Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkkeistä asiaa

Vierailija
12.05.2025 |

Jos on säännöllinen lääkitys ja seuraavat lääkkeet hakee aina sinä päivänä kun saa kelakorvattavuuden, niin miksi kela valittaa että haen ne liian aikaisin? Jos kela itse on päättänyt sen päivän milloin korvaavat?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetteleekö kukaan muu samaa?

Vierailija
2/21 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Kela valittaa? Olisiko kyse siitä, että tuolla hakutavalla lääkkeitä kertyy enemmän kuin reseptien mukaan tarvitset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko lääke asiat mammapalstalle?

Vierailija
4/21 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse että ne tulevat toimeentulotukena? 

Vierailija
5/21 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Ennen sai 2 viikkoa ennen loppumista lääkkeen ulos apteekista, nyt pitää yrittää olla tarpeeksi terve että pääsee apteekkiin, ennen kuin lääke loppuu 2-3 päivän sisään

Vierailija
6/21 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyse että ne tulevat toimeentulotukena? 

Olen tuo @5, ja ihan itse maksavana olen huomannut samanilmiön, ei ollut vielä pari vuotta sitten,

Vierailija
7/21 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko lääke asiat mammapalstalle?

Mistä täällä saa sitten puhua? 

-en oo ap

Vierailija
8/21 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön viittä tavislääkettä, 3 verenpaineeseen, kolesteroli ja metformi.  Nytkin hain yhtä ja farmaseutti kysyi otatko muutkin mitä täällä jo saa.  Yli 2 viikkoa  ainakin päiväykseen.

Vierailija
9/21 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole valitettu asiasta. Verenpainelääkkeet yleensä 98-100 kpl /pkt eli noin 3kk satsi jonka saa korkeintaan kerralla KELA-korvattuna. Sitten jos ostaa 3 kk / 2 kk / 1 kk satsi niin lääkettä saa täydentää aikaisintaan 3 / 2/ 1  viikkoa ennen lääkkeiden loppumista.

PKV-lääkkeissä (esim. opioidit) minun kohdalla kun paketin koko on 50 pilleriä niin saan seuraavan rasian 45 päivän päästä edellisestä ajatuksella etten käytä niitä väärin. Joskus käynyt niin apteekissa kun sanonut etä tarvitsen sitä ja tätä ja tota niin apteekin täti sanoo opioidin kohdalla " joo, muttä tätä saat esim. vasta huomenna / ylihuomenna".

Jos tavallista reseptilääkettä aikoo ostaa ennenaikaisesti lisää niin ei saa KELA-korvausta.

KELAlla ja apteekeilla omat juttunsa mutta vuosien saatossa olen niiden kanssa oppinut elämään.

Vierailija
10/21 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina saanut ilman farmaseutin kitinää paljon aikaisemmin lääkkeet joku 2-3 viikkoa ennen kuin lääkkeet olis loppuneet. Riippuukohan sitten farmaseutista miten ne niitä antaa.

Vierailija
11/21 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut mitään tuollaista. 3kk lääkkeet otan aina kerralla niin ei tartte rampata siellä apteekissa.

Vierailija
12/21 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Ennen sai 2 viikkoa ennen loppumista lääkkeen ulos apteekista, nyt pitää yrittää olla tarpeeksi terve että pääsee apteekkiin, ennen kuin lääke loppuu 2-3 päivän sisään

Olen huomannut myös että se riippuu ihan apteekin työntekijästäkin miten aikaisin ne saa. Jotkut ovat tosi tiukkoja ja eivät anna vaikka kela korvaisi jo. Jotkut vähän hövelimpiä. Kerran kävi niin että varasin lääkkeen hyvissä ajoin ja hain sen viime tipassa niin hupsista,eivät olleet muistaneet tilata sitä lääkettä ja olin pari päivää ilman. Minusta on outoa ettei OMIA lääkärin määräämiä lääkkeitä saa ostaa vaikka kela korvaa.

Vierailija
13/21 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Kela valittaa? Olisiko kyse siitä, että tuolla hakutavalla lääkkeitä kertyy enemmän kuin reseptien mukaan tarvitset?

Syy voi olla juurikin tämä mutta MIKSI kela hyväksyy sen tyyliin 3 viikkoa aikaisemmin?

Vierailija
14/21 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina saanut ilman farmaseutin kitinää paljon aikaisemmin lääkkeet joku 2-3 viikkoa ennen kuin lääkkeet olis loppuneet. Riippuukohan sitten farmaseutista miten ne niitä antaa.

Farmaseutti kyllä usein antaa mutta kela rupeaa valittamaan. Farmaseutti ei ole koskaan huomauttanut asiasta. Ja ihan itse rahalla maksan sen mitä jää kela-korvauksen jälkeen maksettavaksi. Ap

Vierailija
15/21 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä kelan kitinä ilmenee?

Vierailija
16/21 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutti kyllä usein antaa mutta kela rupeaa valittamaan. Farmaseutti ei ole koskaan huomauttanut asiasta. Ja ihan itse rahalla maksan sen mitä jää kela-korvauksen jälkeen maksettavaksi. Ap

Eikös se farmaseutti sulle lääkkeet anna ja kerro asiasta?

Vierailija
17/21 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten Kela oikein valittaa asiasta?

Vierailija
18/21 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin tyhmää. Joku systeemi pitäisi kehittää että saisi aina kuukauden lääkkeet alkukuusta. Nyt täytyy aina apteekilta pyytää lappu mistä näkee milloin saa seuraavan satsin.

Vierailija
19/21 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin tyhmää. Joku systeemi pitäisi kehittää että saisi aina kuukauden lääkkeet alkukuusta. Nyt täytyy aina apteekilta pyytää lappu mistä näkee milloin saa seuraavan satsin.

Lääkkeitä on erilaisia. Itsellä on  niin tavanomaia että otan kolmen kuukauden satsin aina niitä.  Tosin hakupäivät ei ole kaikille samat joten ne kulkee vähän eri rytmissä.

Siinä reseptissä joka liimataan lääkepakkaukseen on alareunassa koska lääke on gaettu.  Siitä osaan ihan itse laskea jos on haettu 13. Helmikuuta saan toukokuun alussa 2,5 kuukautta päiväyksestä uuden satsin.   Pikkuliuskasta näkee paljonko vielä apteekista on saatavissa ennenkuin pitää uusia reseptim

Vierailija
20/21 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten Kela oikein valittaa asiasta?

Tuota minäkin ihmettelen.