Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokavaliomuutos jolla vaikutusta

Vierailija
12.05.2025 |

Millaisia ruokavaliomuutoksia olette tehneet että olette myös huomanneet muutoksen vaikutuksen?

Laihtuminen, yleinen jaksaminen jne. Jätitkö kokonaan jotain lautaselta pois, vaihdoitko toiseen? 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti keto/vvh ruokavalio. Olen kokeillut tätä myös aikaisemmin, mutta on ollut voimaton olo, kun olen syönyt ihan liian vähän rasvaa ja en ole ottanut elektrolyyttejä käyttöön. En ole jaksanut montaa viikkoa.

Nyt aloitan päivän rasvakahvilla ja käytän elektrolyyttejä. Hiilihydraatit pidän 20-40 g, mutta noin kerran viikossa tulee semmoinen 70g, mutta ajattelen, että en halua ihan ehdoton olla. Paino on pudonnut eikä tule syömisen jälkeen väsymyskohtauksia. 

Vierailija
2/5 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissuttelun jätin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä totesin viime joulukuuussa laihtumisen tarpeen, oli päässyt tulemaan 15 kg. Chattailin Chat GPT: kanssa siitä, miten paljon kaloreita mun pitäisi syödä, että laihtuisin rauhallista tahtia, ja miten saisi nälän pysymään hallinnassa kun laihtuu. Se suositteli mulle 1700 kcal päivässä ja riittävää proteiinin saantia. Pyysin siltä Välimerellisen ruokavalion tyyppisen 1700 kcal päivässä, runsasproteiinisen ruokavalio-ohjelman 2 viikoksi, ja sieltähän tuli. Olen laihtunut tasaista tahtia 0,5-1 kg viikossa sillä, olen erittäin tyytyväinen.

Vierailija
4/5 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi, sokeri ja kaikki höttöhiilari kuten riisi pois. Mitään roskaruokaa/valmisruokashaibaa en syönyt tätä ennenkään eikä painon kanssa ole ollut ongelmia, verensokerivuoristoradat kuitenkin väsytti, masensi, sai ahmimaan, aiheutti osaltaan migreenejä. Kauraa syön puurona mutta muuten hiilihydraattia tulee kasviksista, marjoista ja hapanmaitotuotteista. Ihan jo pelkkä leivän jättäminenkin myös rauhoitti vatsaakin paljon. 

Vierailija
5/5 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä totesin viime joulukuuussa laihtumisen tarpeen, oli päässyt tulemaan 15 kg. Chattailin Chat GPT: kanssa siitä, miten paljon kaloreita mun pitäisi syödä, että laihtuisin rauhallista tahtia, ja miten saisi nälän pysymään hallinnassa kun laihtuu. Se suositteli mulle 1700 kcal päivässä ja riittävää proteiinin saantia. Pyysin siltä Välimerellisen ruokavalion tyyppisen 1700 kcal päivässä, runsasproteiinisen ruokavalio-ohjelman 2 viikoksi, ja sieltähän tuli. Olen laihtunut tasaista tahtia 0,5-1 kg viikossa sillä, olen erittäin tyytyväinen.

Tekoäly vaan on joskus parempi kuin ihminen vaikka ei tavallaan haluaisi :D Toki tuokin perustuu omaan työhön eli myös teet sitä mitä neuvotaan