Kahvi säilöön kahvipurkkiin
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tupperware kahvipurkki, johon kaadetaan kahvinporot, äidilläni korkeamallinen purkki jonne voi laittaa kahvipaketin.
Tuppereista toimii vain vanha Concorde, uudemmista irtoaa kaulus turhan helposti.
Mulla on kahvipurkkina Tupperware Columbus 1,5 liter.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tupperware kahvipurkki, johon kaadetaan kahvinporot, äidilläni korkeamallinen purkki jonne voi laittaa kahvipaketin.
Tuppereista toimii vain vanha Concorde, uudemmista irtoaa kaulus turhan helposti.
Juu, on matalampi vanhempi eikä kahvipaketti siihen käy, paketillinen kahvia mahtuu siihen, kansi on tiivis, jo toinen samanlainen kun ekasta halkesi pohja kolahtaessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se jo valmiiksi tarpeeksi kestävässä paketissa oleva kahvi pitää laittaa toiseen purkkiin/pakettiin/johonkin?
Se toinen purkki on kauniimpi. Eli kahvi omassa paketissa kauniiseen purkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä saanut viimeksi päteviä vastauksia? Vastathan sinä Ap tätä kyselit, taisi olla kyselysi muutama päivä sitten.
mene vaikka paskalle
turhaa täällä päätäsi auot
Tollo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se jo valmiiksi tarpeeksi kestävässä paketissa oleva kahvi pitää laittaa toiseen purkkiin/pakettiin/johonkin?
Eihän sitä mikään pakko ole laittaa toiseen purkkiin, mutta jos haluaa?
Ei olekkaan mutta helpompi siitä purkista on annostella.Toinen konsti on ,kaupasta saa niitä sulkioita jolloin aromit ei pääse karkuun,kun kahvi vähenee ,niin leikkaa vaan pusukkaa lyhyemmäksi ja napsauttaa sulkijan kiini.
Purkista on helpompi annostella ja purkki pysyy tukevasti pystyssä eikä kaadu niin helposti kuin avattu kahvipaketti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä mikään pakko ole laittaa toiseen purkkiin, mutta jos haluaa?
Ei olekkaan mutta helpompi siitä purkista on annostella.Toinen konsti on ,kaupasta saa niitä sulkioita jolloin aromit ei pääse karkuun,kun kahvi vähenee ,niin leikkaa vaan pusukkaa lyhyemmäksi ja napsauttaa sulkijan kiini.
Joo mieki parturoin aina paketin lyhkemmäksi. Ja jos hifistellään niin asiantuntijat (vaikka kahvifirmojen sivuilla) suosittelevat ettei kahvia ilmastoi kaatamalla toiseen pakkaukseen.Kuulemma edistää kahvin rasvan pilaantumisnopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marimekon punainen Muija-purkki mulla.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä klipsi kahvipaketin suulla on vain se helpoin tapa, ja mitä olen hifistisempien juttuja lukenut, myös hyvä ettei kahvia "ilmaa" kaatamalla toiseen pakkaukseen, ja jääkaapissa pitäisi olla se paras säilytyspaikka.
Ja tosiaan, ei ole huolta kahvipurkin puhtaudestakaan.
Pyykkipoika on paras mahdollinen klipsi. Itse taittelen aukaistun yläpään muutamalle taitokselle ja napsautan keskelle pyykkipojan.
Vierailija kirjoitti:
Purkista on helpompi annostella ja purkki pysyy tukevasti pystyssä eikä kaadu niin helposti kuin avattu kahvipaketti.
Ei mulla vaan paketit kaadu -jos en tarkoituksella möyhää paketin pohjaa pyöreäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, ihan hyvä vastaus. Ite taas tykkään että monet kahvipaketit on aikas nättejä itsenäänkin.
Entäpä näin: jos kahvi kuluu tosi hitaasti, laittaa kerta-annoksina suodatinpusseihin annosteltuna ja klipsillä suljettuna pakkaseen (työlästä kyllä)
Näin voi ottaa pakkasesta aina sen yhden satsin "häiritsemättä" muiden säilymistä.
Hullu vai nero?
Vierailija kirjoitti:
Entäpä näin: jos kahvi kuluu tosi hitaasti, laittaa kerta-annoksina suodatinpusseihin annosteltuna ja klipsillä suljettuna pakkaseen (työlästä kyllä)
Näin voi ottaa pakkasesta aina sen yhden satsin "häiritsemättä" muiden säilymistä.
Hullu vai nero?
Siis sinkkutalous, vain pari kupillista/päivä - mutta ne pitää saada, joten tämmönen viritys.
eiku irrationaalisia. näppis pahuksinen.