Miksi haudotte fillareitanne kerrostalon varastossa?
Fillarit seisovat vuosikaudet käyttämättöminä varastoja/pyörätelineitä täyttämässä. Miksi ette myy niitä, jos ette tarvitse?
Meillä käytiin ne läpi laputtamalla, joten mitään jäännöspyöriäkään edellisiltä asukkailta ei ole.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
No en mä sillä koko ajan ajele, ja säilytän siellä ettei pöllitä 😅
Niin kirjoitin vuosikausia käyttämättä. Sen katos näkee jo sentin pölykerroksesta, ettei niitä käytetä edes kerran vuodessa. A me jotka käytämme, emme saa pyörää varkailta suojaan.
Katsoisin että varastointioikeus perustuu asunto-osakkeen omistajuuteen, eikä pyöräilytiheyteen.
Tarvitseeko olla täysi mulkvisti vain "koska mulla on oikeus"?
Vien usein varastoon. Eilenkin kun tulin illalla pyörällä kotiin, vein pyörän suoraan varastoon.
Välillä jätän ulos telineeseen lukittuna, mutta eilen näin pihalla kaksi jotain tyyppiä joita luulin kauempaa katsottuna teineiksi, mutta lähempää huomasin niiden olevan lähemmäs nelikymppisiä jotka vaan on jämähtäneet siihen heidän nuoruutensa 2000-luvun tyyliin. Heti tuli epämääräinen olo, ja pyörä varastoon.. jämähtänyt tyyli viestii herkästi epämääräistä elämäntapaa. Tyyli on käyntikortti monella tavalla.
Aiemmin en ollut nuita täällä nähnyt. Rauhalliset kulmat eikä tollasia täällä asu, mutta välillä on lähtenyt pihalta pyöriä ja puutarhakalusteita, eli vieraita käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Millä logiikallaminun yksi pyöräni vie tilaa enemmän kuin naapurin lapsiperheen viisi pyörää, viidet sukset ja kolme pulkkaa?
Niitä viittä pyörää yms käytetään aktiivisesti, toisin kuin koristepyörääsi, jota ei ole käytetty vuosikausiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kirjoitin vuosikausia käyttämättä. Sen katos näkee jo sentin pölykerroksesta, ettei niitä käytetä edes kerran vuodessa. A me jotka käytämme, emme saa pyörää varkailta suojaan.
Katsoisin että varastointioikeus perustuu asunto-osakkeen omistajuuteen, eikä pyöräilytiheyteen.
Tarvitseeko olla täysi mulkvisti vain "koska mulla on oikeus"?
Tarvittaessa kyllä.
Meillä on pyörävarastossa noin 2/3 pyöristä sennäköisiä, etteivät ole liikkuneet vuosikausiin. Lisäksi siellä on muutakin hylättyä rompetta ja roskaa. Se on tosi täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä logiikallaminun yksi pyöräni vie tilaa enemmän kuin naapurin lapsiperheen viisi pyörää, viidet sukset ja kolme pulkkaa?
Niitä viittä pyörää yms käytetään aktiivisesti, toisin kuin koristepyörääsi, jota ei ole käytetty vuosikausiin
Mitä sitten? Täytyy kai alkaa taas huoltaa se joka kevät ja pyyhkiä pölyt, niin kaltaisesi kitisijät pysyvät tyytyväisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Täytyy kai alkaa taas huoltaa se joka kevät ja pyyhkiä pölyt, niin kaltaisesi kitisijät pysyvät tyytyväisinä.
Se on hyvä idea. Tiedä, vaikka innostuisit jopa ajamaan sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä idea. Tiedä, vaikka innostuisit jopa ajamaan sillä.
Tukinpa innostun ainakaan juuri nyt. Mutta lupaan käydä tänään hoitamassa keväthuollon.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pyörävarastossa noin 2/3 pyöristä sennäköisiä, etteivät ole liikkuneet vuosikausiin. Lisäksi siellä on muutakin hylättyä rompetta ja roskaa. Se on tosi täynnä.
Tässä on yhtiökokousten aika tulossa, ehdota siellä varaston siivousta. Meillä tehtiin niin viime kesänä nimenomaan kokousaloitteen vuoksi. Merkittiin jokainen varastossa ollut tavara ja ne mistä ei poistettu merkkiä määräpäivään mennessä heitettiin pois tai toimitettiin hyvätekeväisyyskirppikselle.
Riippuu työpaikasta, kuinka paljon tulee käytettyä. Olen ammatissa, jossa tein kymmenisen vuotta määräaikaisuuksia. Tänä keväänä vihdoin sain vakinaisen paikan. Pariin edelliseen paikkaan ei ole jaksanut mennä pyörällä, kun on ollut niin pitkä ja mäkinen matka. Nykyiseen kuljen taas pyörällä, kun on vaan 4km, eikä tarvitse kulkea harjun yli siihen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä onnaktiivipyöräilijöiden varasto ja sitten sellainen varasto jossa on harvemmin käytetyt pyörät. No, juuri ne jotka ei jaksa hakea pyöriään sieltä kellarivarastosta olivat ensimmäisenä paikoittamassa 60-luvum œgandensa ja crescenttinsä sinne aktiivipyörien varastoon. Ajavat noin kerran vuodessa....
Mulla on päivittäin käyttämäni pyörä asunnossani, ja kerrostalon varastossa käyttämätön halpispyörä kaiken varalta jos varsinainen pyörä varastetaan tai menee rikki.
Kun kuitenkin töihin pitää päästä joka aamu, enkä mä omista autoa, niin halvin varasuunnitelma pyöräongelmien varalle on toinen pyörä.
Vierailija kirjoitti:
Avain on hukassa niin minkäs teet!
No avaat jollain työkalulla lukon (rälläkällä saa minkä tahansa lukon helposti auki) tai palkkaat ammattilaisen tekemään sen puolestasi.
Tiedättehän että pyöränkumit saattaa vuoden mittaan tyhjätä?
Ehdottaisin sellaista että taloyhtiö poistaa pyörät joiden kumit on kesälläkin tyhjät. Lappu kun on helppo laittaa mutta pumpun hankkiminen ja renkaan täyttäminen vaatii enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörävarasto kuuluu kaikille asukkaille, jokainen voi siellä pyöränsä säilöä.
NIin, mutta miksi se pyörä pitää olla, jos sitä ei käytetä? Koskaan.
Kuka määrittelee? Loukkasin molemmat nilkkani. Olin kuntoutuksessakin ja nyt kävelen ilman sauvoja. Pyörä vielä odottaa että nilkat vahvistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varastointiin on varastokopit.
Kukaan ei ole vielä vastannut, miksi sitä täysin käyttämätöntä pölyistä pyörää ei voi myydä pois kuleksimasta? Eikö täällä kukaan tunnusta, että on tälläinen hautoja?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä vastannut, miksi sitä täysin käyttämätöntä pölyistä pyörää ei voi myydä pois kuleksimasta? Eikö täällä kukaan tunnusta, että on tälläinen hautoja?
Jos aikoo laittaa sen jossain vaiheessa kuntoon? Itselläni oli yksi sporttipyörä pidempään pölyisenä hautomassa, nyt on taas kunnossa ja käytössä. Lisäksi on tavallinen pyörä, jolla ajan lyhyempiä matkoja.