Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Suomen ensimmäinen katujengeihin liittyvä henkirikos

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei todellakaan ole ensimmäinen. Kaverin isobroidi joutui istumaan pitkään - jonnet ei muista ysärin alkua.

Kyse ei todennäköisesti silloin kuitenkaan ollut katujengeistä.

1990-luvun alussa oli todellisia katujengejä, jotka taistelivat keskenään hallitsemistaan alueista. Ja näitä oli muuallakin kuin pks:lla. Myös sivullisia saatettiin ryöstää tai pahoinpidellä. Itse olin tuolloin teini ja tiesin tasan tarkkaan missä päin omaa kotikaupunkia ei kannattanut liikkua iltaisin kävellen ja fillarilla vauhtia piti olla tarpeeksi, että ehti ajoissa karkuun. Silloin vain ei ollut vielä nettiä ja jatkuvaa uutisointia.

-eri

Näistä voi varmaan lukea jostain lisää?

Helsingin esikaupunkien 80-lukujen jengeistä ei ole kirjoitettua historiaa. Niitä oli ainakin Munkassa, Haagassa, Maunulassa, ...

Vierailija
22/51 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei todellakaan ole ensimmäinen. Kaverin isobroidi joutui istumaan pitkään - jonnet ei muista ysärin alkua.

1990-luvun alussa oli todellisia katujengejä, jotka taistelivat keskenään hallitsemistaan alueista. Ja näitä oli muuallakin kuin pks:lla. Myös sivullisia saatettiin ryöstää tai pahoinpidellä. Itse olin tuolloin teini ja tiesin tasan tarkkaan missä päin omaa kotikaupunkia ei kannattanut liikkua iltaisin kävellen ja fillarilla vauhtia piti olla tarpeeksi, että ehti ajoissa karkuun. Silloin vain ei ollut vielä nettiä ja jatkuvaa uutisointia.

-eri

Valehtelevatko poliisit meille sitten? Wikipediassa lukee näin: "Suomen katujengit ovat alkaneet muodostua po

Wikipedia ei ole luotettava lähde. Meille on sanottu yksiselitteisesti valtion edustajien toimesta ettei meillä ole katujengejä. Piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Valehtelevatko poliisit meille sitten? Wikipediassa lukee näin: "Suomen katujengit ovat alkaneet muodostua po

Näinpä. Päättäjät ovat laittaneet päänsä pensaaseen. 

Vierailija
24/51 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen :D

Joopa joo. Ensimmäinen, jossa tuomari ei voinut mitenkään vähätellä jengin osuutta murhaan menettämättä uskottavuuttaan tuomarina ja mahdollisesti joutumalla itse syytteeseen.

Vierailija
25/51 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

No varmaan saatat jostain löytää 1990-luvun alun sanomalehtiä, joissa varsinkin paikallisuutisissa saattaa olla näistä artikkeleita. Tuskin tuon ajan julkaisuja on jälkikäteen nettiin laitettu. Voi toki jotain ollakin, mutta saat kyllä etsiä ihan itse.

Vierailija
26/51 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Poliisin ja Sannan hallituksen mukaan meillä ei ollut katujengejä ollut ikinä, näin kerrottin vuonna 2023<

Mitä termiä tuon ajan jengestä haluaa kukin käyttää, on jokaisen oma asia. Eikös Marin ole jotain 40, taisi olla melko nuori vielä 1980-luvun lopussa ja 1990-luvun alussa. Itse kutsuisin noita katujengiksi, kokoontuivat johonkin talojen nurkille ja häiriköivät kadulla liikkujia, jos naapuri jengi yritti saada ko kadun haltuunsa , syntyi jengitappelu....

Meillä päin yksi tällainen jengiläinen jonkun rikoksen yhteydessä joutui poliisin ampumaan luodin kohteeksi ja päätyi loppuiäkseen pyörätuoliin. Hänen pikkuveljensä oli minun luokalla kunnes joutui tarkkikselle. Isä ajoi autolla tieltä järveen, uutisessa luki, ettei kuljettaja ollut alkoholin vaikutuksen alainen, no syy olikin juuri se, oli ainoa kerta, kun ajoi selvin päin...

Vierailija
27/51 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon paskahousum voisi kuristaa selliinsä ja tankilla voisi ajaa katujengin kerhotalon yli. Katujengeille ei pidä antaa mitään elintilaa Suomessa vaan raju ennaltaehkäisevä isku jolla siivotaan roska kaduilta pois ja karkotetaan ongelmien aiheuttajat pois.

Mielummin tuo pitäisi tehdä kabinettijengeille.

Vierailija
28/51 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä oli tosiaan jengejä, mutta oli niissä silti ero näihin. Vähän nahisteltiin ja hierottiin nyrkeillä, mutta maassa maakaavia ei potkittu ja aseet pidettiin taskussa, jos niitä oli edes mukana. Oli säännöt ja niitä kunnioitettiin. Nykyään ei ole mitään sääntöjä, puukot heiluu ja aseet laulaa ja sitten jonkun torvelo vielä videoi koko homman, että jonnet saa vähän prestigeä.

