Tampereen puukottajan luonnehdinta itsestään
"- Olen ateistinen eksistentialisti, jolla on deterministinen maailmankatsomus.."
Olipa yllätys.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
En tajua mitään mutta suoraan kai se on että olen jumalaan uskomaton olemassaolija jolla on päättäväinen asenne maailma kohtaan.
Eksistentialismi tarkoittaa olemassaolon kyseenalaistamista, ei sitä että "olen vaan olemassa". Eksistentialistit ovat useimmiten masentuneita ja erittäin ankeaa seuraa, sillä pohdintoihin kuuluvat jutut kuten "mitä merkitystä millään on" ja sitä kautta kyseenalaistetaan myös oma ja toisten elämä.
Determinismi taas tarkoittaa käytännössä sitä, että uskoo kohtaloon. Mikä onkin sitten vähän hassu juttu siihen nähden ettei usko jumalaan eikä ymmärrä olemassaolon merkitystä :D
Vierailija kirjoitti:
entä voisiko tekijä olla salaisesti Israelin kannattaja
Kyllä varmaan. Ja salatieteilijä ja ituhippi ja persu ja Putinin kätyri.
"vankilassa ei ole tietskaa, eikä myöskään pleikkaa. Siellä on myös isoja poikia ka ne kaikki ei välttämättä tykkää, että tyttöjä sohitaan puukolla."
Suljetussa vankilassa saa vangilla olla - ja useimmilla onkin - tietokone tai pelikonsoli. Siinä vaan ei saa olla internetyhteyttä.
Alaikäistä ei sijoiteta aikuisten kanssa samalle osastolle, joten ei siellä kovin isoja poikia ole.
Väkivaltafantasiat varmasti tyydyttävät kostonhimoa, mutta Suomen rikosseuraamuslaitoksessa yritetään kuitenkin noudattaa ihmisoikeuksia, eikä tarkoituksella päästetä vankeja pahoinpitelemään toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taatusti ymmärtänyt mitä nuo edes tarkoittaa 😅
Tuota ei ole vaikea ymmärtää, koska minäkin ymmärrän sen hyvin. Kirjoittelin vastaavanlaisia koulukirjoihini lukiovuosinani. Terv. korkeintaan keskitason oppilas.
No selitäpä sitten, millaista se deterministinen eksistentialismi on? Kun minä olen ammattifilosofi, enkä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
entä voisiko tekijä olla salaisesti Israelin kannattaja
Kyllä varmaan. Ja salatieteilijä ja ituhippi ja persu ja Putinin kätyri.
Ja vielä vapaamuurari ja QAnon'n kannattaja.
Tyttöjen kimppuun. Koska pojat laittaisivat nippuun paremminkin.
Vatun oksettava luuseri.
Vierailija kirjoitti:
"vankilassa ei ole tietskaa, eikä myöskään pleikkaa. Siellä on myös isoja poikia ka ne kaikki ei välttämättä tykkää, että tyttöjä sohitaan puukolla."
Suljetussa vankilassa saa vangilla olla - ja useimmilla onkin - tietokone tai pelikonsoli. Siinä vaan ei saa olla internetyhteyttä.
Alaikäistä ei sijoiteta aikuisten kanssa samalle osastolle, joten ei siellä kovin isoja poikia ole.
Väkivaltafantasiat varmasti tyydyttävät kostonhimoa, mutta Suomen rikosseuraamuslaitoksessa yritetään kuitenkin noudattaa ihmisoikeuksia, eikä tarkoituksella päästetä vankeja pahoinpitelemään toisiaan.
Sepä harmi.
Vierailija kirjoitti:
Nuoriso-osastot ovat vankilan osastoista kaikkein villeimpiä ja alaikäisille ei ole lisko-osastoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo lause kuvaile koko vasemmisto-liberaalia liikettä?
Ei kai eksistentialismi tai determinismi liity mitenkään vasemmistolaisuuteen tai liberalismiin. En oikein ymmärrä, miten niitä voi sovittaa yhteen edes keskenään.
Tällä palstalla joidenkin mielestä kaikki liittyy vasemmistoon 🙄
Tällä palstalla joidenkin mielestä kaikki liittyy oikeistoon.
