Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espanja ei ole lämmin maa

Vierailija
19.05.2025 |

Kesällä toki on monessa paikassa todella kuuma mutta Manner-Espanja ei ole lämmin useamman kuukauden ajan vuodesta. Kanaria ihan ok mutta ei ole mikään kovin lämpöne sekään talvella. Kyllä lähemmäs päiväntasaajaa pitää mennä löytääkseen aitoa vuoden ympäristä lämpöö

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta käsin katottuna melkein kaikki muut maat tuntuvat lämpimille

Vierailija
2/30 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan kylmyyttä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se lämpimämpi kuin Suomi suurimman osan vuodesta + talvi on lyhyt muutaman kuukauden.

Vierailija
4/30 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se lämpimämpi kuin Suomi suurimman osan vuodesta + talvi on lyhyt muutaman kuukauden.

Marras-maalis eivät ole suurimmassa osassa Espanjaa mitää rantailuu ollenkaan ja joutuu käyttää takkia, ainakin illalla ja aamulla.

Vierailija
5/30 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ilmastorahastuksen mukaan kaikkialla on hehkuvan kuumaa ympäri vuoden, omiin silmiinsä ja aisteihinsa ei pidä luottaa asiassa, rahastuksen pitää pyöriä, rikas eliitti saa sitten ostaa lisää luxus huvijahteja ja yksityiskoneita ilmastorahoilla

Vierailija
6/30 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa ollut Puerto de la Cruzissa kylmään aikaan. Siis kai päivällä oli 20 yli astetta. Majoituspaikassa ei ollut lämmitystä. Oli todella kylmän kalseaa. Koskaan en ole niin palellut saati oikeasti kaivannut lämminvesipulloa sänkyyni. 

Vierailija
7/30 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pari kertaa ollut Puerto de la Cruzissa kylmään aikaan. Siis kai päivällä oli 20 yli astetta. Majoituspaikassa ei ollut lämmitystä. Oli todella kylmän kalseaa. Koskaan en ole niin palellut saati oikeasti kaivannut lämminvesipulloa sänkyyni. 

Sama Etelä-Ranskassa. Menepä aamulla suihkuun, kun ei ole lattialämmitystä ja veden lämpötilakin on arvailujen varassa.

Vierailija
8/30 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama Etelä-Ranskassa. Menepä aamulla suihkuun, kun ei ole lattialämmitystä ja veden lämpötilakin on arvailujen varassa.

Jep, Suomessa en muuten hotelleissakaan ole huomannut mitään lämmityksiä lattiassa edes talvella. Varmaan niin köyhä maa. Olen ollut Norjassa pari kertaa ihan loppukeästä ja siellä oli lattialämmitys kylppärissäkin. Jotenkin ylellistä.

Vierailija
9/30 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. No mikset lähimmästä marketista ostanut lämminvesipulloa. Eivät maksa kuin muutaman euron. 

Vierailija
10/30 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No menet semmotteeseen hotelliin missä on laattialämmitykset ja kuumaa vettä. Miksi säästit ja menit murjuun?

Vierailija
11/30 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep Kanariansaarilla ei ole keskuslämmitystä suurimmassa osassa koteja joten yön pikkutunneilla voi tulla todella kylmä

Vierailija
12/30 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on juuri parasta ettei ole mitään tappokuumuutta mutta VALOA piisaa.

Vierailija
13/30 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. No mikset lähimmästä marketista ostanut lämminvesipulloa. Eivät maksa kuin muutaman euron. 

En tajunnut tai nähnyt moisia. Yritin etsiä lämpökynttilöitä mutta kynttilöitä yleisesti oli vähän tarjolla. Tuttuni oli asuntoon ostanut auton sisätilalämmittimen kaltaisen laitteen. Ei sitäkään raaskinut kauheasti käyttää. 

Vierailija
14/30 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, no sehän on sitten ihan sama kuin Suomen tönöissä. Täällä tosin on se ero että kun oikeasti kylmää talvella ja silti lämmitys pidetään jossain +19 ja koko koppero vetää kuin tunneli. Meillä myös maa hohkaa kylmää enemmän kuin lämpimien maiden maasto.

Vierailija
15/30 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon vähemmän aikaa siellä on tällä hetkellä päivässä valoa kuin Suomessa.

Vierailija
16/30 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haaveilen Portugalin pohjoisosassa asumisesta. Keskilämpötila tammikuussa +13C. Toki talossa pitää olla eristys ja lämmitys, mutta mulle tuo talvilämpötila ois extraluksusta.

Vierailija
17/30 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madrid on kaukana sisämaassa ja 600 metriä merenpinnasta, joten talvella voi olla melko kylmää.

Vierailija
18/30 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva lentää 5h ja käyttää takkia eikä voi nauttia kesäisesrä säästä

Vierailija
19/30 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Madrid on kaukana sisämaassa ja 600 metriä merenpinnasta, joten talvella voi olla melko kylmää.

Ei Costa del Solissa kovin kummoset kelit myöskään ole tai varsinkaa vähän enemmän pohjosessa

Vierailija
20/30 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmää? Meneekö ihan pakkasen puolelle?:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän