Mikä on parasta asunnossanne?
Mulla varmaan maisemat mitkä avautuu ikkunoista.
Kommentit (314)
Se, kun täällä ei asu muita kuin minä.
Se että se on kahdessa kerroksessa. Etsittiin pitkään tällaista :)
Valoisuuteen rakastuin aikoinaan asuntonäytöllä ja eiköhän se edelleen ole parasta. Läpitalon huoneisto, jollaisia ei nykyään rakennettavissa kerrostaloissa taida juurikaan olla.
Ikkunoista näkyy pelkkää vehreyttä näin kesällä, vaahteroita, koivuja, lehmuksia, pihlaja, tuomipuska, syreenipuskia jne; vaikka ei kaukana kaupungin keskustasta (pienen päättyvän kadun rivari). Parvekkeen oven kun avaa niin mustarastas, peippo, punarinta, lehtokerttu, joskus satakielikin konsertoivat. Kuin jossain lehtometsän keskellä asuisi.
Rakenteissa varmaan paineilmainen ilmanvaihto ja asuntokohtaiset hormit. Ei pääse lutikat niin helposti matkailija kodeista meille.
Luontoa saisi olla lähempänä.
En keksi mitään hyvää. Tämä vuokra-asunto miehen valitsema, vain koska oli uusi, silloin 3 vuotta sitten vielä halpa meidän tuloihin nähden (vuokra noussut 30€/ vuosi). Itse olisin valinnut eri asuin alueen, eri kerrostalon ja ylemmästä kerroksesta. Tai rivitalon/ luhtitalon mieluummin. Asutaan maan tasalla, nähdään olohuoneen ikkunasta ja parvekkeelta kun naapurit ramppaa tupakalle. Ja kaikki katsoo meille sisälle jos verhot auki. Ikkunoita ei voi pitää auki, kun tupansavu ja autojen pakokaasut (makkarin ikkunan takana parkkipaikka) tulee sisälle. Toivottavasti pääsisi muuttamaan tän vuoden puolella jo pois tästä, niin epäkäytännöllinen jo meidän 4 henkiselle perheelle.
Neliöt, komerot, toimiva keittiö ja maisemat.
Keittiö on "keittokomero" mutta suurin näkemäni keittokomeroksi nimetty ja siinä on paljon enemmän kaappitilaa ja laskutilaa kuin edellisessä keittiössä, joka oli seinän mittainen avokeittiö. Kodinkoneet uusia.
Komeroita on juuri sopiva määrä ja ne ovat syviä ja tilavia. Ne on järkevästi sijoitettu.
Maisemassa on paljon puita eikä yhtään kerrostaloja. On tosin myös parkkis mutta sen ylitse on helppo katsella.
Plussana parveke on ihanan vilpoisa, vaikka on lasitettu. Siinä on valkoiset seinät ja umpinainen alaosa, joten se pysyy viileänä myös helteillä heti kun jää varjoon.
Ja vuokra on edullinen.
Vierailija kirjoitti:
Valoisuuteen rakastuin aikoinaan asuntonäytöllä ja eiköhän se edelleen ole parasta. Läpitalon huoneisto, jollaisia ei nykyään rakennettavissa kerrostaloissa taida juurikaan olla.
Kyllä sais rakentaminen parantua. Aika moni etsii kerrostaloista/pienkerrostaloista perheasuntoa asumisen helppouden vuoksi. Läpitalon asunto olisi mahtava, näkymät luontoon ei talojen seiniin. Eikä läpinäkyviä parvekkeen alalaseja. Mutta ei sellaisia ole. Uudemmat talot ovat täynnä yksiöitä.
On siis pakko muuttaa työlääseen omakotitaloon, jossa viereinen talo on aivan kiinni ja piha kuin postimerkki. Tai rivitaloon, jossa voi olla kuumottavan epäykaityistä asua. Omat ja taloyhtiön pihatyöt kasaantuvat rivitaloissakin. Joka kesä on talon ja pihan kunnostustalkoot.
Oma, iso asunto keskellä kaupunkia, rauhallisella paikalla ja järven rannalla.
Sijainti. Järven rannalla. Ei näköyhteyttä naapureihin. Rantasaunalle voi kävellä vaikka alasti. En kylläkään kävele alasti, mutta voisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulppea panorama näköala savolaiseen järvimaisemaan niin kauas kuin silmä siintää 8. Kerroksesta.
Toiseksi parasta on hiljaisuus, tänne ei kuulu juuri mitään ääniä mistään.
Tämä kuulostaa unelmalta. Olen onnellinen puolestasi.
Meillä on taas kauhea panodraama.
Vierailija kirjoitti:
Asuinalueella ei ole kotimaisia tai ulkomaalaisia sopeutumattomia.
Kysyttiin asunnossa ei asuinalueella.
Vehreät, väljät näkymät. Alkaa olla melko harvinaista Helsingissä kun kaikki paikat halutaan rakentaa täyteen.
Vierailija kirjoitti:
En keksi mitään hyvää. Tämä vuokra-asunto miehen valitsema, vain koska oli uusi, silloin 3 vuotta sitten vielä halpa meidän tuloihin nähden (vuokra noussut 30€/ vuosi). Itse olisin valinnut eri asuin alueen, eri kerrostalon ja ylemmästä kerroksesta. Tai rivitalon/ luhtitalon mieluummin. Asutaan maan tasalla, nähdään olohuoneen ikkunasta ja parvekkeelta kun naapurit ramppaa tupakalle. Ja kaikki katsoo meille sisälle jos verhot auki. Ikkunoita ei voi pitää auki, kun tupansavu ja autojen pakokaasut (makkarin ikkunan takana parkkipaikka) tulee sisälle. Toivottavasti pääsisi muuttamaan tän vuoden puolella jo pois tästä, niin epäkäytännöllinen jo meidän 4 henkiselle perheelle.
Älä anna miehesi valita sitä seuraavaa asuntoanne!
Falloksen mallinen talouspaperin telinetappi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulppea panorama näköala savolaiseen järvimaisemaan niin kauas kuin silmä siintää 8. Kerroksesta.
Toiseksi parasta on hiljaisuus, tänne ei kuulu juuri mitään ääniä mistään.
Meillä on taas kauhea panodraama.
Ajeletko hiljalleen takaa?