Vierailija
29/51 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

No varmaan saatat jostain löytää 1990-luvun alun sanomalehtiä, joissa varsinkin paikallisuutisissa saattaa olla näistä artikkeleita. Tuskin tuon ajan julkaisuja on jälkikäteen nettiin laitettu. Voi toki jotain ollakin, mutta saat kyllä etsiä ihan itse.

Todistustaakka on sinulla, jos esität väitteen.

Vierailija
30/51 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Todistustaakka on sinulla, jos esität väitteen."

🤣😂🤣 Voi hyvänen aika, kasva aikuiseksi pentu. Sulle nauraa jo kasvimaan variksetkin. Kai sä edes sen verran ymmärrät, ettei muilla ole mitään tarvetta hankkia tietoa, jota sä tarvitset. Eli sulle jää oikeastaan 4 vaihtoehtoa:

1) oot uskomatta jutun

2) kaivat todisteet jostain itse

3) kysyt äidiltä 

4) uskot jutun sellaisenaan

Valitse itse.

Vierailija
31/51 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣😂🤣 Voi hyvänen aika, kasva aikuiseksi pentu. Sulle nauraa jo kasvimaan variksetkin. Kai sä edes sen verran ymmärrät, ettei muilla ole mitään tarvetta hankkia tietoa, jota sä tarvitset. Eli sulle jää oikeastaan 4 vaihtoehtoa:

1) oot uskomatta jutun

3) kysyt äidiltä 

Valitse itse.

Eli mitään 90-luvun katujengejä ei ole olemassakaan. Kiitos vahvistuksesta. Nyt syö paskaa.

Vierailija
32/51 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) oot uskomatta jutun

3) kysyt äidiltä 

Valitse itse.

Eli mitään 90-luvun katujengejä ei ole olemassakaan. Kiitos vahvistuksesta. Nyt syö paskaa.

Ei kannata paskaa syödä. Vaikka kuinka oma uusavuttomuus ärsyttäisi.

Vierailija
33/51 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Oliko sellaista että pimeät asekaupat, velkaa ja ampuminen? Mmuja?  Ja tuossakin tapauksessa joku epämääräinen naishenkilö avitti rikollisia.  Ettei rikollisen liikkeet paljastu vaan käytti naisen nimeä ja rahaa.  Tuo Espoon välien selvittely oli sellainen.  Nyt loistohotelliin eli vankilaan, joten eipä tuomio hetkauttanut. 

Vierailija
34/51 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) oot uskomatta jutun

3) kysyt äidiltä 

Valitse itse.

Ei kannata paskaa syödä. Vaikka kuinka oma uusavuttomuus ärsyttäisi.

En minä voi kontrolloida paskan syömistäsi.

Vierailija
35/51 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs muuta ne ysärin skiniporukat sitten olivat?

Nämä pellethän nykyään istutetaan ihan muina tyhminä juntteina saman työpaikan tiimiin sekoilemaan. Kiitos elämä 👱

Vierailija
36/51 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ei olisi käynyt, jos tänne ei olisi otettu eksoottisia miehiä.

Suomeen olisi pitänyt ottaa vain vietnamilaisia, thaimaalaisia, korealaisia, japanilaisia ja kiinalaisia nuoria (18-29) naisia. Me miehet olisimme saaneet upean naisen, syntyvyys olisi lähtenyt nousuun eikä meillä olisi katujengejä ja islamia.

Korealaisista, japanilaisista ja kiinalaisista naisista monetkaan eivät halua nykyään lapsia. Etelä-Koreassa on maailman matalin syntyvyys, hedelmällisyysluku reilusti alle yhden. Japanin ja Kiinan syntyvyyskin on matalalla.

Vierailija
37/51 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että Persut eivät tiedä, mitä 1980- ja 1990-luvulla heidän aateveljensä tekivät....

Vierailija
38/51 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä piti valita onko skinnari, räppäri, punkkari vai hevari. 

Vierailija
39/51 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysärillä oli tosiaan jengejä, mutta oli niissä silti ero näihin. Vähän nahisteltiin ja hierottiin nyrkeillä, mutta maassa maakaavia ei potkittu ja aseet pidettiin taskussa, jos niitä oli edes mukana. Oli säännöt ja niitä kunnioitettiin. Nykyään ei ole mitään sääntöjä, puukot heiluu ja aseet laulaa ja sitten jonkun torvelo vielä videoi koko homman, että jonnet saa vähän prestigeä.

Et ole tosissasi. Todellakin potkittiin päähän ja käytettiin puukkoja. Väitä nyt vielä että koulukiusaaminenkin oli kiltimpää.

Vierailija
40/51 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dijar teki Suomen ensimmäisen katijengeihin liittyvän rikoksen. Oikea ennätysmies. Dijar on Viron kansalainen. Saako Dijar vapauduttuaan eli parin vuoden päästä jäädä Suomeen?

https://www.dailyfinland.fi/national/40824/Estonian-national-suspected-of-Espoo-youth-murder

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän