Miksi haudotte fillareitanne kerrostalon varastossa?
Fillarit seisovat vuosikaudet käyttämättöminä varastoja/pyörätelineitä täyttämässä. Miksi ette myy niitä, jos ette tarvitse?
Meillä käytiin ne läpi laputtamalla, joten mitään jäännöspyöriäkään edellisiltä asukkailta ei ole.
Kommentit (64)
No en mä sillä koko ajan ajele, ja säilytän siellä ettei pöllitä 😅
Olin vuoden ulkomaan työkomennuksella ja taloyhtiö oli laputtanut maantiepöyräni ja poistaneet sen. Taloyhtiö korvasi uuden pyörän hinnan.
Pyörävarasto kuuluu kaikille asukkaille, jokainen voi siellä pyöränsä säilöä.
Äiti myi vanhan pyörän. En voinut ajaa koska voi pyörryttää yhtäkkiä, jos lihasjumit tai muu tilanne joka tulee.
Pitää alkaa sakottamaan käyttämättömiä... Venttiilit kaakossa jo kolmatta päivää. T. Isänjönssiä
Huvipuistohullu kirjoitti:
Niin kirjoitin vuosikausia käyttämättä. Sen katos näkee jo sentin pölykerroksesta, ettei niitä käytetä edes kerran vuodessa. A me jotka käytämme, emme saa pyörää varkailta suojaan.
Vierailija kirjoitti:
Pyörävarasto kuuluu kaikille asukkaille, jokainen voi siellä pyöränsä säilöä.
NIin, mutta miksi se pyörä pitää olla, jos sitä ei käytetä? Koskaan.
Kun tulee sota, perinteinen polkupyörä on tarpeellinen kulkuväline. Ei saa bensaa, dieseliä eikä sähköä. Lihasvoimalla liikutaan, ellei ole hevosta tai koiravaljakkkoa.
Mistä tiedät onko pyörä käytössä? Toki jos pölyinen ja renkaat tyhjät niin voi päätellä. Mulla pyörä omassa häkkivarastossa ja aamulla haen sieltä kun töihin lähden ja kotiin tullessa vien takaisin kellariin. 3000€ sähköpyörää ei uskalla ulkona säilyttää.
Olen aina kasannut kellarin perälle ne rikkinäiset pyörät jotka ei lähde laputuksella pois. Hyvin saa tilaa, ensin laputuksella häviää 2/3 osaa ja loput jotka jostain syystä käydään laputtamassa, mutta ne ei ole vuosiin liikkuneet kasaan kellarin takaseinälle yhteen röykkiöön. Näin toiminut aina kun uuteen taloon muuttanut.
Kerrostalon pyörävarastossa ei kannata säilyttää vähänkään arvokkaampaa pyörää. Jos sitä ei varasteta, se rikotaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät onko pyörä käytössä? Toki jos pölyinen ja renkaat tyhjät niin voi päätellä. Mulla pyörä omassa häkkivarastossa ja aamulla haen sieltä kun töihin lähden ja kotiin tullessa vien takaisin kellariin. 3000€ sähköpyörää ei uskalla ulkona säilyttää.
Just siitä pölykerroksesta. Ja pyörä nököttää just samassa paikassa ja asennossa vuosi toisensa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kaupungissa ei edes pyörävarastossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos se häkkivarasto on tehty rimasta ja kanaverkosta, 3000 € sähköpyörä voi sieltäkin lähteä varkaan matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina kasannut kellarin perälle ne rikkinäiset pyörät jotka ei lähde laputuksella pois. Hyvin saa tilaa, ensin laputuksella häviää 2/3 osaa ja loput jotka jostain syystä käydään laputtamassa, mutta ne ei ole vuosiin liikkuneet kasaan kellarin takaseinälle yhteen röykkiöön. Näin toiminut aina kun uuteen taloon muuttanut.
Yksi hyvä kikka on käydä ottamassa niistä pölyisistä rotiskoista laput pois, ei se asukas tajua edes että se vuosia paikallaan ollut romukonkeli häviää sieltä.
Muutin nykyiseen asuntoon 5v sitten. Pyörävarasto täynnä pyöriä, joissa on sentin pölykerros ja renkaat puhki. Parastahan on, että niissä on kumminkin lappu missä asunnossa omistaja asuu, eli varastoa on joskus tyhjennetty.
Mulla on eläkkeellä aikaa. Olen ajankuluksi paloitellut noita romupyöriä roskikseen.
Ei niitä pysty hautomaan. Huumeporukka kuskaa ne naapuritaloyhtiöön ja tuovat sieltä saman verran pyöriä meidän taloyhtiöön. Joku huumehemmo avaa varaston oven.
Vierailija kirjoitti:
Niin kirjoitin vuosikausia käyttämättä. Sen katos näkee jo sentin pölykerroksesta, ettei niitä käytetä edes kerran vuodessa. A me jotka käytämme, emme saa pyörää varkailta suojaan.
Katsoisin että varastointioikeus perustuu asunto-osakkeen omistajuuteen, eikä pyöräilytiheyteen.
Se on se mummon perintöpyörä mitä ei saa myydä ennenkuin mummo kuolee. Ei siis meillä mutta meidän talossa yksi tämmöinen.