Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joita hävettää kun naapuri näkee että olet tilannut ruokaa Foodoran/ Woltin kautta?

Vierailija
11.05.2025 |

En tiedä, mikä siinä hävettää niin paljon. Ehkä se, että pidetään laiskana, joka ei edes kaupassa jaksa käydä ja tilaa vaan roskaruokaa kotiin. Onko muita?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei

Vierailija
2/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin ymmärrän sun kantasi asiaan. Itse ajattelen, että woltilla tilaaminen on rahan hukkaan heittämistä. Jos ei jaksa tehdä ruokaa, niin mikroateriakin tulee halvemmaksi kuin wolt ja mitä muita näitä nyt on. Ja varsinkin, jos roskaruokaa tilataan sunnuntaisin, niin ajattelen, että siellä ollaan taas darrassa.

Oma havainto on, että vähävaraiset tilaavat enemmän woltilla roskaruokaa kotiin, vaikka samalla hinnalla saisi enemmän ruokaa kaupasta. Kun taas muut tilaavat ostoskasseja kauppaan tai kotiovelle ja suunnittelevat ateriansa esimerkiksi viikoksi eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvinnut, koska en ole tilannut, enkä tule tilaamaankaan. Syön kunnon kotiruokaa tai käyn ravintolassa syömässä.

Vierailija
4/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin tosi nälkäinen, kotona ei ollut juuri mitään laitettavaa ja tilasin ruokaa sunnuntai aamupäivällä. Mietin, että mitähän naapurit olisivat ajatelleet, kun olisivat nähneet. Että siellä krapulassa tilataan lohturuokaa. :D En muuten juo alkoholia juuri koskaan.

Vierailija
5/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarvinnut, koska en ole tilannut, enkä tule tilaamaankaan. Syön kunnon kotiruokaa tai käyn ravintolassa syömässä.

No onneksi sinä olet vähän parempi ihminen kuin me muut luuserit!

Vierailija
6/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi Wolt meillä päin. Kotipizza kuljettaa kyllä kotiin saakka. Yhdelle naapurille tulee pari kertaa viikossa pizzaa, aina tietää jo etukäteen kenelle menossa, jos kyseisen firman auto näkyy lähellä :) kiireinen pikkulapsi perhe

Vierailija
7/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä kun en koskaan ole tilannut enkä tilaa. Eikä pitäisi kenenkään muunkaan. Nykyajan orjuutta. Jos tilaat niin on syytäkin hävetä ja niinmaan vietävästi. Itse pidän woltin ja foodoran käyttäjiä erittäin alhaisessa arvossa.

Vierailija
8/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

E kyllä minulla ole. Minusta se on vähän niinkuin merkki vauraudesta. Että on varaa. Meillå on ollut aikoja, kun on mennyt huonosti. Mieheni oli pitkällä saikulla, ennen leikkaukseen pääsyä, ja minä jouduin työttömäksi Koronan seurauksena. Olin aiemmin henkilöstöravintolassa keittiöpäällikkönä. Todella hurjan nopeasti tili lomautus (kun alkoi etätyöaika toimistossa) ja vaikka sanottiin, että kyllä ajat vielä muuttuu, se ravintolayritys sulki ovet pysyvästi. Olin ihan tyhjän päällä ja samaan aikaan mies pitkään saikulla. Meillä ei ollut rahaa tehdä mitään, ei tilata ruokaa kotiin. Minusta tuntui, että lapsetkin kärsi siitä todella. Esikoinen pyysi, saako hän Niken tennarit. Kyllä sai, käytetyt eikä mitkään hyväkuntoiset. Vaikka meillä oli edelleen aito, ei ollut rahaa ajella sillä. Esim. mieheni vanhemmat asuu 300 km päässä. Meillä oli kokonainen vuosi, ettei käyty heillä kylässä. Ei pystynyt ostamaan bensoja, saati että jotain viemistä.

Ylpeänä otan Woltit ja Foodorat vastaan! Ei tarvitse kitua köyhyydessä tällä hetkellä.

Vierailija
9/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tue riistotaloutta niin en käytä siksi mitään woltteja tai foodoroita.

Vierailija
10/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneksi sinä olet vähän parempi ihminen kuin me muut luuserit!

Tässä olet kyllä oikeassa.

Vierailija
11/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin hävetä. Molempien käyttö on merkki laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä. Jos tilaat pizzeriasta ruuan suoraan kotiin toimitettuna asia on eri. Yrittäjä saa koko summan suoraan itse eikä välikädet vie ruuan valmistajaltakin osaa itselleen. Itse en tosin koskaan pizzeriastakaan tilaa. Olen ajatellut että jos en jaksa lähipizzeriaan (1km) edes krapulassa kävellä hakemaan en silloin tarpeeksi sitä halua.

Vierailija
12/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se merkki piittaamattomuudesta lähettien riistoa kohtaan ja tuhlaavaisuutta muutenkin, eli en nyt ainakaan ylpeä ole, jos joskus sieltä tilaan.

Vierailija
13/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeastaan aika koomista, miten tällä palstalla woltin tai foodoran käyttäminen aiheuttaa joissakin ihmisissä jopa raivoa. Miksi näin on? Ei ole varaa itse tilata?

Vierailija
14/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä? Olin sairaana ja wolttasin apteekista lääkkeet, oikein kätevää oli

Vierailija
15/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti, että woltilla tilaaminen tarkoittaa vaurautta. No ei todellakaan tarkoita. Mun mielestä joka viikko tilaaminen kertoo lähinnä laiskuudesta ja jonkinlaisesta hällä väliä asenteesta omaa taloutta kohtaan. Woltilla tilaa ihmiset joiden olisi taloudellisesti järkevämpää laittaa sama raha ruokakauppaan kuin laittaa se raha yhteen ateriaan.

Vierailija
16/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on pihalla Kotipizzan auto. Ei kiinnosta yhtään, kenelle toimittavat.

Vierailija
17/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä? Olin sairaana ja wolttasin apteekista lääkkeet, oikein kätevää oli

Turha esittää marttyyria. On hieman eri asia tilata kerran vuodessa lääkkeet kotiin! 

Vierailija
18/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilailin paljon roskaruokaa kotiin kun oli paha kriisi ja masennus. Ei muuta jaksanut, ja rasvainen ruoka toi vähän lohtua. En ole ylpeä siitä. Nyt olen onneksi saanut vähennettyä tuota.

Vierailija
19/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikeastaan aika koomista, miten tällä palstalla woltin tai foodoran käyttäminen aiheuttaa joissakin ihmisissä jopa raivoa. Miksi näin on? Ei ole varaa itse tilata?

Onko koomista jos jotkut vihaavat hyväksikäyttöä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme