulloa joka hyväksi havaittu?
Olisi kiva välillä päästä kotoa ja jättää vauva isälle pullon kanssa:-)
Kommentit (6)
3-kuukautinen tyttömme on ollut tähän asti täysimetyksellä. Olen pumpannut vähän maitoa pakkaseen, ja eilen isä sitten syötti tytölle maitoa pullosta. Pari kertaa on aiemminkin kokeiltu, mutta niistä kerroista ei ole tullut mitään.
Tyttö on syönyt tähän asti maitonsa kyljellään. Olen siis imettänyt tyttöä itsekin kyljellä ollessa.
Sylissä tyttö ei ollut eilisiltana suostunut juomaan maitoa, mutta isä oli keksinyt laittaa tytön kyljelleen lattialle. Siinä asennossa oli sitten uponnut 40 ml, mikä tosiaan on 40 ml enemmän kuin tähän asti. Asiasta oli ihan kuvamateriaalia todistusaineistona, heh. :-)
Pullona oli ihan Ainun tavallinen tuttipullo. Aventin pullojakin meiltä löytyy, mutta ne eivät ole iskeneet senkään vertaa. Tosin noita kokeilukertojakin meillä on ollut ihan muutama.
Toivottavasti teillä vauva oppii syömään sen verran pullosta, että pääset itse hengähtämään ja irtautumaan. Ainakin itselleni edes se teoreettinen mahdollisuus siihen olisi/on tärkeää. :-))
Toivottavasti saat hyviä vinkkejä!
ja veljeni vaimo vinkkasi että vaihtakaa silikonitutti luonnonkumiseen ja johan alkoi maistumaan! On enempi rinnan tuntuinen kuulemma.
Siis vaihdettiin sekä tuttipullo että tutti.
Meillä kun ei tutti oo kelvannut kun laitoksella eikä pulloruokinta ole tätä ennen ollut ajankohtainen!
Poika on nyt reilun 2 kk ikäinen.
Kahtena iltana ollaan nyt annettu (tai mies siis syöttänyt) pullosta ihan kokeeks ja hyvin meni!
Samoin tuttikin kelpaa onneksi, kun muuten on nyrkki kokoajan suussa!
Meillä ainakin meni paremmin pullo kun poika oli tarpeeksi nälkäinen, muuten meni leikittelyksi.
Tsemppiä kokeiluille, eiköhän se siitä ala!
Pupina & poitsu 2 kk + 1 vko
Vauvat ovat kyllä aika vekkuleita tapauksia ja vain kokeilemalla löytyy se oikea vaihtoehto. Kannattaa ensin kokeilla sellaisia pulloja, joista imuote on suurinpiirtein samanlainen kuin rinnasta. Esim. Avent tai Mam ja mahdollisimman pienellä reiällä, mieluiten vastasyntyneen tutilla. Siis jos tarkoituksena on jatkaa imetystä pitkään. Itselläni ikävä kokemus ensimmäisen lapsen vauva-ajalta, kun pullo korvasi rinnan lopulta kokonaan. Pullosta ,kun tuo juominen sujuu niin paljon helpommin. Tosin tuo hyvin yksilöllistä, toiset vauvat juovat niin rinnasta kuin pullostakin samalla innolla.
Kakkonen ei sitten oikein välitä pullosta, on täysin tissimiehiä. Tuttipullosta sain menemään lypsettyä maitoa vain kaksi kertaa. Mutta yllätykseksi alkoi nyt 6 kk iässä lypsetty maito ja vesi maistumaan nokkamukista. Kiinteiden jälkeen olen tarjonnut siitä pienet huikat. Samalla myös juominen ihan oikeasta lasista on alkanut luistaa.
Täällä joku äiti vinkkasi , että oli saanut jo aika pienen vauvan juomaan snapsilasista. Itseasiassa aika hyvä muoto siinä lasissa pieneen suuhun. Molemmille omille lapsille olen siitä tarjonnut jo vauvana juotavaa ja yllättävää, ihan hyvin joivat molemmat.
Ei tuttipullo imetetylle vauvalle ole tärkeä, koskapa saa purettua imemistarpeensa rintaan. Toivottavasti teille sopiva vaihtoehto löytyy.
meillä ei kelvannut silikooninen tutti kun se on niin jäykkä, ostimme luonnonkumisen joka mielestäni muistuttaa enemmän rintaa ja heti kelpasi paremmin!
tsemppiä :D
Meillä tyttö syö ongelmitta sekä pulloa että rintaa, mutta tuli mieleen yksi juttu. Nimittäin syö rinnalla 20 minuuttia, mutta 200 ml tuttipullon tyhjentämiseen menee tunti, vaikka nyhtää pulloa minkä ehtii. Ilmeisesti siis saa pullosta vaikeammin maitoa kuin tissistä (yleensähän sanotaan että on toisinpäin). Tosin syötön alussa maitoa tuleekin tissistä suihkuamalla eli alkuimujen jälkeen saa tyttö jonkin aikaa vain nieleskellä :) .
Eli jos olet nopeasti ja runsaasti heruva, voisitteko kokeilla suurempireikäistä tuttia?
... se toimi meillä. Tuttipullot aiheutti kamalan raivarin ja niinpä olen ollut tiukasti kotosalla ensimmäiset 5 kk. Mutta 5 kk iässä kiinteiden myötä laitettiin tuttipulloon Ainun nokkamukin nokka (voi ostaa erikseen) joka sopii tuttipulloon ja harjoiteltiin sillä vettä ruokailujen jälkeen. Tästähän tissitakiainen innostui ja on suostunut juomaan siitä sittemmin myös pakastettua äidinmaitoa. Ja tissistä nautitaan edelleen antaumuksella...