Mitä liikuntaa harrastat tänään?
Itse lähden rauhalliselle metsäkävelylle, koska reidet hellänä juoksusta ja pyöräilystä. Voisi samalla kerätä nokkosta.
Kommentit (45)
Ruohonleikkurin työntelyä tontillamme. Samalla tulee viimeistellyn näkönen piha.
Huhkin töissä ja työmatkat pyörällä. Sen jälkeen liikehdin vain hiukan sängyn pohjalla, kun vaihdoin asentoa parin tunnin päivänokosilla.
Treenaan leukoja eli syön sohvalla pullaa.
Uin 2km ja tein päälle 45min vesijumpan. Lisäksi teen työmatkalla juoksulenkit (10km suuntaansa). Koiran kanssa tulee vielä tehtyä 10km juoksulenkki. Jos ehdin, illalla ajattelin pyöräillä parikymmentä. Huomenna on taas salipäivä, tänään oli nyt tämmönen rennompi päivä.
Minullakin on naapurustossa tämmöinen tolkuton himoliikkuja. Minusta semmoinen on jo jotain riippuvuutta.
Kohta koiran kanssa pitkälle kävelylle. Venyttelin työpäivän jälkeen ja tein kevyttä jumppaa, kroppa jumissa liiasta koneella istumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Uin 2km ja tein päälle 45min vesijumpan. Lisäksi teen työmatkalla juoksulenkit (10km suuntaansa). Koiran kanssa tulee vielä tehtyä 10km juoksulenkki. Jos ehdin, illalla ajattelin pyöräillä parikymmentä. Huomenna on taas salipäivä, tänään oli nyt tämmönen rennompi päivä.
Minullakin on naapurustossa tämmöinen tolkuton himoliikkuja. Minusta semmoinen on jo jotain riippuvuutta.
Minä olen ollut tällainen.
T: se, jonka lonkat ovat tulehtuneet... Voi loppua kokonaan, minäkin jaksoin tuota melkein 10 vuotta.
60 minuuttia Asahia (suomalaista terveysliikuntaa) ja 7559 askelta ulkoilua. Ihan tyytyväinen saldoon.
Masturboin, se vastaa hidasta kävelyä.
Kävin istuskelemassa ja käveleskelemässä puistossa, nuuhkimassa tuoretta luontoa, ja sen lisäksi tein kotijumpan joka on joogan ja parin lihaskuntoliikkeen sekoitus. En pyri aktiivisesti kohottamaan kuntoa eli tämä oli oikein erinomainen liikuntasuoritus. Niin joo ja polvia jumppasin ja kävelen tietysti aina rappuset, en käytä hissiä.
Tein aamulla coretreenin. Nyt käyn vielä lenkillä ja sen jälkeen kasvojoogaan ja venyttelen.
Vierailija kirjoitti:
Masturboin, se vastaa hidasta kävelyä.
Se onkin järkevää. Seksuaalisuus on tarve.
Vierailija kirjoitti:
Juu, kehonrakennukseen addiktoituu. Ei addiktio huonoimmasta päästä, mutta kyllähän sekin käy lopulta aika raskaaksi ja kalliiksi, sillä ottaa haltuunsa koko elämän ruokailua myöten.
Joskus liikuin itsekin aivan kohtuuttoman paljon, enkä pystynyt enää syömään riittävästi, että olisin saanut ylläpidettyä kehonpainoa ja kulutusta. Kunto oli kyllä todella kova, mutta olihan se sellaista.
Kuljen tasaisin väliajoin työpöydän, wc ja jääkaapin välillä.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Pyöriin töihin kyllä ja kotona venyttelin. Lonkat tulehtuneet, kortisoni ei auta. Selkärankareuma aktiivinen ja mun ilmeisesti pitäisi hyväksyä, ettei enää juoksemaan pysty. Tällä hetkellä ei kunnolla edes kävelemään. Liike olisi lääke selälle, mutta ei tulehtuneille lenkille, jotka on taas tulleet liiasta liikkumisesta. Selkä ei tosin enää taida kestää juoksua tai kyykkyjä/ maastavetoja. Saati potkunyrkkeilyä, jota olen harrastamut koko ikäni. Tilanne harmittaa, nauttikaa te, jotka voitte liikkua.
Lämmin suositus että pidä vaikka puoli vuotta lepoa ihan kaikesta liikunnasta. Elämäsi ei siihen pääty. Kivempi sitten jatkaa taas kun ovat kaikki nuo vaivat pois.
Tulehtuneelle ruumiinosalle kannattaa antaa kaikki lepo ja mietoa lämpöä. Sitä ei kannata pyrkiä alentamaa kylmentämällä, vaan antaa tehdä työnsä rauhassa, pieni lämpö ei nosta tulehdusta mutta auttaa verenkiertoa.
Toinen mitä suositellaan, mitä en kylläkään ole itse kokeillut, on inkiväärikääre. Tiedän että ainakin cayenne-kääre tehostaa erittäin tehokkaasti verenkiertoa, mutta sitä ei kai suositella tulehduksiin, vaan tuota inkivääriä.
Vierailija kirjoitti:
Hyötyliikuntaa eli kävelin kauppamatkat, tarkkailen askelmittarin lukemia.
Puoli tuntia suuntaansa, olen tyytyväinen.
Saan liikuntaa ihan huomaamatta jo siitä, että talossamme on 3 kerrosta ja niiden väliä tulee ravattua varmaan vähintään parikymmentä kertaa päivässä, vaikkei mitään muuta tekisi. Ja sitten vähintään joka toinen päivä pitää hieroa kaverin lihakset, kun se tekee kovaa duunia, ja se ei ole mitään heh heh -hierontaa, vaan ihan urheiluhierontaa, joka todella kysyy voimia, puoli tuntia kerrallaan, enempää en jaksaisikaan. En ole koskaan liikkunut silleen tavoitteellisesti, hyötyliikunta on mun juttu, ja sitten liikun huvikseni kun siltä tuntuu, kesällä esim. pyöräilen uimaan, talvella hiihdän jos hotsittaa ja on hyvät kelit.
Liika liikkuminen tuntuu olevan yhtä vaarallista kuin liikkumattomuuskin, kuten eräistä kommenteista käy selväksi. Kohtuus tässäkin asiassa on paras ja pitää ihmisen terveenä.
Minullakin perhepiirissä eräs, joka oli koko ikänsä aktiivinen liikkuja ja työnsäkin puolesta liikkui paljon, painokin oli normaali. Niinpä vain meni häneltäkin lonkat, jonottaa nyt kuusikymppisenä leikkaukseen.
8 tuntia Rakennustelineellä pomppimista. Jalat ihan Spagettia. Eli en mitään.