Miksi puolisosta on tullut avuton?
Ollaan oltu vuosia yhdessä ja parin viine vuoden aikana olen huomannut lisääntyvässä määrin, että puoliso heittäytyy koko ajan kädettömämmäksi.
Jos käy kaupassa, tarvitsee kauppalistan sen sijaan, että itse miettisi sen. Jos unohtaa jotain listalla ollutta, se on minun syyni vähintään siksi, että en ollut kirjoittanut kauppalistaa oikeassa, loogisessa järjestyksessä. Ratkaisu ei ole sekään, että minä kävisin aina kaupassa, koska ei ole mahdollista ja sitä paitsi valittaa kuitenkin, että olen ostanut vääriä asioita. Joudun jatkuvasti organisoimaan kaiken ja minun pitäisi koko ajan huolehtia, että hän pysyy aikataulussaan, koska on minun syy, etten muistuttanut, herättänyt ajoissa tai sanonut mitä kello on. Reseptin seuraaminen on mahdotonta ilman jatkuvaa kyselyä tai että edes vaivautuisi etsimään sen reseptin itse. Joka asiasta pitäisi yhtäkkiä tarjota yksityiskohtaiset ohjeet, ja kaiken sujuminen tai sujumattomuus on minun vastuullani ja minun syytäni.
Ei ole aina ollut tällainen, tämä on parin vuoden muutos. Alan olla niin kypsä tähän.
Kommentit (10)
Olisiko alkavaa dementiaa? Muistitestiin,
Yleensä johtuu siitä, että olet antanut puolison pullamössöytyö paapomisellasi. Voi myös johtua siitä, että olet sellainen pirttihirmu ettei puoliso uskalla tehdä mitään päätöksiä itsenäisesti.
Hän on 47-vuotias. En ole paaponut, enkä ole pirttihirmu. Aiemmin on lähinnä jyrännyt oman mielensä mukaan kaiken. Niin kuin kerroin, valittaa esimerkiksi minun kauppaostoksista, aina väärin valittuja ja silti vaatii minulta joka hemmetin kauppalistan ja vielä niin, että ne noudattaa kaupan pohjakaavaa, koska auta armias, jos maito lukee ennen kurkkua tai vessapaperi vasta pakasteiden jälkeen.
Miksi sä olet tuollaisen vetelän vätyksen kanssa? Eihän tuo ole mies eikä mikään!
Jos meinasit jäädä kärsimään tuohon tilanteeseen, niin sitten ei saa valittaa. Sun oma valinta. Sulla on kaikki vapaus valita tuhlaatko johonkin tuollaiseen elämäsi. Jos päätät tuhlata, niin sopeudu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä olet tuollaisen vetelän vätyksen kanssa? Eihän tuo ole mies eikä mikään!
Jos meinasit jäädä kärsimään tuohon tilanteeseen, niin sitten ei saa valittaa. Sun oma valinta. Sulla on kaikki vapaus valita tuhlaatko johonkin tuollaiseen elämäsi. Jos päätät tuhlata, niin sopeudu.
Kuka sanoi, että kyseessä olisi mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoi, että kyseessä olisi mies?
Ajattelin että mies kirjoittaa vaimostaan.
Strateginen inkompetenssi kyseessä?
sitä on meinaan liikkeellä ..
ikä?