Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritykseni myynti romahtanut 84% parissa vuodessa, kiitos hallituksen leikkausten

Vierailija
18.05.2025 |

Ihmisillä ei ole enää varaa ostaa muuta kuin välttämättömät jutut. Mihinkään ylimääräiseen ei rahaa käytetä. Kohta on konkurssi ovella minullakin. Tämä on nykyhallituksen aikaansaannosta kun on viety ihmisten ostovoima.

Nyt vain odotellaan että kaikki muut paitsi ruokakaupat ja huoltoasemat menevät konkkaan??? Missä toimenpiteet??

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
62/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tähän nyt pitäisi sanoa se legendaarinen lause: mene töihin. No ap, et sinä ole ainoa, ja huomaat varmaan nyt sen että olikos se kokoomus sittenkään pienyrittäjän asialla, vai kenties jonkun muun tahon kuin sinun asialla? Tulossa vielä todella paljon karuja ihmiskohtaloita joita tehdään näillä typerillä päätöksillä. Tervetuloa joukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin juuri omaa kulutusta, niin ennen saatoin mennä ystävän kanssa yhdelle terassille, mutta viime kesästä lähtien ollaan otettu juomat joko kotoa tai kaupasta ja menty puistoon. Kaikenlaiset joogat yms. harrastukset olen lopettanut tänä vuonna kokonaan. Lounaalla en käy kuin max. kerran kuussa, ennen päivittäin. Kesälomalla käyn kotiseudulla ja olen ollut hotellissa, nyt menen leirintäalueelle teltalla - tätä tein ennen opiskeluaikoina ja nyt taas paluu siihen. Ja paljon muuta vastaavaa. 

Ja siis bruttotuloni ovat hieman alle 5000€/kk. 

Minun bruttotulot on hieman yli. Viimeisen vuoden aikana on tehty enemmän matkoja, enimmäkseen kotimaan, kuin koskaan ennen, syöty ulkona paljon, panostettu hyvinvointiin ( hieroja, sali, pilateskurssi..)

Nyt tehdään pientä reippaasti kotona ja mökillä.

Vaatteita ja roinaa ostan vähemmän kuin ennen, koska ilmastonmuutos.

Vierailija
64/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja jättää aika olennaisia tietoja kertomatta. 80% bs / 20% sähköpyöräkauppias

Vierailija
65/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minkä alan liike sinulla on? moni kyllä varmasti joutuu jättämään ylimääräiset jutut ostamatta. Varsinkin ruokakaupoissa hinnat ovat nousseet ihan tajuttomasti ja suurin osa menee varmasti kaupan omistajan tai ketjun voittoihin.

Eivät ole juurikaan nousseet, vain maailmanmarkkinahintojen nousu teityissä tuotteissa esim. ilmastonmuutoksen aiheuttamana kuten kahvi, kaakao ja  nauta ovat nousseet, koska niistä on pulaa. Enkä ymmärrä vaatimusta että kauppojen pitäisi jakaa ilmaiseksi ruokaa.

Ja nyt keväällä tietysti on ensimmäiset tuoreet kasviksetkin esim paprikat kalliita. Aina on vaihtoehtoja , jos on rahaa on niukemmin käytössä-kun tämä nälkäänsä naukuva maa on Euroopan ylipaoinoisin, niin ehkä on jonkinlainen ristiriita valituksen ja reaalisuuden välillä.

Enkä myöskään verorahoillani halua maksaa kenenkään suklaan syömistä enkä naudan syömistä, koska ilmankin niitä pysyy hengissä jopa terveempänä.

Apua kyllä löytyy, jos oikeasti joku joutuu nälkää näkemään.

Vierailija
66/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta helpottaa. Urpon ja Saksi-Riikkulin mukaanhan rikkaat käyttävät kaikki heille säästetyt eurot kulutukseen ja uusiin työpaikkoihin hetkenä minä hyvänsä. Keskiluokka ja köyhät voivat heidän mielestään hypätä vaikka lantakaivoon.

Vierailija
67/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyhallitus teki tosiaan huonosti poistaessaa tukia. Mutta varsinainen ostovoiman tuhoaminen tapahtui edellisen hallinnon aikana 2020-2023 jo.

Kumma kyllä Marinin hallitus luovutti Urpolle valtion, jossa oli paras työllisyysaste vuosikymmeniin ja talous nousujohteinen haasteista huolimatta ja tässä sitä ollaan, kaulaa myöten p*skassa 

Vierailija
68/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei. Mitähä räkäläpubia kontulassa sä oot sit pitäny. Et ainakaan mitään kallista myy

Vierailija
69/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut pienyrittäjät luulevat että Kokoomus ajaa heidän asiaansa. 

Työläiset ja pienyrittäjät istuvat ihan samassa veneessä. Jos työläisellä ei ole rahaa ei ole pienyrittäjälläkään.

Ei kaikki pienyrittäjät lähelläkään elä köyhien tukirahoilla. Lukuinen määrä pienyrittäjiä, joiden asiakaskunta on ihan jotain muuta kuin köyhät. Eiköhän tässä nyt ajatus ole se, että Suomi pitäisi tervehdyttää. Se, että otetaan toistakymmentä miljardia velkaa joka vuosi ja jaetaan se köyhille ei vaan toimi. Itsensä töillä elättävien määrää pitää yksinkertaisesti vain kasvattaa. Itseäni pk-seudulla hämmentää se, että kun ostan palveluita, niin kovin usein nykyisin se on aina tänne muuttanut, joka on se pienyrittähä ja työntekijä. Ihan kuin suomalaisilla ei olisi yrittåmis- ja työhaluja. Nuo tienaavat enemmän kuin syntyjään suomalaiset tukien varassa. Mallia kannattaisi ottaa?

Vierailija
70/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin juuri omaa kulutusta, niin ennen saatoin mennä ystävän kanssa yhdelle terassille, mutta viime kesästä lähtien ollaan otettu juomat joko kotoa tai kaupasta ja menty puistoon. Kaikenlaiset joogat yms. harrastukset olen lopettanut tänä vuonna kokonaan. Lounaalla en käy kuin max. kerran kuussa, ennen päivittäin. Kesälomalla käyn kotiseudulla ja olen ollut hotellissa, nyt menen leirintäalueelle teltalla - tätä tein ennen opiskeluaikoina ja nyt taas paluu siihen. Ja paljon muuta vastaavaa. 

Minun bruttotulot on hieman yli. Viimeisen vuoden aikana on tehty enemmän matkoja, enimmäkseen kotimaan, kuin koskaan ennen, syöty ulkona paljon, panostettu hyvinvointiin ( hieroja, sali, pilateskurssi..)

Vaatteita ja roinaa ostan vähemmän kuin ennen,

No hienoa, että sinulla on varaa ja uskallusta kuluttaa. 

Minä ja tuttuni emme uskalla nyt kuluttaa ylimääräiseen, kun monta asiaa keskituloisten turvaverkoissa heikennetty esim. työttömyyden ja sairauden varalta. Lisäksi jo ihan perusmenoihin menee iso osa tuloista. 

Vierailija
71/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ja tuttus ootteki alhaisen älykkyysosamäärän ihmisiä

Vierailija
72/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työläiset ja pienyrittäjät istuvat ihan samassa veneessä. Jos työläisellä ei ole rahaa ei ole pienyrittäjälläkään.

Ei kaikki pienyrittäjät lähelläkään elä köyhien tukirahoilla. Lukuinen määrä pienyrittäjiä, joiden asiakaskunta on ihan jotain muuta kuin köyhät. Eiköhän tässä nyt ajatus ole se, että Suomi pitäisi tervehdyttää. Se, että otetaan toistakymmentä miljardia velkaa joka vuosi ja jaetaan se köyhille ei vaan toimi. Itsensä töillä elättävien määrää pitää yksinkertaisesti vain kasvattaa. Itseäni pk-seudulla hämmentää se, että kun ostan palveluita, niin kovin usein nykyisin se on aina tänne muuttanut, joka on se pienyrittähä ja työntekijä. Ihan kuin suomalaisilla ei olisi yrittåmis- ja työhaluja. Nuo tienaavat enemmän kuin syntyjään suomal

Mutta tämän pienyrittäjän asiakas tai asiakkaan asiakas saattaa olla riippuvainen ihmisten ostovoimasta. Kukaan ja mikään liikemaailmassa ei ole eristetty yksikkö vaan ketjun yksi osanen ja kun ketju katkeaa yhdestä kohtaa, romahtaa koko himmeli.

Vierailija
73/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki pienyrittäjät lähelläkään elä köyhien tukirahoilla. Lukuinen määrä pienyrittäjiä, joiden asiakaskunta on ihan jotain muuta kuin köyhät. Eiköhän tässä nyt ajatus ole se, että Suomi pitäisi tervehdyttää. Se, että otetaan toistakymmentä miljardia velkaa joka vuosi ja jaetaan se köyhille ei vaan toimi. Itsensä töillä elättävien määrää pitää yksinkertaisesti vain kasvattaa. Itseäni pk-seudulla hämmentää se, että kun ostan palveluita, niin kovin usein nykyisin se on aina tänne muuttanut, joka on se pienyrittähä ja työntekijä. Ihan kuin suomalaisilla ei olisi yrittåmis- ja työha

Nimenomaan yrityksellä ei sais olla kaikki munat samassa korissa ja kaikki asiakkaat samasta paikasta.

Ei oo järkevää pitää omaa kukkakauppaa 500 asukkaan Ahvenanmaan saaristokunnassa.

Vierailija
74/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sun tuotteet on kelvannu vain kaikkein köyhimmälle porukalle jotka on ostanu niitä tukirahoilla...

No ei ole meidän muiden ongelma, ihan rehellisesti sanottuna.

Suomessa on yli miljoona köyhää. Sillä on merkitystä mihin noin moni käyttää vähät rahansa.

Ei ole

Vierailija
75/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tässä on nyt tehty hyvin selväksi, että olemme itse vastuussa itsestämme, jos sairastumme, jäämme työttömäksi, jäämme eläkkeelle yms. Joten kaikki pitää itse säästää. Mekin kulutetaan nyt vaan ruokaa ja polttoainetta. Pahoittelen ap:lle ja kaikille muillekin yrittäjille.

Vierailija
76/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tässä on nyt tehty hyvin selväksi, että olemme itse vastuussa itsestämme, jos sairastumme, jäämme työttömäksi, jäämme eläkkeelle yms. Joten kaikki pitää itse säästää. Mekin kulutetaan nyt vaan ruokaa ja polttoainetta. Pahoittelen ap:lle ja kaikille muillekin yrittäjille.

Haha oot köyhä

Vierailija
77/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha oot köyhä

Kiva, että sain tehdä sut iloiseksi :) Mut onko se susta köyhää jos tavoitteena on säästää eläkkeisiin pari sataa tonttua per vanhempi ja lapselle samanmoinen. Siis nyt jo lähes velattoman asunnon ja muun omaisuuden lisäksi. Ainakaan maailman mittakaavassa en koe olevani köyhä, vaan todella etuoikeutettu, että meillä on mahdollisuus säästää.

Vierailija
78/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normipoisto tämänpäiväiselle vasemmiston vaikuttamisaloitukselle. Huomaatteko muutkin miten päivittäin vasemmisto tekee näitä keksittyjä aloituksia vaikuttamistarkoituksessa?

Ostovoimahan on parantanut koko tämän hallituskauden aikana, edellisen hallituksen aikana se romahti

https://yle.fi/a/74-20139511

Vierailija
79/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun yrityksen liikevaihto on vaan kasvanut. Kiitos hallituksen toimista.

Pikavippiyritys?

Vierailija
80/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulukuussahan ap ylisti keksimäänsä hypistely maksua sillähän piti rättien ja lumppujen kauppa  lisääntyä. ilmoittihan hän että ilmaiseksi ette meidän tuotteita katsele hypistele.