Hain kissan löytöeläin talosta ja kissa ei nuku. Olen huolissani.
Kissa on päivällä jatkuvasti hereillä. Toki makaa, mutta silmät on auki.
Yöllä välillä kuulen sen touhuavan jotain. Tästä on koitunut stressi minulle.
Olen useana yönä herännyt ja tarkastanut kissan tilanteen.
Usein löydän sen sohvalta ja tähtäsin viime yönä kerran taskulampulla pimeyteen. Kissa silmät kiiluivat auki.
En ole nähnyt kissan olevan unessa tiistain jälkeen kertaakaan, kun hain sen.
Voisiko kissalla olla stressiä?
Kommentit (9)
Tähtäilet kissaa pimeässä taskulampulla :0?
Viimeistään tuossa kohtaa se herää, vaikka olisi ollutkin unessa.
Tarvitset apua.
Kysy sieltä löytöeläintalolta neuvoa, heillä tässä tilanteessa paras tieto.
Oletko itse valvonut monta vuorokautta yhteen menoon? Ollut koko ajan kotona?
Kissa on YÖELÄIN. Anna sen touhuta yöllä, laita kivoja asioita tarjolle. Ja ikkunapaikka. Kissa on aktiivinen eläin liikkumaan myös öisin. Anna sen nukkua päivällä hiljaisessa huoneessa. Pidä hiljainen asunto ja ole rauhallinen. Ole kiltti sille myös ja makupaloja. Jos pääset valjaissa ulos sen kanssa opetelkaa, joku hiljainen reitti.
Vierailija kirjoitti:
Kissa on YÖELÄIN. Anna sen touhuta yöllä, laita kivoja asioita tarjolle. Ja ikkunapaikka. Kissa on aktiivinen eläin liikkumaan myös öisin. Anna sen nukkua päivällä hiljaisessa huoneessa. Pidä hiljainen asunto ja ole rauhallinen. Ole kiltti sille myös ja makupaloja. Jos pääset valjaissa ulos sen kanssa opetelkaa, joku hiljainen reitti.
mutta vasta sitten kun kissa on omistajaansa leimautunut ja pitää häntä omana ihmisenään.
Ihan normaalia. Muutto on aina iso stressi ja stressi saattaa aiheuttaa ylikierrokset jotka vievät sitten unet. Parasta on rauhoittaa itse tilanne. Anna kissan olla omissa oloissa niin paljon kuin mahdollista, pidä kiinni rutiineista ja kissalle riittävästi piilopaikkoja jonne vetäytyä.
Meille tuli loppuvuodesta kaksi kissaa löytöeläinkodista ja kyllä siinä ihan hyvä tovi meni ennen kuin rauhoittuivat normaaliin rytmiin ja kokivat olonsa riittävän turvallisiksi lepoon.
Onko puhdasta vettä tarjolla. Entä proteiinia tai vihreää. Ei pelkkää jauhonappulaa. Miten vatsa voi ja onko kipuja.
Lopeta kissan väijyminen.