Mikä nopeasti kasvava pensas/puu näkösuojaksi naapuriin?
Sellainen josta olisi mahdollisimman hyvä ja leveä näkösuoja pään korkeudella ja vähän sitä ylempänä.
Melko kuiva paikka, vanha kuusiaita lähellä ja siksi aurinkokin paistaa tuohon vain aamupäivällä.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon harkinnut terijoen salavaa meille, mutta eikö se sitten kasva nopeasti?
Kasvaa ja siitäkin on vaikea päästä eroon. Juurakosta tulee uusia taimia vuosia sen kaatamisen jälkeen.
Minkälainen kasvunopeus tuijilla on? Iteki kahtoin että noita sais jopa 2metrisinä jo niin ei tarttis vuosia ootella että kasvaa
Jättiukonputki. Kasvaa kuin energiapaju ja naapurit kiittää
mitä puita NAAPURIIN istutetaan on TÄYSIN naapurin oma asia.
Pieni maissipelto. Kesän aikana kerkeää kasvaa yli pään mittaiseksi jos nyt istutat siemeniä.
Kanukka on nopea kasvamaan. Mukavan siisti leikata sopivan tiheäksi ja peittää tuuheana kyllä talvellakin aivan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Terijoensalava, kasvaa nopeasti ja peittää hyvin.
Jättipuu joka peittää kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa jos OIKEASTI kasvaa nopeasti. Ja mitä se sitten tarkoittaa.
Hopeapaju kasvaa nopeasti ja takuulla levenee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sitä leikata jos tuntuu että peittää liikaa, toisaalta tutun pihalla on vuosia ollut niitä ja hitaasti kasvaa
Tuija tai smaragdituija joka sietää aurinkoa vähän paremmin. Kumpi tahansa. Niitä saa jo 2 m korkeina sitten vaan istuttaa tiheään ettei jää rakoa vaikka ne kasvaakin suht hitaasti. Ovat ikivihreitä.
Kunnon istutuskuopat ja multaa joka sopii oli kasvi mikä tahansa.
Kirjoitit että aurinko paistaa kasvupaikkaan vain aamupäivällä. Onko paikka siis varjoinen, varjostaako kuusiaita? Katajalajikkeita on erilaisia, mutta pilarikatajat ym. moni muu lajike viihtyy aurinkoisella ja avoimella, tuulisellakin paikalla. Huonolla kasvupaikalla kataja risuuntuu ja harvenee ruskeaksi risuksi, joka ei pihaa kaunista. Kasvupaikkaa näkemättä kuulostaa siltä, että tuija saattaisi olla parempi vaihtoehto, tai kenties marjakuusi, josta saa kauniin, leikkausta hyvin sietävän aidan. Jos kasvupaikka on kuiva, kannattaa maata parantaa kompostimullalla. Oman kokemukseni mukaan tuija ei ole muuten vaatelias ja se sietää ajoittaista kuivuuttakin, jos kasvualustaa on riittävästi.
Jasmiini. Kauniit kukat ja kasvaa monta metriä kesässä.
Siperianhernepensas, pitäisi viihtyä monenlaisessa maaperässä. Sietää kuivuutta.
Mä oon harkinnut terijoen salavaa meille, mutta eikö se sitten kasva nopeasti?