Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka tajusivat vasta aikuisena olevansa jäätäviä autisteja?

Vierailija
09.05.2025 |

Tiesin kyllä tottakai jo lapsena olevani sosiaalisesti jollain tapaa vajavainen ja arka, mutta olen tajunnut burgeri-tasoni vasta aikuisena. Lapsena luulin suurimman osan ongelmista johtuvan huonoista vanhemmista. On ollut ihan herättävää vaan verrata omia ajatuksia, kirjoituksia ja kokemuksia toisten vastaaviin täällä vauvapalstalla. Huomaa kyllä miten moni asia voikin minulle olla vaikeaa. Mikään ei tule luonnostaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena kukaan ei epäillyt mitään, koska olin kiltti tyttö ja pärjäsin hyvin koulussa. Lukioon loppuun asti selvisin, tosin ilman mitään sosiaalisia suhteita, mutta auta armias kun piti kotipaikkakunnalta muuttaa pois... Toimintakyky meni saman tien. Kun tuttu ympäristö ja opitut rutiinit vaihtuivat, elämästäni tuli helvettiä kiitos autismipiirteiden, eikä tilanne ole vieläkään parantunut/vakiintunut. Tunnen olevani vammainen, koska en vaan tajua toisia ihmisiä, sosiaalisia tilanteita, yhteiskunnassa toimimista. Ja tieto siitä etten tajua ahdistaa 24/7 :( 

Näihin pitäisi puuttua jo heti koulun alussa, mutta vaan häiriköt saa huomiota.

Vierailija
22/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulinnettä lapselleni tuli adhd ja autismi vain isän puolelta, mutta on tullut selväksi tässä vuosien varrella että kyllä se tulee myös minun puoleltani 😬

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin 40+ testeihin ja aspergerhän sieltä tulla napsahti. Selittää paljon, koulukiusatuksi joutumisen etc.

Minkälaiset testif?