Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kuntoutus tarkoittaa?

Vierailija
21.05.2025 |

Hyvinkin simppeli asia on ollut tai näin olen luullut. Menen paikkaan x, jossa saan oppia ja/tai apua, että kuntoudun tässä tapauksessa työkykyiseksi. Mulla on rajotteita - selkärangan reuma, lihasreuma ja vakava masennus.

Aloitin 15.2. kuntoutuksen, joka tänään 21.5. loppui. Kuten kuntoutuksesta tuli viesti, olin kuntoutuksessa neljä päivää. Se riittää tällä erää. Hän laittaa yhteenvedon mulle postitse ja sähköisesti Kelaan.

Mä kävin silloin 15.2. siellä kuntouttajan tiloissa. Meitä oli kaksi kuntoutujaa. Olimme paikalla kolme tuntia. Muutaman kysely täyttettiin ja puhuttiin niitä näitä. Sitten saimme ilmaisen lounaan. Aivan ihana buffetrafla. Sai lähteä kotiin.

Sitten istuin viisi tuntia kotikoneella tein muutaman kaavakkeen ja joukko asiantuntijoita haastatteli mua tunnin kukin. Oli lääkäriä, psykologia, fyssaria, sosionomia ja pari muuta asiantuntijaa.

Siinä se. Lippulappusissa oli, että nuo haastattelut olivat ns alkuhaastattelu. Jäin siihen uskoon, että lisääkin haastatteluita on tulossa. Olisi siinä ollut jatkokuntoutuskin se olisi kestänyt kuusi päivää. Eli siis olisin ollut kotona läppärillä ja vastaillut kaavakkeisiin ja jutellut jonkun asiantuntijan kanssa silloinkin.

Mä en nyt millään ymmärrä miten tuo kuntoutti mua Miten tämä nyt auttaa jatkossa? Mulla on todella hämmentynyt olo. Olenko mä nyt kuntoutunut? En vissiin, miksi en päässyt jatkokuntoutukseen? Ehkä tähän tulee vastaus sitten yhteenvedossa. Vai olenko mä nyt vaan niin tollo, etten edes huomannut kuntoutuneeni vai menikö multa se osa ohi, kun piti kuntoutua?

Minkälaisia kokemuksi muilla on? Pidetään keskustelu asiallisena. Kiitos. <3

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa sitä että tee ilmaiseksi töitä jollekkin yhdistykselle joka saa kunnalta rahaa ja tukia. Sitten hölipöli ihmiset haastattelee sinua että niillä olisi työpaikka itsellä.

Vierailija
2/3 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko ne yhdeksän euroa? Ne tulee kai käyttää johonkin terveelliseen, vitamiineihin tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että kuntoutus on sitä, että saa fyssarikäyntejä jos on ollut vuodepotilaana sairaalassa 6 kk.