Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärini sanoi minulle, että masennukseen johtanut työttömyys on aloitekyvyttömyyttä

Vierailija
20.05.2025 |

Olen tehnyt 20 vuoden työuran ja jouduin lähtemään yt-neuvotteluiden seurauksena. Haen ja etsin töitä 5 päivää viikossa. Ja olen lääkärin mielestä aloitekyvytön?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään ei saa apua, pelkkää halveksuntaa. -ap

Vierailija
2/12 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaidoton lääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

DA DA näin se mafia menee suomessa. Työterveyslääkärit on jo 30v sitten alistettu firman päälääkärin alle jolla ei ole pieni palkka. Aloitekyvytön olet koska lääkäri on sitä mieltä siis pelkää työpaikan puolesta tai kok jäsen kuten useimmat ovat jos töitä meinaavat saada. Jos voit niin käänny ammattiliiton puoleen. Jos et kuulu liity. Se on ainoa apu ikävä kyllä.

Vierailija
4/12 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain apua kun stressi meni ahdistuksen puolelle. Stressin syy on pitkään jatkunut työttömyys. Lääkärin mielestä olen masentunut. Lopetin siellä mielenterveydessä käymisen kun en voi saada apua ongelmaani joka on ahdistus.

Vierailija
5/12 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole töihin ajatellut mennä? 

Vierailija
6/12 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan lekuri höpisee täytesanoja tai luulee. Ei ole aina totta. 

Vierailija
7/12 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ajatellut joskus saada pillua? 

Vierailija
8/12 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri vaihtoon.

Vierailija
9/12 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ajatellut joskus saada pillua? 

Ihan hetero olen

Vierailija
10/12 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osannottoni! Samassa veneessä. Itse olen aikuisikäni tehnyt duunia ja tosiaan kolmisen vuotta sitten tuli lähtö. Viimeisessä duunissa olin ollut 8 vuotta. Meitä lähtijöitä oli useampi kymmen.

Vuoden päivät hain duunia tuloksetta. Jatkuvaa ei oota tai ei mtään. Masennus hiipi pikku hiljaa. Nyt on pari vuotta tarvottu suossa. Puoli vuotta sitten vein työkkäriin b-lausunnon ja työkäri laittoi mut toistaiseksi "ei työllistymisvelvoitetta" statuksella. Siellä sanoi virkailija, että mun pitää saada itteni kuntoon ensin. Et voi hakeutua töihin. Keskity itseesi. - olinpa ällikällä.

Nyt sitten viime viikolla kävin lääkärissä ja tämä sano mulle, että parantuminen ottaa aikaa. Ihan turha luulla, että masennuksesta noustaan yhdessä yössä tai edes kolmessakymmenessä. Jos sä et pysty kotona suorittamaan kotitöitä, niin et todellakaan ole työkykyinen. Miten sulla voisi olla rahkeita työhön, kun ne sivuhommat (= kotityöt) tuottaa ongelmia. Niitähän ihmiset tekee usein varavirralla. Kyllä tässä ainakin vielä vuosi kaksi menee. Ensin pääkuntoon ja sitten muut asiat. Hän kirjoitti mulle loppu vuoden sairaslomaa ja teki lausuntoa  sinne ja tänne.

Mä olen aivan puulla päähän lyöty! Voiko tuommoista oikeasti olla? Hän sai mullakin jonkun lampun syttymään, ettei tää oikein ole. Että viikossa on kaksi parempaa päivää ja sen turvin mä sitten kuvittelen olevani ok, kun olen hieman reippaampi! Sitten ei onnistukaan taas, niin kaikki lässähtää kuin lehmän häntä. Jatkuva sahaaminen ei ole hyväksi, päinvastoin. Parantumisprosessi ei ole edes alussa vielä.

Kunpa nyt muutkin lääkärit etenkin kelan kuuntelis tuota ja sitä lausuntoa.

Mä jäin työttömäksi 52 vuotiaana ja järjetön pelko on iskenyt, että tässä tää nyt oli. Ei kukaan palkkaa näin vanhaa akkaa pikku kremppoineen. Taloudellisesti olen pärjännyt ok, kun säästöjä on ollut. Niitä olen todella niukasti nyt käyttänyt, että riittäisivät mahdollisimman pitkään. Ne oli tarkoitettu sitten eläkkeelle, mutta... eihän tästä elämästä koskaan tiedä.

Silä kirjoitin, että toisenlaisiakin lääkäreitäkin on. Vaikka varmasti tosi harvassa.

Tsemppiä ja järjettömästi voimia arkeen!

Vierailija
11/12 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi tuo pohjoismainen hyvinvointivaltio...

Vierailija
12/12 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella ihmisellä aloitekyvyttömyys tai sen selkeä väheneminen on masennuksen oire.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi