Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäisyys yliopistossa, vertaistukea?

Vierailija
12.05.2025 |

Tuntuu, että aiheesta ei oikein puhuta missään. Itse olen kokenut, että on todella vaikea löytää samanhenkistä seuraa vielä yliopistossakin. Nuoret ja pidetyt tyypit eivät tarkoituksella ole tekemisissä kaikkien kanssa. Olen jäänyt ulkopuoliseksi monella kurssilla ja tehnyt sitten suosiolla asioita yksin, vaikka työmäärä on isompi. Muilla samanlaisia kokemuksia?

Luulisin, että monet tutustuvat bileissä ja illanistujaisissa, joihin en ole itse ollut halukas menemään. Varsinkaan ainejärjestön juttuihin, joissa koen, että huumori ja meno on liian raskasta, ehkä olen jotenkin erityisherkkä. Muutaman ryhmäläisen kotona olen käynyt istumassa iltaa, mutta ei ole muodostunut sellaisia varsinaisia ystävyyssuhteita, joita kaipaisin.

t. nainen 29 v.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko harkinnut Jodel-sovelluksen asentamista?

Sieltä saisit varmasti vastakaikua paljon paremmin mitä vauva-palstalta.

Vierailija
2/5 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko harkinnut Jodel-sovelluksen asentamista?

Sieltä saisit varmasti vastakaikua paljon paremmin mitä vauva-palstalta.

Jodelissa ei ole enää nuoria, vaan samat henkilöt mitkä ylilaudalla ja vauva alustalla t. Tietäjä

ap, oon myös opiskelija ja en osaa neuvoa sua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa oli ihan kivoja tyyppejä, mutta ystävyyksiä ei syntynyt. En ole ollut missään tekemisissä entisten opiskelukavereiden kanssa valmistumisen jälkeen. Olisi ollut kiva saada ystävä tai ystäviä, mutta tuntui, että ihmisillä on jo omat piirinsä.

Vierailija
4/5 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hieman hankala yhdistelmä jos haluat seuraa, mutta et ole valmis osallistumaan ns perinteisiin opiskelijamenoihin. Ainejärjestöstä löytyisi seuraa ja ryhmä, johon kuulua. 

Voisitko ajatella, että joustaisit omista vaatimuksista sai ja menisit mukaan johonkin toimintaan? 

Samanhenkisiä ihmisiä ei oikein löydä pelkästään luennoilla tai istumalla kirjastossa, yleensä ihmiset tutustuvat toisiinsa tekemisen kautta. Paras tekeminen on kun on yhteinen tavoite. 

Jos toisiin tutustuminen tuntuu itsestäsi liian vaikealta, varaa YTHS:n kautta psykologi jonka kanssa voit käydä läpi omia ajatuksiasi ja miettiä, voisitko saada uutta näkökulmaa asioihin. 

Ja aina ei tarvitse olla niin samanhenkinen ollakseen ystävä. Joskus joku ihan toisenlainen ihminen voi tulla läheiseksi ja tärkeäksi.

Vierailija
5/5 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinulla ystäviä lukiossa, peruskoulussa, päiväkodissa? vai olitko jo silloin erilainen kuin muut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan