Siis onko jollain muka vielä käytössä pankin tunnuslukutaulukoita?
Käsittämätöntä, onko vielä lankapuhelinkin kotona? 😂
Kommentit (34)
Mulla on. Ja äppejä ei ole. Verkkoon kirjauduin vain silloin kun on pakko eli maksaakseni laskujani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai elohopeaa sisältävä kuumemittari😂
Kirjahylly, VHS-nauhuri ja virityskuva telkkarissa
Löytyy, paitsi virityskuva
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki lataile vieläkään niitä appeja. Mikä vika avainlukulistassa?
No kyllä 2020-luvulla elävä ihminen käyttää appia taikka opettelee sen käytön. Esim. Nordealta ei edes saa avainlukulistaa. Sen lisäksi se ei ole kovin tietoturvallinen.
ennen kuin joku tulee valittamaan, että vanhukset ei osaa käyttää älylaitteita, niin se on vain opettelusta kiinni. Kiinassakin vanhukset osaavat kaiken uuden teknologia ihan yhtä hyvin kuin nuoret ja ilman mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
No sinä et osaisi sellaisesta lukemia katsoakaan. Et varmaan osaa viisarikelloakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minullapa on. Toiminut vuosikymmenistä toisiin luotettavasti. Mitä vikaa mielestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä 2020-luvulla elävä ihminen käyttää appia taikka opettelee sen käytön. Esim. Nordealta ei edes saa avainlukulistaa. Sen lisäksi se ei ole kovin tietoturvallinen.
ennen kuin joku tulee valittamaan, että vanhukset ei osaa käyttää älylaitteita, niin se on vain opettelusta kiinni. Kiinassakin vanhukset osaavat kaiken uuden teknologia ihan yhtä hyvin kuin nuoret ja ilman mitään ongelmia.
Mulla on pankkipalvelut Op:ssa ja käytän mobiilia. Olin hävittänyt avainlukulistan johonkin, en ollut käyttänyt sitä enää aikoihin.
No, vaihdoin puhelinta, niin mobiilin asennukseen tarvittiinkin ko. pankilla se avainlukulista. Jouduin hankkimaan uuden listan, ja se postitettiin, niin olin sitten 2 viikkoa ilman pankkipalveluja. Laskut odottivat kaikki myös siellä, koska kaikki tulee mulle mobiiliin. Myöskään selainversiota ei pystynyt käyttämään kuin suppein palveluin ilman lukulistaa.
En ihan käsittänyt, että vielä nykyaikana ko. pankin meno on näin "edistyksellistä".
AP on niitä palstamme ikisinkkuja. Ei ole koskaan appia puhelimessa.
Tunnuslukuja ei osaa käyttää, koska numerot ovat liian hankala käsite.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sellainen voi olla varalla. Minulla meni kännykkä kaput ja putosin yhteiskunnan ulkopuolelle silmänräpäyksessä. Et voi ostaa, et maksaa yhtään mitään! Jopa uuden puhelimen tilaaminen lähes 100 % mahdotonta.
Minun miehelle kävi juuri noin. Lisäksi hän on ulkomailla töissä. Hän oli silpunnut tunnuslukutaulukon, koska kuvitteli, että ei tarvitse sitä mihinkään. Ja uusien tunnuslukujen saaminen oli työn ja tuskan takana, sillä minä en voinut käydä tilaamassa niitä meidän Suomen osoitteeseen edes valtakirjan avulla.
Kaikki tuntuu olevan puhelimen takana nykyään
Minulla olisi tunnuslukukortti vieläkin käytössä jos ei olisi pitänyt pakolla luopua siitä. Nyt on tunnuslukulaite joka sinänsä toimii hyvin mutta mitä sitten kun paristo tyhjenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pankkipalvelut Op:ssa ja käytän mobiilia. Olin hävittänyt avainlukulistan johonkin, en ollut käyttänyt sitä enää aikoihin.
No, vaihdoin puhelinta, niin mobiilin asennukseen tarvittiinkin ko. pankilla se avainlukulista. Jouduin hankkimaan uuden listan, ja se postitettiin, niin olin sitten 2 viikkoa ilman pankkipalvelu
Sinun kannattaisi hommata henkilökohtainen avustaja ja holhooja, jos elämä on noin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, vaihdoin puhelinta, niin mobiilin asennukseen tarvittiinkin ko. pankilla se avainlukulista. Jouduin hankkimaan uuden listan, ja se postitet
No, vaihdoin puhelinta, niin mobiilin asennukseen tarvittiinkin ko. pankilla se avainlukulista. Jouduin hankkimaan uuden listan, ja se postitettiin, niin olin sitten 2 viikkoa ilman pankkipalvelu
"Sinun kannattaisi hommata henkilökohtainen avustaja ja holhooja, jos elämä on noin vaikeaa."
Minuakin alkoi kiinnostaa. Kerro, mitä sinä olisit tehnyt tuollaisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullapa on. Toiminut vuosikymmenistä toisiin luotettavasti. Mitä vikaa mielestäsi?
Samoin minulla. Hyvä ja luotettava aina käyttövalmis mittari, josta ei tule edes mitään kuluja.