Asiointipalvelu Suomi.fi, työvoimaviranomaisen postit
Pitääkö tällänenkin nyt ottaa käyttöön? Eikö ne nyt tule normaalisti kirjautuessa entiseen paikkaan, kun kirjautuu työmarkkinatorilla?
Kommentit (9)
mulla on omaposti. Pistäköön sinne. Jos eivät sitten ole sama asia.
En suostu. Tietääkseni Suomessa osataan tehdä paperia ja postikin on keksitty.
Tämäkin on suomalaiselle työttömälle ylivoimainen haaste ja valituksen aihe. Eipä yllätä.
Kunhan tämä suomi.fi tulee pakolliseksi, käyn poistamassa jokaisesta palvelusta sähköpostiosoitteeni ja puhelinnumeroni ja klikkaamassa vain paperipostia.
Kiusa se on pienikin kiusa. Ja en ole työtön tai tuensaaja.
Viranomaispostia pakolla ulkomaisille sähköpostipalvelimille suomen viranomaisilta?
Mikä on suomen valtion ylläpitämä sähköposti omille kansalaisille? Sen täytyy olla ilmainen.
MInä olen klikannut kaikkiin mahdollisiin viranomaisposteihin, että vain paperilla, kiitos. En todellakaan lähde arpomaan, koska olen oikealla suomi.fi -alustalla ja koska jossain huijauksessa, joka on tehty vielä fiksummin kuin nykyiset.
Tuonne suomi-fi tulee työttömälle ainoastaan se lakisääteinen viranomaisposti, jonka edelleen näkee Työmarkkinatorilla samantien, mutta kun laki vaatii erikseen esim. karenssista ilmoittamaan tietyllä tavalla, niin Työmarkkinatori ei siihen kelpaa.
Lisäksi en oikein ymmärrä, miten minut saadaan väkisin suomi-fi -käyttäjäksi, jos olen joskus kertonut viranomaiselle meiliosoitteeni, mutta en ole ottanut suomi.fi -palvelua käyttöön. Voiko viranomainen olettaa, että meiliosoitteeni on ikuisesti sama?
Paperipostia vaikka piruuttaan. Täytyyhän posti pitää toiminnassa. Ajavat alas muuten kohta koko laitoksen.
Kai muillekin työttömille on tullut sama ilmoitus?Kokemuksia?