Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka niitä lapsia oikein haluaa kun yhteiskunta läpimätä.

Vierailija
23.05.2025 |

Suomessa ei todella kannata lapsia tehdä. Yhteiskunta pelkästään rangaitsee siitä, kun lisäännyt. Erilaisia leikkauksia, oma vastuiden nostamista, verojen nousua. Kuka tähän Suomen maahan ylipäätään haluaa tehdä uusia veronmaksajia? En minä ainakaan halua enkä lapsia muutenkaan halua. 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten saaminen pitää suunnitella huolella - mutta niin se oli jo silloinkin kun minä (nyt 70) menin vuonna 1981 naimisiin. Oli sen verran säästöjä, että tiesin ne 3 tai 4 kotivuotta tulevani toimeen ilman palkkaa, kun mies tienasi. En toki saanutkaan lapsia parikymppisenä vaan 30- ja 32-vuotiaana, joten aikaa oli sitä ennen elää lapsetonta elämää ja laittaa rahaa syrjään. Jos tällaiseen ei nykyisessä yhteiskunnassa ole mahdollisuutta, ovat asiat huonosti. Ymmärrän sinua, Ap, ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että lapsiperhe EI OLE ainoa hyvä tapa elää. 

Mitä tukiin tulee, meillä Saksassa on lapsilisä (nykyään) yli 200,- per lapsi kuussa, eikä se lopu lapsen teini-iässä. Omille lapsilleni sain sen lapsilisän siihenkin asti kun he olivat 24, koska opiskelivat. Suomessa on varmasti samankaltaisia etuja, eikö? 

Vierailija
2/2 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla vielä lapsia arvostetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla