Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen luonteeltani laiska?

Vierailija
14.05.2025 |

Pitääkö minun valehdella esimerkiksi työnhaussa?

Miksi pitää väkisin esittää jotain mitä ei ole, eikö se ole huijaamista?

Onko oikeus päästä töihin, jos hallitsevana luonteenpiirteenä on laiskuus?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin olen. Silti olen töissä hyvin tehokas ja teen työni nopeasti. Kehitän helpottavia asioita. Ilmeisesti jotta pääsen laiskottelemaan nopeammin. 

Vierailija
2/7 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta laiskuus on kehitystä eteenpäinvievä voima. Se kannattaa kuitenkin työpaikkahaastattelussa naamioida tehokkuudeksi. Eli ettei tee mitään turhaa, joten oleellinen valmistuu nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä olen ainakin katsonut parhaaksi vaan teeskennellä muuta työhaastattelussa. Samoin teeskentelen olevani ekstrovertti tiimipelaaja, vaikka olisin mieluiten korpierakko, joka ei näkisi muita ihmisiä juuri koskaan. 

Ja se laiskuun on vain luonteenpiirre, taipumus. Ei sen mukaan ole pakko toimia. Kyllä minä ainakin pakotan vaan itseni tekemään töitä, vaikka laiskottaisi. Koska kokisin vääräksi nostaa palkkaa työsuoritteista, joita en riittävästi tekisi.

Vierailija
4/7 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus pistää harkitsemaan mikä on tehokasta ja hyödyllistä tekemistä. Jokaisella on jaksamisen rajat ja niiden jatkuva ylittäminen kostautuu jossain vaiheessa.

Vierailija
5/7 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mäkin olen. Silti olen töissä hyvin tehokas ja teen työni nopeasti. Kehitän helpottavia asioita. Ilmeisesti jotta pääsen laiskottelemaan nopeammin. 

Sama täällä. Harvassa tehtävässä on sellaista vaihetta, mihin en keksisi oikotietä.

Laiskuutta pidetään tehokkuutena, joten kiitoksia ropisee, vaikka keksin niitä, että voisin nostaa jalat pöydälle loppupäiväksi.

Sillä muutkin käyttävät niitä, ja firman tulos paranee.

Vierailija
6/7 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aivan mitä töitä haet. Laiska on hyvä keksimään, miten jonkin voisi hoitaa helpommin ja vaivattomammin. Se laiskuus vaan pitää osata esittää voimavarana, mistä on hyötyä. Moni keksintö on laiskuuden aikaansaamaa.

Jos laiskuutesi on sitä, ettet viitsi työtäkään tehdä, niin parempi olla mainitsematta.

Vierailija
7/7 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen laiska ja käyn töissä vain että voin elää vapaa-aikaa ja maksaa laskuni omalla rahalla. Kuten tässä on todettukin, parhaimmillaan laiskuuden voi kääntää tehokkuudeksi, näin olen tehnyt itsekin.

Työttömyys ei ole aina oma valinta, ja silloin se on ok. Mutta jos on vain että työt ei kiinnosta, niin ei sellaisen syömäänkään pidä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi