Onko 500€/kk ruokaan paljon?
Jos asuu yksin? Summa koostuu vain kaupan ruokaostoksista eli ei mahdollisia ravintolakäyntejä eikä alkoholia.
Kommentit (46)
Kyllä tuo summa kuluu helposti jos ostaa hintavaa ruokaa, enemmänkin voisi mennä. Jos rahankulu on OK niin mikäs siinä.
Mun mielestä on paljon mutta kivat Sulle jos on varaa käyttää noin paljon. Mulla ei ole, nyyh.
Käytän korkeintaan 150 euroa kk ja olen mies. Ei ole varaa enempään. Syön jotain kalapuikkoja enimmäkseen tai makaroonilaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee 200 e ja ollaan kahdestaan. 2 lämmintä ruokaa päivässä, syödään terveellisesti. Lisänä marjoja ja oman puutarhan omenoita ja pieni kasvimaa
Ei voi pitää paikkaansa. Mulla menee yhdelle hengelle 1 lämmin ateria päivässä tuon verran. Kokkaan itse ja syön vaatimattomasti. Kaurapuuroa aamulla jne.
Syön päivittäin kalapuikkoja, perunaa ja kaurapuuroa. Jos jakaisin 500 euroa tasan näiden ruoka-aineiden kesken, saisin 340 pakettia kaurahiutaleita, 119 pakettia kalapuikkoja ja 211 kiloa perunaa. Energiaa näistä tulisi päivää kohti 28 400 kcal. Siispä 500 euroa kuussa ruokaan riittäisi yksineläjälle ja myös 13-henkiselle perheelle.
Joillekin hyvä Ja laadukas ruoka on hyvin tärkeä asia. Ei pelkkä energian saanti.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin hyvä Ja laadukas ruoka on hyvin tärkeä asia. Ei pelkkä energian saanti.
Joillekuille. Ei joillekin.
Mitä syöt kun saat kulumaan noin paljon rahaa, käytkö paljon ravintoloissa ja ostelet valmisruokia? Itse asun yksin ja saan ruokaan kulumaan 200-250€/kk kun teen itse ruokani ja teen aina isomman satsin kerralla jota syön useamman päivän
Maaseudulla tuo menee jo matkoihin kauppaan ja takaisin 🤣
Tuolla summalla syö 2 henkilöä ruhtinaallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt vähättele. Metsät täynnä männyn kaarnaa niin ei tarvitse euroakaan laittaa ruokaan. Yltiöpäistä tuhlausta tuollainen summa laittaa ruokaan tässä yltäkylläisyyden maassa kun luoto pakastaa kaarnankin ilman pakastinta ja energiakuluja. Kyllä jokaisen pitäisi syödä kaarnaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on 16€ per päivä.
Ihan OK jos teet kaiken ruuan itse ja leivot kotona mutta kovin paljon tuoreita kotimaisia kasviksia ei ainakaan talvisin ostella.
Ostin juuri tarjouksesta kilon kotimaisen sisäpaistin 15€/kg.
Siihen vitonen päälle kasviksiin tms. niin saa neljä annosta pataruokaa jossa on 250g naudanlihaa per annos ja hintaa 5€.
Leipäkoneella teen kilon mallasleivän johon tulee mallasta, oliiviöljyä ja siirappia mutta hinta vain. 4€ luokkaa. 1000g on siis ihan älyttömän painava leipä. Siitä syö koko 5-henkinen perhe itsensä ähkyyn mutta sinkun voisi olla hankala välttää hävikkiä kun itse leivottu leipä on tuore oikeastaan vain vuorokauden ajan
250 g per annos on muuten melkoinen köntti lihaa suhteessa viikkosuosituksiin max 350 g, mutta jospa ette muina päivinä
Mitä väliä noista viikko suosituksista,eiköhän aikuiset ihmiset ihan itse tiedä mitä ja miten paljon lihaa syövät. Tuntuu että aivopesu on tehonnut. Meillä syödään lihaa kuin ennenkin, mutta myös runsaasti kasviksia ja hedelmiä joten keskiarvo lienee sopivasti. Ja ne kasvikset ja hedelmät ja juurekset ei maksa maltaita, tai maksaa jos ostaa toiselta puolelta rahdattuja tuotteita,esim marjoja. Ei mulla muuta.
Havahduin, kun pankin seurannan mukaan oli ruokaan mennyt yksi kuukausi rahaa joku 500€ Sittemmin pärjätty 200€ kuussa onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin näin. Meillä menee noin 350€ kk kaksi henkeä. Ja syödään kyllä monipuolisesti itse tehtyä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on 16€ per päivä.
Ihan OK jos teet kaiken ruuan itse ja leivot kotona mutta kovin paljon tuoreita kotimaisia kasviksia ei ainakaan talvisin ostella.
Ostin juuri tarjouksesta kilon kotimaisen sisäpaistin 15€/kg.
Siihen vitonen päälle kasviksiin tms. niin saa neljä annosta pataruokaa jossa on 250g naudanlihaa per annos ja hintaa 5€.
Leipäkoneella teen kilon mallasleivän johon tulee mallasta, oliiviöljyä ja siirappia mutta hinta vain. 4€ luokkaa. 1000g on siis ihan älyttömän painava leipä. Siitä syö koko 5-henkinen perhe itsensä ähkyyn mutta sinkun voisi olla hankala välttää hävikkiä kun itse leivottu leipä on tuore oikeastaan vain vuorokauden ajan
250 g per annos on muuten melkoinen köntti lihaa suhteessa viikkosuosi
Siis toiselta puolelta maailmaa rahdattuja tuotteita....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekuille. Ei joillekin.
Kyllä sen on joillekin. Ja yleensä ihmisille, jotka ovat olleet myös henkisesti läsnä suomen kielen tunneilla.
Ymmärrettävä summa, jos syö vähintään viitenä päivänä viikossa marjoja ja lohta.
Muuten ihan järjetön. Tosin en itse käyttäisi hirveitä määriä rahaa edes marjoihin, koska kaikki tulee joka tapauksessa paskana ja pissana ulos.
Vierailija kirjoitti:
Niin on ja pitää elää tulojen mukaan.
Kyllä saa paljon ruokaa 5OOe kk.