Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tiedä haluaisinko toisen lapsen vai en

Vierailija
11.05.2025 |

ja tuntuu, että tulen hulluksi. Esikoinen täytti juuri 2 ja itsellä sen verran jo ikää, että päätös pitäisi asiasta tehdä pian. Tänään olin aamupäivällä sitä mieltä, että tuo yksi riittää ja nyt jo tässä illalla huomaan taas jahkailevani asiaa. En tiedä mitä teen. En jaksaisi koko ajan vatvoa asiaa mielessä, mutta silti teen niin, koska asia tuntuu liian isolta ratkaista. Mies olisi tyytyväinen yhteen, mutta jos toinen olisi itselleni tärkeä asia, voisi vielä alkaa yrittämään. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös sama jahkaus. Olen aina halunnut useamman lapsen ja nyt esikoinen täyttää pian kaksi. Hänen vauva vuosi oli helppo mutta taaperovuosi aika raskas ja toisaalta meidän kolmehenkinen perhe on ollu täydellinen. Meillä samoin puoliso olisi ollut vahvemmin yhden lapsen tai selvästi isomman ikäeron kannalla mutta päädyttiin nyt kuitenkin yrittämään toista nyt vaikka en ollut lainkaan asiasta samanlailla varma kuin ekasta. Jännitti kuitenkin oma ikä ja se että jos myöhemmin ei onnistukkaan. No nappas nopeasti tämä tokakin ja nyt alkuraskauden pahoinvointia on jotenkin paljon hankalampi sietää kuin ekalla kerralla ja pelkään koko ajan että oli virhepäätös.

Vierailija
2/12 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli myös sama jahkaus. Olen aina halunnut useamman lapsen ja nyt esikoinen täyttää pian kaksi. Hänen vauva vuosi oli helppo mutta taaperovuosi aika raskas ja toisaalta meidän kolmehenkinen perhe on ollu täydellinen. Meillä samoin puoliso olisi ollut vahvemmin yhden lapsen tai selvästi isomman ikäeron kannalla mutta päädyttiin nyt kuitenkin yrittämään toista nyt vaikka en ollut lainkaan asiasta samanlailla varma kuin ekasta. Jännitti kuitenkin oma ikä ja se että jos myöhemmin ei onnistukkaan. No nappas nopeasti tämä tokakin ja nyt alkuraskauden pahoinvointia on jotenkin paljon hankalampi sietää kuin ekalla kerralla ja pelkään koko ajan että oli virhepäätös.

Onhan se varmasti hankala sietää, kun on se toinenkin siinä hoidettavana ja erilaista raskas muutenkin. Onnea kuitenkin! Epävarmuus varmasti ihan normaalia vielä tuossa vaiheessa. Ja ainakaan ei nyt tarvii enää jahkailla asiaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä kolikkoa ja anna kohtalon ratkaista sen avulla.

Vierailija
4/12 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin.

Vierailija
5/12 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse aio hankkia lapsia laisinkaan, mut jos hankkisin ni ehdottomasti 2 vähintään että on sisaruksia. 

Vierailija
6/12 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se varmasti hankala sietää, kun on se toinenkin siinä hoidettavana ja erilaista raskas muutenkin. Onnea kuitenkin! Epävarmuus varmasti ihan normaalia vielä tuossa vaiheessa. Ja ainakaan ei nyt tarvii enää

Ehkäpä siitäkin toki. Mutta oli kyllä itsellekin yllätys kuinka ristiriitainen prosessi tämä päätös tokasta oli verrattuna ekaan. Puoli vuotta mietin ja kuvittelin eri skenaarioita ja odotin että oisin varma sen päätöksen kanssa mutta semmosta tunnetta ei koskaan tullut. 

Vierailija
7/12 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi. Aika raskasta oli se toisen vauvavuosi kun esikoinen oli jo menevässä iässä. Kummatkin hoidin kotona. Paljon he riitelevät, mutta olen silti tyytyväinen, että heitä on kaksi. Minulla ja miehellä on sisarukset, joten kaksi tuntui sopivalta määrältä. Ekaa pohdin paljon pidempään, mutta sama kuin aiemmalla vastaajalla eli halusin lapselle myös sisaruksen.

Vierailija
8/12 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta mitä vanhempi voi lapselleen hankkia on sisarus.

Itse olen ainoa lapsi. Vanhemmat ois halunneet toisen, mutta eivät saaneet.

Lapsena ei niinkään haitannut, oli naapureita ja serkkuja. Mutta oikeestaan lukion jälkeen oon sisarusta kaivannut. Mulla on itsellä 3 lasta. Ovat tosi paljon toistensa kanssa. Jos mahdollista, suosittelen sulle ap toisen lapsen hankintaa.

Vierailija
9/12 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän maailmaan?

Vierailija
10/12 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haaveilen kuudennesta, mutta parisuhde ei ole sillä tolalla, että lapsia tulisi enää lisää. Lapsi on aina lahja. Yrittäisin varmasti, jos yhtään lapsesta haaveilee.

Vierailija
11/12 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haaveilen kuudennesta, mutta parisuhde ei ole sillä tolalla, että lapsia tulisi enää lisää. Lapsi on aina lahja. Yrittäisin varmasti, jos yhtään lapsesta haaveilee.

Täällä seitsemännestä haaveillaa, reilu 1 v. Lapsi on tosiaan lahja.  Ehkäpä saan, ehkä en...

Vierailija
12/12 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli myös sama jahkaus.. . Meillä samoin puoliso olisi ollut vahvemmin yhden lapsen tai selvästi isomman ikäeron kannalla mutta päädyttiin nyt kuitenkin yrittämään toista . .   

Idiootti! Miehesi halusi sen yhden ja sinä porasit ja porasit ja porasit ja nyt se on muka että PÄÄDYTTIIN NYT KUITENKIN YRITTÄMÄÄN TOISTA. Kuka hitto päätyi muka? SINÄ. Jestas että naiset voivat olla itsekkäitä, ihan kintaalla viitaten siihen, mitä mies päätienaajaana on laskenut voivansa tehdä, tienata, maksaa, monien vuosien ajan.

trrveisin onnellinen Mummi, 64, jolla ei ole idioottilapsia eikä idioottiminiöitä