Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Julkisen kautta uniapneatutkimuksiin

Vierailija
12.05.2025 |

Pääseekö helposti? Miten tutkitaan? Paljonko maksaa? Työterveys ei maksa meillä tällaista tutkimusta. Alkaen hinta 500e yksityisellä. 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin pääset, jos tilaat aikaa uniapneatutkimuksiin. Varaa aika oireiden takia, siellä voit ottaa puheeksi uniapnean mahdollisuuden.

Siipalla tehtiin tutkimus yksityisen kautta, saattoi mennä työterveyden kautta. Se itse unitutkimus oli sellainen, että oli joku miniläppäri, mikä kartoitti kaikenlaisia juttuja antureista, niitä laitettiin moniin paikkoihin ohjeiden mukaan. Joku äänitti kai huoneen äänetkin mittauksen aikaan. Siinä piti nukkua omassa sängyssä yksin huoneessa niiden kaikkien piuhojen ollessa paikoillaan. Laitteisto palautettiin sitten seuraavana aamuna analysointia varten.

Vierailija
2/2 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain työterveydestä lähetteen julkiselle puolelle, koska uniapnean hoito ei kuulu työterveyssopimukseen. Julkiselta puolelta ottivat yhteyttä, sain kutsun hakea kotiin sen laitteen jolla uniapneaa mitataan  yhdeksi yöksi. Tämän perusteella todettiin uniapnea (lääkäri soitti minulle). Sen jälkeen tuli sairaalan keuhkopolilta kutsu noutamaan cpap-laite. Samalla reissulla perusteellinen opastus laitteen käyttöön. Sen jälkeen saan vuosittain paketin, jossa  cpap laitteen maskeja, suodattimia, lämpöletkun ja vesisäiliön. Ja tästä kaikesta maksoin vain sen yhden keuhkopolilla käynnistä aiheutuneen käyntimaksun. Näin siis Keski-Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla