Empatia kadonnut?
Kommentit (13)
Muistathan nainen olla empaattinen https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/perheenaiti-poltettiin-elavalta-kun…
Empatiaa pitäisi olla ilmassa ja rakkautta voisi olla ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Muistathan nainen olla empaattinen https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/perheenaiti-poltettiin-elavalta-kun…
Vankilaan vaan
Onhan se vähentynyt. Ja nuoret ovat vähemmän empaattisia kuin vanhemmat ikäluokat.
Joku psykologi sanoi hiljattain eräässä artikkelissa, että jo nelikymppiset ovat vähemmän empaattisia kuin viisikymppiset.
Olen itse 57-vuotias, ja suoraan sanoen pelottaa tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähentynyt. Ja nuoret ovat vähemmän empaattisia kuin vanhemmat ikäluokat.
Joku psykologi sanoi hiljattain eräässä artikkelissa, että jo nelikymppiset ovat vähemmän empaattisia kuin viisikymppiset.
Olen itse 57-vuotias, ja suoraan sanoen pelottaa tulevaisuus.
Pelottanut jo pidemmän aikaa turvallisuuden puolesta. Huonompaan ollaan menty. Väkivalta lisääntyy, väkivalta raaistunut, koulutapauksia, pahoinvointia yms.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu persuista
Mistä lähtien n e e k e r i t ohttps://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ulkomaalaistaustaiset-ovat-yliedust… persuja ?
Somessa eniten meteliä pitää eli mielipidejohtajan asemaan tuppaa pyrkimään kaikenmaailman narsisti ja muut luonnehäiriöiset. Samoin noita alkaa olla aika lailla mediassa kun media unohti koko journalismin idean ja antoi toimittajille vallan tarinoida mitä lystää median arvovallalla ja voimalla.
Ja nuo luo yhteiskunnasta omannäköistään, koska noiden sanoma kuuluu joka paikassa.
Monen kohdalla huomannut saman. Koin ison menetyksen ja ystävällä meni viikko reagoida asiasta kertovaan viestiin. Sanoin, että pahoitin asiasta mieleni, niin hän vaan totesi, että en ymmärrä miten raskasta hänen arki on, että en voi odottaa viestiä tai pahoittelua häneltä ja "hyökkäsi kimppuun".
Lapsi oppii empatiaa vuorovaikutuksessa toisten ihmisten kanssa erityisesti läheisten aikuisten, kuten vanhempien kautta. Empatian oppiminen on prosessi, joka kehittyy vähitellen varhaislapsuudesta nuoruuteen ja aikuisuuteen.
Ehkä niiden lasten kanssa tulisi molempien vanhempien olla eikä sysätä niitä heti laitoksiin ja toinen vanhemmista sitten moikkaa kun laittaa sänkyyn. aloitetaan vaikka siitä että lapselle oikeus isään ja äitiin ja kielletään yh.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi oppii empatiaa vuorovaikutuksessa toisten ihmisten kanssa erityisesti läheisten aikuisten, kuten vanhempien kautta. Empatian oppiminen on prosessi, joka kehittyy vähitellen varhaislapsuudesta nuoruuteen ja aikuisuuteen.
Ehkä niiden lasten kanssa tulisi molempien vanhempien olla eikä sysätä niitä heti laitoksiin ja toinen vanhemmista sitten moikkaa kun laittaa sänkyyn. aloitetaan vaikka siitä että lapselle oikeus isään ja äitiin ja kielletään yh.
Lapsi oppii ja kehittyy aikuisten ja muiden lasten seurassa. Empatia ja vuorovaikutustaidot kehittyvät tuota kautta.
Yhteiskunta ei voi olla empaattinen, sanoisi Riikka-täti.