Vierailija kirjoitti:
Taatusti ymmärsi. Tuollaiset tyypit lukevat paljon. Ja erityisesti netistä. Heitä nimenomaan kiinnostaa erilaset maailmankatsomukset. Niistä he hakevat pohjaa, ja ennenkaikkea syitä teoilleen.
Syrjäytyneet pojat lukevat paljon myös paljon ulkomaisia verkkosivuja, ysiluokkaisella on jo perushyvä englannin taito.
Ja koska pojalla ei ollut ystäviä, hän etsi ja tutki netistä olemmassaolon tarkoitusta.
Etenkin jos hänellä ei ollut sisaruksiakaan. Äiti töissä, poika vietti paljon aikaa omissa oloissaan. Yksin.
Yksinäinenhän sekin kaveri oli joka, jousiaseella tappoi opiskelijan koulussa ja haavoitti muita Kuopiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota ei ole vaikea ymmärtää, koska minäkin ymmärrän sen hyvin. Kirjoittelin vastaavanlaisia koulukirjoihini lukiovuosinani. Terv. korkeintaan keskitason oppilas.
No selitäpä sitten, millaista se deterministinen eksistentialismi on? Kun minä olen ammattifilosofi, enkä tajua.
Olen eri,mutta itse käsitän sen näin: on vain, eikä usko kohtaloon voivan mitenkään vaikuttaa.
Toki sitten haluaa tehdä muka jotain "merkittävää". No lapsen kirjoituksesta mitään logiikkaa ei löydy.
En haluaisi antaa tälle luuserille yhtään huomiota,koska juuri sitä haluaa.
-en ole mikään filosofian ammattiaineen tosiaan. Viimeksi lukenut lukiossa vuosia sitten.
En kyllä usko tuon luuserinkaan olevan.
Vierailija kirjoitti:
Aika lyhyt "manifesti"
Ja tyhmä suunnitelma
Onko jälkeen -jäänyt?
Niin
Saako jatkaa koulussa?
Vai koti-opetus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattifilosofi vauvapalstalla, hah!
"Taatusti ymmärsi. Tuollaiset tyypit lukevat paljon. Ja erityisesti netistä. Heitä nimenomaan kiinnostaa erilaset maailmankatsomukset. Niistä he hakevat pohjaa, ja ennenkaikkea syitä teoilleen.
Syrjäytyneet pojat lukevat paljon myös paljon ulkomaisia verkkosivuja, ysiluokkaisella on jo perushyvä englannin taito.
Ja koska pojalla ei ollut ystäviä, hän etsi ja tutki netistä olemmassaolon tarkoitusta. "
Ihan kuin jotenkin puolustelisit poikaa?
Itse olen true crimen suurkuluttajia ja tämä manifesto on kyllä surkeista surkein.
Siis suomeksi viriviri tööt tööt.
Vierailija kirjoitti:
Verkosta matkittuja termejä? Ei ennen nuoret ole puhuneet itsestään noin. Ehkä Breivik.
Kyllä nuoret muuten puhuu myös noin, jos tuollaiset asiat kiinnostaa.
Nyt kun tuon hänen sanomansa sain kuulla: Niin poikahan toimi just tuon olemuksensa mukaan.
Eivät kaikki nuoret ole ulospäin villejä, mopoa rassaavia ja raitilla tyttöjä puhuttelevia, kivoja ja jänniä.
Joillakin nuorilla koko elämä on pään sisällä. Ja vain siellä.
Ja netistä löytyy sitten ne samanhenkiset kaverit, jotka toisille löytyvät luonnostaan muiden nuorten kanssa hengailessa ja koulusta ja livenä harrastuksista.
Vierailija kirjoitti:
Siis suomeksi viriviri tööt tööt.
Mikähän sinun oma sivistystaso on?
Eikö tuo poika ole nyt vaarassa?
Miten tyttöjen isät asian ottaa neet? Veljet?
Muut hörhöt...
Huh huh 😅
Pakko laittaa säilöön?
Aika köyhä "manifesto" kyllä. 3 sivistyssanaa ei sitä muuksi muuta.
Kiinnostaa ihan vatusti sen suosikkipelit ja elokuvat.