Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhan omakotitalon remontointi.Paljon on tullut maksamaan?

20.03.2007 |

Millaisia summia olette remonttiin laittanut ja mitä sillä rahalla on saanut? Teittekö itse vai joku muu?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihdettiin koko taloon ikkunat ja ulko-ovet sekä tallin ovet: 10000e. Firma hoiti.

Muurautettiin takka, pohjatyöt ja materiaalit haettiin itse, muurari kasasi, kokonaissummaksi tuli 3200e.

Kellarista on kaivettu lattiaa auki, tehtiin täydellinen keittiöremontti itse, sähkötyöt itse, putkiremonttia, purettu seinää, kasattu seinää, eristetty, tuettu, maalattu ja hiottu.

Muutaman vuoden on jossain päin taloa joku projekti meneillään joten kaikki mitä palkasta jää laskujen jälkeen, menee sitten taloon eli tuhansia vuodessa ;)

Kattoremppa pitäis vielä tehdä tulevaisuudessa, arvio 5000- 10 000e.

Vierailija
2/5 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleen tullut ainakin sähköt, putket,sauna,kylpyhuone,keittiö,pinnat,lattia,salaojat sun muut ulkohommat, katto,

Muita ei nyt tähän hätään tule mieleen =) Kai se pitää vaan ottaa joku arvioimaan paikan päälle niin tietää, että kannattaako edes haaveilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennyt noin 40-50 000¿. Sillä on remontoitu 3krs. talon 2 kerrosta. mm. keittiö, 2 vessaa, kaikien huoneiden pinnat; seinät, lattiat ja katot (6 huonetta). Putkityöt ja sähkötyöt on tehnyt ammattilainen, mutta muut työt ovat olleet miehen ja sukulaisten riesana ;)

Vierailija
4/5 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä on tehty itse tosi paljon, mutta toisaalta kaikki on uusittu väliovia ja pistorasioita myöten. Jotain putkitöitäkin on tarvinnut pesuhuoneeseen tehdä ja sähkötöitä myös, jotta on saatu uusia valaistuksia yms.

Harkitsimme rintamamiestaloa ensin ja siihen laskin (+moni tuttu neuvoi + luin netistä kokemuksia) menevän noin 60 000 - 70 000 Euroa, jos tekee siis itse mahdollisimman pian. Tuossa oli mukana kaikki paitsi ikkunat. Remontin taso olisi ollut sellainen, että mm. kellari olisi täysin asumiskäyttöinen, lämmin ja syvemmäksi kaivettu.

Vierailija
5/5 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomitat 8x12m. Talomme oli hiljattain maalattu ja katto on o.k kunnossa sekä salaojat tehty jo valmiiksi. Keskikerroksen remontoimme täydellisesti: kaikki pinnat, lisälämmöneristystä, keittiö, vessa, ikkunat, sähköt, putket, keskuspölynimuri jne. Käytimme hyväksemme vanhat lankkulattiat, väliovet ja tulisijat. Kellarissa oli remontoitu hiljattain, joten siellä selvisimme pintahommilla (katto, seinät ja kaapistot). Saunaa ja pesuhuonetta emme ole vielä remontoineet, tehty kellariremontin yhteydessä noin 10v sitten. Vintti on vielä alkuperäiskunnossa. Ulkopuolista työvoimaa olivat sähkö- ja putkimies. Tähän osioon meni rahaa noin 35-40 000 euroa.

Lisäksi rakensimme taloomme lämpimän kuistin noin 16 neliötä. Paljon ikkunoita ja konesaumattu peltikatto. Kustannukset noin 10 000 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän